transparent Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Jeg greide å gjøre det helt forferdelige mot den personen jeg elsker mest, utro på fylla. dette skjedde for 3måneder siden og han vet om det, men vi er fortsatt sammen. begge to sliter veldig mye med dette, og jeg hater meg selv noe så fryktelig for at jeg kunne gjøre noe sånt. har ikke ord for hvor mye jeg angrer,og hvor lei meg jeg er for å ha såret ham. Blir helt ødelagt av å tenke på det, men det går ikke ann å la være. Noen som har opplevd/ gjort det samme, og fortsatt er sammen? eller vil det bare gå til helvete? setter veldig stor pris på svar!!
Gjest grenlandstuppa Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 (endret) . Endret 18. februar 2013 av grenlandstuppa
waco Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Jeg greide å gjøre det helt forferdelige mot den personen jeg elsker mest, utro på fylla. dette skjedde for 3måneder siden og han vet om det, men vi er fortsatt sammen. begge to sliter veldig mye med dette, og jeg hater meg selv noe så fryktelig for at jeg kunne gjøre noe sånt. har ikke ord for hvor mye jeg angrer,og hvor lei meg jeg er for å ha såret ham. Blir helt ødelagt av å tenke på det, men det går ikke ann å la være. Noen som har opplevd/ gjort det samme, og fortsatt er sammen? eller vil det bare gå til helvete? setter veldig stor pris på svar!! Tja, jeg hadde ikke vært så opptatt av at du var utro, - eller hvorfor du var utro? Hva er de hemmelige mekanismer i menneskers indre som gjør at de alltid gjør det de har aller mest lyst til i fylla? - Er det derfor mennesker drikker? For å gjøre handlinger man etterpå ikke vedkjenner seg selv og som man forklarer fra fylla? Som om det var en magisk ånd i flaska du drakk fra, - var det det?
AryaUnderfoot Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Han må få spørre om det han vil, grave litt om han trenger det og så, når det har gått litt tid, så må han tilgi deg eller gjøre det slutt. Det eneste som funker tror jeg, ikke selvopplevd, da jeg har nulltoleranse for utroskap, og det gjelder i aller høyeste grad på fylla også. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Jeg har gjort det samme èn gang. Han vet om det, men forholdet ble ganske ødelagt etter det. Jeg skjønner ikke hvordan det skjedde eller hvorfor jeg gjorde det (hadde ikke sex altså). Må være noe i hjernen som klikket, for det er IKKE meg å gjøre noe sånt. Forholdet har bygd seg opp gradevis, men jeg har blitt deprimert etter alt dette, noe jeg fortjener. Anonym poster: a67e39646da454a029c79bc6f3a22b7e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Selvfølgelig kan det gå til helvete, men du får gjøre alt du kan for unngå det. Slutt å drikk, du har tydeligvis null kontroll. La han få spørre spørsmål til han blir blå i trynet og så ofte han trenger. La han ha full oversikt over hvor du er og hvem du er med. Anonym poster: b281728d827b44f5f01c05f98e3a2619
transparent Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2013 Jeg har gjort det, og han har gjort det. Vi har det helt fint idag. Nå har det kanskje noe å si at vi begge var åpne for å leve ikke-monogamt i utgangspunktet, men der og da var det et svik. Det viktigste for oss var å ikke klandre den ene hele tiden, og gjenoppbygge tilliten. Takk for svar! Så godt å høre at det gikk bra for dere to! Jeg og kjæresten er vedlig åpne med hverandre ogvi har snakket mye om det som skjedde.Det er ikke lenge siden det skjedde, men han tar det opp hver gang vi begynner å diskutere det, men jeg får tåle å høre det litt. Han har heldigvis fortsatt veldig lyst til å være sammen med meg, så jeg skal greie å bevise at dette aldri skal skje igjen,så må helt klart slutte å drikke,for er det noe jeg absolutt ikke tåler så er det alkohol!!
transparent Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2013 Jeg har gjort det samme èn gang. Han vet om det, men forholdet ble ganske ødelagt etter det. Jeg skjønner ikke hvordan det skjedde eller hvorfor jeg gjorde det (hadde ikke sex altså). Må være noe i hjernen som klikket, for det er IKKE meg å gjøre noe sånt. Forholdet har bygd seg opp gradevis, men jeg har blitt deprimert etter alt dette, noe jeg fortjener. Anonym poster: a67e39646da454a029c79bc6f3a22b7e Takk for svar! Tja, jeg hadde ikke vært så opptatt av at du var utro, - eller hvorfor du var utro? Hva er de hemmelige mekanismer i menneskers indre som gjør at de alltid gjør det de har aller mest lyst til i fylla? - Er det derfor mennesker drikker? For å gjøre handlinger man etterpå ikke vedkjenner seg selv og som man forklarer fra fylla? Som om det var en magisk ånd i flaska du drakk fra, - var det det? Som om det var en magisk ånd i flaska du drakk fra, - var det det? jeg sier på ingen måte at det var mer tilgivelig fordi det skjedde på fylla, men det var overhodet ikke noe jeg hadde lyst til å gjøre! jeg gjorde en stooooor feil som jeg håper jeg får rettet opp. Dessuten er jeg ikke enig i det du sier om at du gjør det du egentlig har lyst til innerst inne, på fylla. Da snakker jeg om egen erfaring, noen tåler virkeligvirkelig ikke alkohol, og går helt besherk omtrent hver gang.Jeg skulle ha sluttet for lenge siden, men for meg har dette virkelig vært det verste jeg noengang har gjort på fylla, så har sluttet å gå på fylla etter dette.
Anciol Skrevet 17. januar 2013 #9 Skrevet 17. januar 2013 Ingen alkohol ingen anger:) Drikk alkoholfritt på byen! 1
Steinar40 Skrevet 17. januar 2013 #10 Skrevet 17. januar 2013 Muligheten for at man ikke klarer å legge utroskap bak seg er stor. Motivasjonen til å fortsette i sammen må være stor.
waco Skrevet 17. januar 2013 #11 Skrevet 17. januar 2013 . Dessuten er jeg ikke enig i det du sier om at du gjør det du egentlig har lyst til innerst inne, på fylla. Da snakker jeg om egen erfaring, noen tåler virkeligvirkelig ikke alkohol, og går helt besherk omtrent hver gang.Jeg skulle ha sluttet for lenge siden, men for meg har dette virkelig vært det verste jeg noengang har gjort på fylla, så har sluttet å gå på fylla etter dette. Om denne lysten til å ligge med fremmedfolk ikke kommer av fylla, - eller at det du lå med ham fordi du ikke hadde lyst, - hva kom den sexen av da da? Gjør du handlinger du ikke vil på fylla, - hva er da vitsen med å drikke? Og hvordan kan du vite hundreprosent at du ikke hadde lyst til å gjøre handlingene når du faktisk gjorde det?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #12 Skrevet 17. januar 2013 Ja, jeg var utro i fylla + at jeg hadde tatt andre rusmidler. Tiden etterpå var grusom for meg psykisk og jeg ble kvalm av meg selv. Jeg fortalte han selvfølgelig alt (trodde aldri jeg kunne gjøre noe sånt). Han tilga meg og vi er fortsatt sammen, men har hatt mange problemer. Det skjedde før vi egentlig ble sammen, men var allikevel på en måte oss to. Vi ble sammen like etter jeg fortalte om sviket mitt og han tilga meg. I krangler etterpå har det hendt han har brukt dette mot meg, selv om det er han som har gjort noe galt. For uansett hva han gjør så topper jeg det med sviket jeg gjorde for snart ett og et halvt år siden. Hvis han drikker mye kan han også ut av det blå skjelle meg ut etter noter på grunn av det, så det er tydelig han fortsatt, på en måte sliter med det, men når han blir edru igjen er det ingen problem.. Jeg sliter også en del med selvbildet mitt. Hva slags person gjør dette mot en annen person? Og i tillegg en person man elsker. Det er nok viktig at man forsoner seg med de feil man har gjort og går videre med livet sitt. Jeg vil ikke la denne feilen definere hvem jeg er. Anonym poster: 5f95926d2b41684248c9160edcf4fd2f
Steinar40 Skrevet 17. januar 2013 #13 Skrevet 17. januar 2013 Ja, jeg var utro i fylla + at jeg hadde tatt andre rusmidler. Tiden etterpå var grusom for meg psykisk og jeg ble kvalm av meg selv. Jeg fortalte han selvfølgelig alt (trodde aldri jeg kunne gjøre noe sånt). Han tilga meg og vi er fortsatt sammen, men har hatt mange problemer. Det skjedde før vi egentlig ble sammen, men var allikevel på en måte oss to. Vi ble sammen like etter jeg fortalte om sviket mitt og han tilga meg. I krangler etterpå har det hendt han har brukt dette mot meg, selv om det er han som har gjort noe galt. For uansett hva han gjør så topper jeg det med sviket jeg gjorde for snart ett og et halvt år siden. Hvis han drikker mye kan han også ut av det blå skjelle meg ut etter noter på grunn av det, så det er tydelig han fortsatt, på en måte sliter med det, men når han blir edru igjen er det ingen problem.. Jeg sliter også en del med selvbildet mitt. Hva slags person gjør dette mot en annen person? Og i tillegg en person man elsker. Det er nok viktig at man forsoner seg med de feil man har gjort og går videre med livet sitt. Jeg vil ikke la denne feilen definere hvem jeg er. Anonym poster: 5f95926d2b41684248c9160edcf4fd2f Man skal lære av sine feil. Gjør man ikke det da er det rimelig verdiløst.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #14 Skrevet 17. januar 2013 Man skal lære av sine feil. Gjør man ikke det da er det rimelig verdiløst. Tror nok de fleste lærer av sine feil, det har i hvert fall jeg gjort! Anonym poster: 5f95926d2b41684248c9160edcf4fd2f
transparent Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Om denne lysten til å ligge med fremmedfolk ikke kommer av fylla, - eller at det du lå med ham fordi du ikke hadde lyst, - hva kom den sexen av da da? Gjør du handlinger du ikke vil på fylla, - hva er da vitsen med å drikke? Og hvordan kan du vite hundreprosent at du ikke hadde lyst til å gjøre handlingene når du faktisk gjorde det? Nei, jeg ble jo ikke tvunget til å gjøre det. sexen var når jeg var på blackout stadiet, jeg hadde vel lyst der og da men tenkte ikke på hva som skjedde engang,så var helt meningsløst, fordi jeg hadde ikke noe baktanke om dette her! Da hadde jeg vel gått rundt og gjort det i edru tilstand? Er 20år og har hatt mye problemer med alkohol i mange år så er ikke så enkelt, går til terapi og har holdt meg unna bylivet siden dette skjedde... Ja, jeg var utro i fylla + at jeg hadde tatt andre rusmidler. Tiden etterpå var grusom for meg psykisk og jeg ble kvalm av meg selv. Jeg fortalte han selvfølgelig alt (trodde aldri jeg kunne gjøre noe sånt). Han tilga meg og vi er fortsatt sammen, men har hatt mange problemer. Det skjedde før vi egentlig ble sammen, men var allikevel på en måte oss to. Vi ble sammen like etter jeg fortalte om sviket mitt og han tilga meg. I krangler etterpå har det hendt han har brukt dette mot meg, selv om det er han som har gjort noe galt. For uansett hva han gjør så topper jeg det med sviket jeg gjorde for snart ett og et halvt år siden. Hvis han drikker mye kan han også ut av det blå skjelle meg ut etter noter på grunn av det, så det er tydelig han fortsatt, på en måte sliter med det, men når han blir edru igjen er det ingen problem.. Jeg sliter også en del med selvbildet mitt. Hva slags person gjør dette mot en annen person? Og i tillegg en person man elsker. Det er nok viktig at man forsoner seg med de feil man har gjort og går videre med livet sitt. Jeg vil ikke la denne feilen definere hvem jeg er. Anonym poster: 5f95926d2b41684248c9160edcf4fd2f Takk for at du ville deleopplevelsen din! jeg vet veeeeeeeeeeeeeldig godt hvordan du føler deg!!! Tenker på dette flere ganger om dagen, får lyst til å spy som jeg også har gjort noen ganger. Selvom ting begynner å bli litt bedre sitter dette alltid i bakhodet!! Kjæresten min tar også opp dette ofte når vi diskuterer ting, og selvom jeg må høre det, blir jeg rasende siden jeg angrer så mye på det og det er forferdelig ekkelt å høre på. han spør meg om detaljer som jeg ikke kan svare ham på siden jeg kun husker glimt av denne kvelden, oghan tror selvfølgelig ikke på meg. Må bare greie å lytte til hverandre og snakke rolig om det som noen her nevnte. Du var mer heldig ennmeg siden du nesten akkurat hadde møtt kjæresten din, siden forholdet ennå ikke er så ekstremt seriøst. Når jeg gjorde dette hadde jeg og kjæresten min vært sammen og bodd sammen i 3,5 år, så vi kjenner hverandre veldig godt. Uheldigvis for meg kjenner jeg meg ikke selv i det hele tatt. Har alltid slitt veldig mye med selvbildet mitt, og nå som kjæresten min har hjulpet meg med åbygge det opp igjen, sank det nesten helt på bunn igjen etter den kvelden. Vil og skal greie å overbevise han og meg selv at jeg kan bli en bedre person og aaaaaaldri gjenta dette!! Håper du og kjæresten har det bedre nå! Muligheten for at man ikke klarer å legge utroskap bak seg er stor. Motivasjonen til å fortsette i sammen må være stor. Motivasjonen er helt klart veldig stor!!!! Ingen alkohol ingen anger:) Drikk alkoholfritt på byen! Veldig sant, men hadde aldri orket å være edru på byen,da blir jeg heller hjemme! Endret 18. januar 2013 av Tekola
Gjest NozMonster Skrevet 17. januar 2013 #16 Skrevet 17. januar 2013 jeg tror du må tilgi deg selv før andre evt kan gjøre det.
Gjest SpaceBaby Skrevet 17. januar 2013 #17 Skrevet 17. januar 2013 Tja, jeg hadde ikke vært så opptatt av at du var utro, - eller hvorfor du var utro? Hva er de hemmelige mekanismer i menneskers indre som gjør at de alltid gjør det de har aller mest lyst til i fylla? - Er det derfor mennesker drikker? For å gjøre handlinger man etterpå ikke vedkjenner seg selv og som man forklarer fra fylla? Som om det var en magisk ånd i flaska du drakk fra, - var det det? Om denne lysten til å ligge med fremmedfolk ikke kommer av fylla, - eller at det du lå med ham fordi du ikke hadde lyst, - hva kom den sexen av da da? Gjør du handlinger du ikke vil på fylla, - hva er da vitsen med å drikke? Og hvordan kan du vite hundreprosent at du ikke hadde lyst til å gjøre handlingene når du faktisk gjorde det? Tror definitivt du er inne på noe veldig sant her. Lystene i edru og beruset tilstand er nok akkurat de samme. Den eneste forskjellen er at i edru tilstand tenker en gjerne på konsekvensene av sine handlinger, men det betyr ikke at man ikke har lyst til å utføre disse handlingene dersom det ikke fantes noen konsekvenser for dem. Med andre ord, en som er utro på fylla har lyst til å være utro ellers også (dersom en visste at partneren ikke ville bli såret av det) og en person som blir voldelig i fylla har lyst til å være voldelig ellers også (dersom lovens lange arm ikke kunne ta en på det). Kanskje åpent forhold er noe å vurdere, TS? Vel....kanskje ikke akkurat nå, men seinere?
