Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #1 Skrevet 14. mars 2004 Hvis du gjør det, hadde det vært kjempesnillt hvis du gidder å si om du er førnøyd eller ikke. Og evt hvorfor. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #3 Skrevet 14. mars 2004 Det er en prevensjonsring man har i skjeden..:-)
Rapitap Skrevet 14. mars 2004 #4 Skrevet 14. mars 2004 :o Virkelig? Guri! Trodde det var mer en rockering sak, tenkte trening jeg... :-D
Gjest Moonshadow Skrevet 14. mars 2004 #5 Skrevet 14. mars 2004 :o Virkelig? Guri! Trodde det var mer en rockering sak, tenkte trening jeg... :-D Jeg måtte le litt nå gitt
~umulia~ Skrevet 14. mars 2004 #6 Skrevet 14. mars 2004 Hvis du gjør det' date=' hadde det vært kjempesnillt hvis du gidder å si om du er førnøyd eller ikke. Og evt hvorfor. [/quote'] Tilbake til saken: Jeg har prøvd nuvaring, og var ikke så fornøyd. Jeg hadde det i to mnd., og jeg hadde en følelse av at den lagde en form for ømhet inne i skjeden. Å ha sex var ihvertfall ikke noe godt, det kjentes ut som han trykket på et blåmerke hver gang han støtet. Veldig preventivt!!!!!!!!!!!!!!
-ida- Skrevet 14. mars 2004 #7 Skrevet 14. mars 2004 Jeg gjør det og er veldig fornøyd. Merker ikke noe til den.
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 #8 Skrevet 15. mars 2004 Har brukt i litt over 2 mnd, gidder ikke mer. Tok ut den siste og pælma den etter en uke. Det går greit sålenge ringen er helt øverst i skjeden, men tyngdekraften vil jo la den falle nedover over tid. Og når den er litt lengre ned, og jo lengre ned jo verre, så ble jeg sår i skjeden. Føltes som om jeg hadde en slags mild syre der, slimhinnene ble ømme. Jeg gjetter på at ph-verdien kanskje ble helt feil eller noe. Så kan man enten akseptere ømhet, eller drive å dytte den oppover innimellom (ikke mange ganger om dagen da, flere dagers mellomrom).. Den beskyttende fuktigheten som finnes i skjeden ble liksom fortynnet også, så jeg fikk mer utflod. Men det verste med det var at det føltes som at slimhinnene ble dårligere beskyttet, og igjen ga ømhet. Enten fortynnet juice eller endring av ph-verdi tror jeg. Dette er noe jeg innbiller meg og trenger ikke å være sant, men det er sånn det føles iallefall. Jeg skal prøve plaster next.
Midnattsol Skrevet 15. mars 2004 #9 Skrevet 15. mars 2004 Har brukt det lenge og kunne ikke vært mer fornøyd. Kjenner ikke noe til den i det hele tatt. Mensen er kortere og mildere. (Og hvis du søker på p-ring/pring/nuvaring så vil du finne masse tråder om det )
Gjest tine Skrevet 15. mars 2004 #10 Skrevet 15. mars 2004 Jeg prøvde Nuvaringen for første gang på onsdag. Jeg må si jeg var veldig skeptisk, er lissom redd den skal ramle ut hele tiden. Men det er nok bare en vanesak. Sex er ingen problem, føler nesten at jeg blir enda mere ømfintlig......og det er jo bare kjempebra...he he. Blir spennende å se, så langt er jeg himla fornøyd.
Mrs. B Skrevet 15. mars 2004 #11 Skrevet 15. mars 2004 Har brukt den et halvt års tid og er veldig fornøyd. Ingen bivirkninger. Ingen problemer med at den sklir ut heller - er bare å sette den godt på plass. Vi pleier å ta den ut når vi har sex, og da er det ihvertfall ingen sak å få den langt inn og på plass etterpå. Man må ikke ta den ut, men noen ganger foretrekker man det. Har ingenting å si egentlig. Anbefales.
Lillebi Skrevet 15. mars 2004 #12 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har sluttet med p-ringen, men har inegn betenkeligheter med å anbefale den. De andre jeg kjenner som bruker p-ring er veldig fornøyde, og har ikke opplevd bivirkningene jeg hadde. Jeg måtte ta den ut når vi hadde sex, men det var ikke noe stort minus, raskt å sette den inn igjen etterpå, og kjente den aldri ellers. Jeg valgte å slutte fordi jeg ble veldig plaget med mellomblødninger og stadig vekk kraftig hodepine! Mindre bivirkninger som kvalme og humørsvingninger bedret seg etter hvert, så det ville jeg sikkert blitt kvitt... Av hormonprevensjon ville jeg absolutt anbefalt den!
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har brukt nuvaringen i vel 4 måneder eller noe sånt nå, og er veldig fornøyd. Jeg tåler ikke p-piller ( blir skikkelig hissig og grinete), men jeg har ikke fått noen av de plagene med p-ringen. Har nettopp vært innlagt på sykehus i 3 måneder, og i 2 av de, forskøv jeg mensen..Det anbefales ikke Den eneste bivirkningen jeg hadde var litt kvalme de første dagene. Ellers så har jeg litt av det samme problemet som Veslebråka nevner..Det hender jeg med noen dagers mellomrom må dytte den litt oppi igjen
Gjest 3llie Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har brukt den tidligere og kommer til å begynne på den igjen når den tid kommer.
Maetzii Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har brukt den nesten et år og skal heldigvis til legen og skifte prevansjonsmiddel om et par uker *glede seg* Jeg fikk iallefall veldig nedsatt sexlyst + stadige sopputbrudd av de ringene, så nå orker jeg ikke mer... Skjønner ikke at jeg har holdt ut så lenge med dem heller.
Gjest Dolphina Skrevet 23. april 2004 #16 Skrevet 23. april 2004 Er det ikke greit å utsette mensen med Nuva-ring?
Mrs. B Skrevet 23. april 2004 #17 Skrevet 23. april 2004 Er det ikke greit å utsette mensen med Nuva-ring? Skal du utsette setter du bare inn en ny ring så fort du har tatt ut den forrige.
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #18 Skrevet 26. april 2004 Jeg brukte den i 6 mnd, men gikk tilbake til p-piller. Jeg fikk humørsvnigniner av den, og kjæresten synes den var ubehagelig når vi hadde sex. Dessuten fungerte det dårlig å utsette mensen.
Gjest *NoAngel* Skrevet 30. april 2004 #19 Skrevet 30. april 2004 jeg bruker nuvaring og er veldig fornøyd. Jeg kjenner ikke ringen og trenger ikke ta den ut når jeg har sex. :-) Men dere skriver at den ikke fungerer bra for å utsette mensen. Hvorfor det?
Gjest Muslingen Skrevet 30. april 2004 #20 Skrevet 30. april 2004 Jeg brukte p-ring i omtrent 7 mnd. Var stort sett ganske fornøyd. Deilig å slippe å tenke på piller hver dag. Jeg hadde en del sopp i perioden jeg brukte p-ring, i ettertid lurer jeg på om det var pga ringen... Jaja. Forøvrig så hater jeg alle former for hormoner man stapper i kroppen... Derfor har jeg bestemt meg for å steriliere meg når jeg har fått de barna jeg skal ha.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå