Gå til innhold

Har jeg hemoroider? :( (BILDE)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag skulle jeg shave meg nedentil, og når jeg kjente etter var det en "kul" ut fra rumpehullet. Og så sjekka jeg med speil.

Dette var det jeg så:

Er dette hemoroider? Jeg har lest litt om det, og jeg har ingen symptomer utenom den der.

Den er ikke vond i det hele tatt, og jeg har ikke vondt når jeg har avføring og avføringen er ikke blodig.

Det klør heller ikke, det kommer ikke ut noen væske og det kjennes ikke ut som om at det er noe i endetarmsåpningen.

Med andre ord merker jeg ikke noe til den.

Men så kommer kjæresten hjem til helga fra forsvaret og han kommer jo til å oppdage det..

Og kan jeg få markiser (hudfolder)? Hvordan fjerner man disse?

Jeg har ikke anledning til å dra til fastlegen på en god stund da jeg studerer langt vekke og har ikke fastlege her, men kan dra på helsestasjon om de har lege der.

Ååh :(

Anonym poster: c559e3461d4fff0631c2273250dd9fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVEM legger ut bildet av sine kroppsdeler der som sola aldri skinner!?

• Liker 16
Skrevet

Du får kjøpt midler mot hemoroider på apoteket. Prøv det først du :)

Anonym poster: c0c76ce2b3ab85360b8e6b4ac4ba77ec

• Liker 1
Skrevet (endret)

De som har et problem der hvor sola aldri skinner!

Som AB sier har apoteket midler som kan hjelpe.

Veldig lurt å ta tak i det allerede nå ellers kan det bli veldig vanskelig å bli kvitt.

Ser absolutt ut som hemoroider, ja.

Endret av pantertante
  • Liker 2
Skrevet

Jeg advarte om det i overskriften. Jeg må jo få lov til å spørre om jeg har hemoroider eller ikke da, siden jeg ikke har noen symptomer på det. Og det er greit med et bilde slik at de som vil hjelpe meg kan se om det kan være det og komme med råd.

Men jeg har ikke sjekket rumpehullet mitt før, så kanskje jeg alltid har hatt en sånn uten at det er en hemoroide?

-TS

• Liker 6
Skrevet

De som har et problem der hvor sola aldri skinner!

Som AB sier har apoteket midler som kan hjelpe. Veldig lurt å ta tak i det allerede nå ellers kan det bli veldig vanskelig å bli kvitt.

Ser absolutt ut som hemoroider, ja.

Og den går ikke vekk av seg selv?

Kan man ha analsex når man ikke har noen andre symptomer?

-TS

Skrevet

Kan og legge til at det er bare 5 uker siden at en lege så rumpehullet mitt pga en annen undersøkelse (og kjente innvendig)

Så jeg kan ikke hatt det lenge ihvertfall.

-TS

Skrevet

Og den går ikke vekk av seg selv?

Kan man ha analsex når man ikke har noen andre symptomer?

-TS

Om du har hatt mye analsex så er det mest sannsynlig grunnen til at du har fått hemoroider. Det er ikke farlig, men du blir jo ikke akkurat bedre av det.

• Liker 1
Skrevet

Om du har hatt mye analsex så er det mest sannsynlig grunnen til at du har fått hemoroider. Det er ikke farlig, men du blir jo ikke akkurat bedre av det.

Jeg har ikke hatt mye analsex nei, men takk! :)

Skrevet (endret)

Jeg har ikke hatt mye analsex nei, men takk! :)

Det er ikke uvanlig å få hemoroider i forbindelse med svangerskap for kvinner.
Vet ikke så mye om hvorfor man får det, ellers.
Men over femti % av menn og kvinner får det i løpet av livet og det er ganske så jevnt fordelt på kjønnene etter som jeg har fått med meg.

Endret av pantertante
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få hemoroider i forbindelse med svangerskap for kvinner.

Vet ikke så mye om hvorfor man får det, ellers.

Men over femti % av menn og kvinner får det i løpet av livet og det er ganske så gjevnt fordelt på kjønnene etter som jeg har fått med meg.

Ellers har jeg en del erfaring med hemoroider som har tatt fullstendig av. Så om noen har spørsmål om det så svarer jeg gjerne så godt jeg kan ut fra egen erfaring. :)

Jeg leser at det ikke er mulig å kurere hemoroider. Kan man altså ikke bli kvitt dem?

Og hvilken salve skal jeg kjøpe? Alcos anal eller xylocain? Jeg har jo ikke noen andre symptomer enn den klumpen, så jeg vet ikke hvilken jeg skal velge?

-TS

Skrevet

TS her igjen!

I dag så er den ikke så hoven den hemoroiden, men har vært litt vondt (kanskje fordi jeg har dratt og styra borti litt), men er kanskje en sannsynlighet for at jeg blir bra innen noen dager da?

Har kjøpt alcos anal og har hatt på noen ganger allerede i dag.

Det er heldigvis ikke en "klump" som kommer ut lengre når jeg presser.

Er dette tegn på bedring?

Skrevet

Vanskelig å si hva den klumpen der er. Det kan også være kjønnsvorter, eller en infeksjon. Vil også si at det ikke er spesielt lurt å drive med barbering/hårfjerning der bak, det er å be om trøbbel. Skal lite til før bakterier kommer seg inn under huden da.

Anonym poster: 5f54527f0fa31a1ac25422abfc86c7c0

• Liker 1
Skrevet

TS her igjen!

I dag så er den ikke så hoven den hemoroiden, men har vært litt vondt (kanskje fordi jeg har dratt og styra borti litt), men er kanskje en sannsynlighet for at jeg blir bra innen noen dager da?

Har kjøpt alcos anal og har hatt på noen ganger allerede i dag.

Det er heldigvis ikke en "klump" som kommer ut lengre når jeg presser.

Er dette tegn på bedring?

Jepp!! Salven "krymper" den.

Anonym poster: 9c239f292b7a3d2e0c66863bd60e6adc

Skrevet

Anbefaler Scheriproct fremfor Alcos Anal, den er mye mer effektiv.

Anonym poster: 7c254af1dc7b372fb7b2e5ab0979a6b6

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

jeg tror jeg kan ha fått hemoride-r! det er en klump rett utenfor rumpehullet. Det er noe blått/svart på den som jeg tror kan være en blodåre?

jeg fikk denne dagen etter jeg hadde avføring sist. så jeg vet enda ikke om det gjør vondt å ''avføre'' eller om det kommer til og være blod. Men det hender at der er litt blod i trusa pga denne klompen. Jeg kjenner at den er der å der er ubehagelig å gå,sitte,ligge osv. Den gjør rett og slett vondt.

noen tips?!

Anonymous poster hash: f4394...59d
  • 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

Krem mot hemoroider - https://shytobuy.uk Jeg vil bare si at jeg var veldig imponert over smertelindring av Hemapro krem. Jeg føler meg bedre , etter å ha brukt det bare noen få dager. 

Endret av tora3511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...