transparent Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #18 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Selvfølgelig kan det gå til helvete, men du får gjøre alt du kan for unngå det. Slutt å drikk, du har tydeligvis null kontroll. La han få spørre spørsmål til han blir blå i trynet og så ofte han trenger. La han ha full oversikt over hvor du er og hvem du er med. Anonym poster: b281728d827b44f5f01c05f98e3a2619 Han må få spørre om det han vil, grave litt om han trenger det og så, når det har gått litt tid, så må han tilgi deg eller gjøre det slutt. Det eneste som funker tror jeg, ikke selvopplevd, da jeg har nulltoleranse for utroskap, og det gjelder i aller høyeste grad på fylla også. Takk for svar! Hørtes veldig fornuftig ut , har fått en ny sjangse så gjenstår bare å bevise at jeg er verdt alt dette slitet. Hadde også nulltoleranse for utroskap før jeg fktiak gjorde det selv. Men nå vet jeg hvor smertefullt det er å angre så bittert på det. Denne type smerte slår depresjonene jeg har hatt i mange år! Jeg tror på å kunne tilgi folk, og selvom dette sikkert høres dumt ut hadde jeg tilgitt ham hvis han hadde gjort det samme...Jeg er fortsatt ung, men har lært veldig mye av denne hendelsen...selvom jeg aldri trodde at jeg kunne gjøre et så ultimat svik som nettopp dette... Tror definitivt du er inne på noe veldig sant her. Lystene i edru og beruset tilstand er nok akkurat de samme. Den eneste forskjellen er at i edru tilstand tenker en gjerne på konsekvensene av sine handlinger, men det betyr ikke at man ikke har lyst til å utføre disse handlingene dersom det ikke fantes noen konsekvenser for dem. Med andre ord, en som er utro på fylla har lyst til å være utro ellers også (dersom en visste at partneren ikke ville bli såret av det) og en person som blir voldelig i fylla har lyst til å være voldelig ellers også (dersom lovens lange arm ikke kunne ta en på det). Kanskje åpent forhold er noe å vurdere, TS? Vel....kanskje ikke akkurat nå, men seinere? Lystene er akkurat de samme når man er edru? Kan ikke si meg i det minste enig med det der. Aldri før tenkt på å være det, da hadde jeg heller bare slått opp med det samme. Jeg tror det heller henger sammen med at man er usikker og har null kontroll på fylla, noen lærer avdet,andre ikke. Jeg for min del VET at ikke har lyst til å gå rundt å være utro eller å ha et åpent forhold. Noen mister rett og slett helt fullstendig kontroll på fylla også med det å være voldelig. Fordi det er jeg uansett, men ikke det å være utro. Og jeg gjorde en stor feil! Alle reagerer forskjellig og hvordan du reagerer på alkohol har faktisk noe med genetikk å gjøre.Og det hjelper ikke hvis du kommer fra en alkoholisert famile med mye psykiske problemer. Jeg for min del har lært at alkohol ikke er noe for meg, og det ødelegger meg som person, fordi det ofte skjer noe helt ekstremt nesten hver gang... Selvfølgelig kan det gå til helvete, men du får gjøre alt du kan for unngå det. Slutt å drikk, du har tydeligvis null kontroll. La han få spørre spørsmål til han blir blå i trynet og så ofte han trenger. La han ha full oversikt over hvor du er og hvem du er med. Anonym poster: b281728d827b44f5f01c05f98e3a2619 Takk for svar! Ja mister kontroll stort sett hver gang jeg drikker, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke gjøre det,. Sluttet å henge med venner som går på fylla hver helg, fordi med meg blir det alltid drama. Heldigvis har kjæresten fortsatt mye tro på meg og vet at jeg også pines noe fryktelig med dette her. Vi er veldig like og åpne mot hverandre og det er kun denne alkoholen som alltid gjør ting verre, Jeg vil tro at jeg har lært veldig mye av dette her. Endret 18. januar 2013 av Tekola 1
darth Vader Skrevet 17. januar 2013 #19 Skrevet 17. januar 2013 tror aldri jeg har hørt om par der den ene parten har vært utro og ting har noensinne blitt bra igjen. det kan sikkert skje, men i de aller fleste forhold går det til helvete. tillit er borte og vil aldri noensinne komme helt tilbake igjen. det kan for enkelte sikkert virke som ting er bra igjen, men som det nevnes her, i krangler kommer sannheten frem.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #20 Skrevet 17. januar 2013 Kan jeg spør hvorfor fortalte du det til han ? Jeg ville aldri gjort det.. Livredd for konsekvensene , at han forlater meg, og ville ikke klare å bære skammen, å se han i øynene.. Også ville vært redd for at han ville ta igjen med samme mynt for balansens skyld. Jeg kysset en mann, som er ikke kjæresten min.. Slikt har skjedd i tidligere forhold, men aldri hatt dårlig samvittighet før.. Men føler meg som dass nå... Agrer som en hund.. Men kommer aldri til å fortelle han det... Det er kanskje 1 % sanjse for at han får noen gang vite det, og da blir nok det samma... Men vet også at jeg kommer aldri til å gjøre det igjen.. Skjønnte heller egentlig ikke at jeg elsker han så mye før etter at dette har skjedd..... Lykke til Ts, håper det ordner seg for dere. Anonym poster: 5800ba9e2c2b7d54191b31e630966417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå