AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Til helgen skal jeg ut med nye kollegaer på en tapas restaurant. Jeg har aldri vært på det før, og er usikker på hvordan det fungerer. Bestiller man kun det man vil ha til seg selv, eller deler alle alt, eller? Tusen takk på forhånd. Anonym poster: 5e56a792fc96d4374e2bb88c17ff20a6
Silfen Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Begge deler. Man kan bestille en og en rett til seg selv. Man kan bestille en og en rett sammen. Eller man kan bestille ferdig sammensatt meny til seg selv, eller en større en sammen. Kommer helt an på hva man vil ha.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 På restaurantene i Trondheim er det slik at man har sammensatte menyer man velger fra, gjerne 8, 12 eller 16 forskjellige tapasretter. Alle felles retter deles mellom alle. Hvis de andre velger 12 retter kan du velge 8, men da må du huske å ikke forsyne deg av de rettene som ikke er inkludert i din meny. Man kan også be om å få egne retter, hvis de andre ønsker scampi og du er allergisk, kan du be om å få f.eks chorizopølse i stedet. Da korrigerer de skåla med scampi, og du får en egen en med chorizo. Du kan selvfølgelig også sette sammen en egen meny, men de tingene du bestiller som andre også bestiller kommer i samme skål. Og som regel får man så mye foccaciabrød og aioli som man vil da Anonym poster: 9999d7b409ba951e71431e3f3af3ef0e
Wonders Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 (endret) jeg blir ikke mett jeg, for jeg blir sittende å spise kjøttboller og potet... hihihi Tapas og pasta er ikke noe for meg. Det er ofte vanskelig å sette sammen en tapasmeny til seg selv. Det blir dyrt og posjonen mat kan man ikke bestemme heller. Det er greit å sele med noen man har samme smak som. Endret 14. januar 2013 av Wonders
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå