Arkivskap Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Vi blir vel rundt 100 tilsammen. Jeg tror vi skal ha runde bord med plass til 10 stk rundt hvert bord. Jeg tenker i utgangspunktet at folk kan sette seg der de vil, men at vi har et bord reservert for oss. Men nå begynner jeg å tenke på at det kan bli en stol ledig her og der slik at det blir veldig vanskelig om man kommer sist inn. Det unngår vi hvis vi har bordkort. Men jeg har opplevd mange ganger at folk syns det er dumt at andre bestemmer hvor de skal sitte. Har også opplevd at folk har byttet om på kortene.. Noen som har noen tanker om dette?
Portvinpiken Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Bordkort. Definitivt. Ikke gjør det vanskelig for gjestene. At 100 mennesker skal begynne å tulle rundt og plassere seg selv er en stygg uting som man bør slippe som gjest. Hadde det vært 20 personer hadde det vært noe helt annet. 5
Chloe- Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 (endret) I det siste bryllupet jeg var i hadde de en smart løsning: Ved inngangen sto et bord med alle bordkortene. På hvert kort sto navn + bordnummer. F.eks. "Chloe-. Bord fem." Så tok man med seg bordkortet sitt inn i salen, der alle bordene var nummererte (et stort nummer inkorporert i borddekorasjonen). Da kunne man sette seg fritt, men på anvist bord. Win-win. Endret 14. januar 2013 av Chloe- 1
Arkivskap Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2013 Det var lurt Chloe! Jeg liker det som er enkelt og greit! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Uten bordkort risikerer du at folk havner langt vekk fra sine, og uheldigvis blir sittende med noen de ikke kommuniserer med. Kanskje blir par også splittet. Anonym poster: c0b3ee49393228a22004011a632ec84c
C-Pow Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Enig med resten, absolutt bordkort! Med så mange gjester er det mange som ikke kjenner hverandre, og særlig om en kommer uten partner vil det være kjipt å havne på et bord hvor en ikke kjenner noen, eller ikke helt passer inn i forhold til alder og sånt, særlig om middagen varer i 4 timer... Tenker det beste er at dere som kjenner alle prøver å plassere folk slik at alle føler seg komfortable, og sitter med noen som de passer med og snakker lett med. Dere vil jo at gjestene skal ha det kjekt, og i hvert fall ikke føle seg utilpass.
sofie777 Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Husk også at i bryllup forventer gjestene faktisk at det er bordkort og at de skal bli plassert, så de er nok forberedt på det. Uten kort -> bare kaos.
Gjest kiara_pusen Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Det jeg tenker mest på er hvor lang tid 100 personer kan bruke på å finne en plass som tilfredstiller alle krav... :S Spar dere for mye bryderi og tull ved å lage bordkort. Liker veldig godt ideen til Chloe. 1
Anglofil Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Mener man bør ha bordkort, blir bare kaos uten. Mvh Yvonne
Gjest navnelapp Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 Vi ga borda namn, og så fordelte vi folk på borda. Når folk kom, vart dei møtt av denne tavla, som holdt bordnamna og bordkorta. http://altgodt.wordpress.com/2012/09/30/bordsettinga/ Det sto ein plakat (også den inni ei gamal bilderamme) der folk vart oppfordra til å finne namnet sitt, finne bordnamnet, og så gå til bordet. Par vart plassert på same bord, men kunne sette seg saman eller splitta, etter som dei hadde lyst. Og ein annan detalj: Namnet sto på begge sida av korta. På den måten kunne dei andre sjå kva kvar person heitte, og dermed flette namnet til dei andre naturleg inn i samtalen, og kanskje også huske namnet til seinare.
Ella1981 Skrevet 14. januar 2013 #12 Skrevet 14. januar 2013 Jeg ville gått for bordkort. Jeg tror jeg hadde blitt "stressa" som gjest dersom jeg ble usikker på om jeg kunne sitte ved siden av min kjære. Man bør sette folk man tror går bra sammen. Man sitter tross alt i mange timer.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #13 Skrevet 14. januar 2013 Jeg ville også blitt stressa uten bordkort. Og så er det greit å huske hvor man egentlig satt, hvis plutselig fem andre stoler står tomme ved bordet når man kommer tilbake. Anonym poster: c0b3ee49393228a22004011a632ec84c
CathFoto Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Vi skal ha kassetter som bordkort, bordene får navn som sier noe om gjengen som sitter der så folk skjønner hvilket bord de tilhører ganske fort. Og vi skal også ha runde bord. Veldig enig med anonym rett over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå