Gå til innhold

Hvetegress, er det så bra som man hører?


Gelica

Anbefalte innlegg

Leste at hvetegress øker energien og er bra for immunforsvaret.

Har noen her forsøkt dette og føler at det fungerer?

Ser at man får kjøpt hvetegresspulver som man blander i vann og hvetegressjuice.

Hva er forskjellen og hva bør jeg kjøpe?

Er det noe forskjell på de ulike typene som selges, eller spiller det ingen rolle.

Takker for tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Euforia

Kjøp på nett, det er billigst. Selv har jeg bare merket forskjell på lukt på de forskjellige typene. Nå har jeg et fra NowFoods som jeg er fornøyd med, men det lukter dritt. Kombinerer det juice som er 100 % og ikke fra konsentrat (ikke sitrus!!!)

Jeg merker forskjell, men tror jeg kjøper det i tablettform neste gang (selv om det ikke er like bra). Må nemlig holde for nesa for at det skal gå ned, haha... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter helt jævlig, og smaker enda jævligere... Lykke til med å få det i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt humbug, men bruk pengene dine på dritt om du vil det :fnise:

Anonym poster: a73fcd5f5a740d036f0a499be3bf097e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

Jeg vet at folk har forskjellige meninger om dette, men jeg synes at så lenge man selv merker en forskjell, så holder det. :) Selv merker jeg at jeg får en metthetsfølelse som varer over lenger tid, så istedenfor å spise en pakke kjeks får jeg heller i meg en supermatsmoothie som varer lenge. Men om man har et übersunt kosthold fra før vet jeg ikke om man merker stor forskjellen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart det ikke virker.

Hadde hvetegress virkelig styrket immunforsvaret så hadde det vært anbefalt av leger og blitt tatt i bruk på sykehus og institusjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste at Bertine Zetlitz sverget til en shot med hvetegress hver morgen å uttalte at energien og trenings ytelsen ble mye bedre, men da spørs det hvor sant det er.......

Takk for tilbakemeldinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvetegress har jeg god erfaring med, pleier å ha det sammen med spirulina og eplejuice i en morgensmoothie. Man kan uansett ikke argumentere mot det høye næringsinnholdet som finnes i hvetegresset. Jeg tror også at det er bra å få i seg mat som virker alkalisk på kroppen.

Er veldig fornøyd med kvaliteten og prisen hos Naturalis.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at placeboeffekten er veldig god! Jo mer ting koster jo bedre virker det. Er ikke det litt morsomt, det er faktisk sant.

Det er ingen vitenskapelige studier som bekrefter virkningen av supermat, men det er jo bare å prøve.

Anonym poster: 1bff3073a04d8cd63b672866bc7419a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander pulveret ut i eplejuice, nomnom. :-) Jeg føler at jeg får mer energi og en metthetsfølelse som varer lengre ved å drikke det før frokost. Det er ulike meninger rundt hvetegress, men for min del fungerer det ganske bra :-) Kjøper gjennom Iherb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gress er jo ikke engang menneskeføde... Det nytter ikke om det er stappfullt av vitaminer om vi ikke har et fordøyelsessystem som er designet til å nyttegjøre seg av det.

Hadde vi skulle spise gress så hadde vi gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gress er ikke menneskemat uansett om du presser eller koker det.

Det nytter lite å måle næringsinnholdet i en vare FØR den puttes i munnen og går gjennom fordøyelsessystemet vårt. Det er en komplisert affære med enzymer, bakterier og passasjetid og uten de rette komponentene tilstede så kan vi rett og slett ikke nyttegjøre oss av godsakene.

Hadde hvetegress vært menneskemat så hadde vi nok allerede spist det med god apetitt (og andre typer gress også...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har meninger rundt dette? Og som har noen linker til noen typer de kan anbefale? gjerne spirulina også..

Anonym poster: 607ff299c872ee7f22ac4ce01ffcc6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Tydeligvis ikke alle som vet hva hvetegress er for noe. Spiser du ikke produkter med hvetemel du kanskje Løvetanten?

Hvetegress er spirene fra nylig utsprunget hvete

Klart dette ikke blir anbefalt av leger så lenge dette går under naturmedisin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke alle som vet hva hvetegress er for noe. Spiser du ikke produkter med hvetemel du kanskje Løvetanten?

Nei, faktisk ikke :fnise:

Endret av Løvetanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd over ganske lang tid, både hvetegress og spirulina og var veldig positivt innstilt. Merket ikke en dritt, dessverre! Fkk t.o.m noen andre piller, husker ikke hva det var, som en enæringsekspert jeg respekterer, mente kom til å gi meg så mye energi at jeg kom til å slite med å sover. Merket ikke en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dette ikke blir anbefalt av leger så lenge dette går under naturmedisin..

Riktig. Hadde det virket hadde det nemlig hett medisin. Eventuelt kosttilskudd, dersom det bare var noe veldig sunt du inntok jevnlig.

Igjen, folk får bruke pengene sine på det de vil. Jeg misunner forsåvidt å oppnå placeboeffekt av slikt, på samme måte som jeg misunner religiøse å tro på nonsense og bli glade av det. Det bare virker så rart.

Anonym poster: 8025e0b32acf689e9a2bae56e0248c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hvete og et norgeglass. Putt hvete i glasset sammen med vann, og la det stå i vinduskarmen. Kan høstes når de har sprunget ut, og er pokker så mye billigere enn det du kjøper. Dersom du først tror på dette kan du like gjerne få med tilfredsstillelsen med å dyrke din egen mat.

Anonym poster: ed573547aff2cba0a73d0ef24f4c7aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Såklart det ikke virker.

Hadde hvetegress virkelig styrket immunforsvaret så hadde det vært anbefalt av leger og blitt tatt i bruk på sykehus og institusjoner.

Grunnen til at Hvetegress og andre såkalte "super-foods" ikke blir anbefalt av moderne leger, sykehus og institusjoner er pga av at man ikke kan monopolisere natur-preparater, og dermed kan ikke medisin og lege-industrien tjene penger på dette......

Hvetegress virker, og det virker på meget mange måter. Av erfaring har jeg selv opplevd akne-problem forsvinne, økt energi-nivå, bedre kvalitet på hår, økt vekst av negler og hår, forbedret immunforsvar, økt metabolisme og reduksjon av eksem. Og dette er kun noen av virkningene jeg erfarer. Legen min og jeg har eksperimentert ved å slutte å innta hvetegress - hvor da alle symptomer og plager returnerte - til å begynne igjen og alt forsvant. Legen min er blitt en stor tilhenger av hvetegress og anbefaler til stadighet hvetegress til pasienter som trenger vitamin-tilskudd, litt mer overskudd osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...