Gå til innhold

Nettdating: Jenter, hva betyr det når dere sier ja til å treffes, men ikke kan denne uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt 5 kvinner jeg har snakket med på sukker.no om ikke vi skulle treffes, og samtlige svarte positivt til det. Men likevel har jeg kun møtt én av de.

De 4 jeg ikke har møtt svarte av typen, "ja det hadde vært en idé", men jeg er "opptatt denne uken", "må bli etter eksamen", eller "jeg er syk nå".

Samtalen har som regel dødd ut ganske raskt etter det (det lå liksom litt i kortene at de måtte ta kontakt når det passet for de å treffes).

Jeg har gått ut i fra at de egentlig ikke ville treffe meg. Jeg tenkte at hvis de ville treffe meg, ville de gitt beskjed senere når de ikke lenger var opptatt og ville avtale møte nærmere. Eventuelt ville de i alle fall gjort forsøk på å fortsette samtalen. Er det korrekt oppfattet at dette er tegn på at de egentlig ikke er interessert?

Det er ca. et halvt år siden jeg spurte disse, og 2 av de har jeg fortsatt lyst å treffe (de er fortsatt aktiv på sukker). Blir det for dumt å ta opp igjen tråden og spørre om å treffes på nytt så lenge etterpå?

Anonym poster: 1bdfbc81151e50f50227d0e4c5285163

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Det kommer litt an på hvordan tonen var mens dere sendte meldinger? Jeg har sagt ja til date neste uke fordi jeg syntes det var litt skummelt og trengte litt tid på å manne meg opp, men hvis samtalen døde er det ikke sikkert de var så gira. Evt har de mange andre aktuelle og rakk ikke få et godt nok inntrykk av deg til å bry seg så mye.

Uansett, det er nettdating, hva har du å tape?

Anonym poster: a88d74f25025574e4968ee7a3d3fd9ff

Gjest Tidssone
Skrevet

Fra meg er sånne svar typiske ikke-interessert-svar.

Jeg har gjerne svart på en mail av ren høflighet og så har det blitt noen mail frem og tilbake.

Det er skikkelig kleint når jeg blir kontaktet av menn jeg har avvist tidligere og de lurer på om de er aktuelle nå, siden jeg fortsatt har profil på nett.

Dersom jeg har lyst til å treffe noen, kommer det tydelig fram av kommunikasjonen. Har jeg smått med tid, foreslår jeg alltid et annet tidspunkt, som kan passe for begge parter.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har forresten blitt mye flinkere til å avvise på et tidlig tidspunkt, i stedet for å være høflig og svare på mail. Å satse på at mannen skjønner at jeg ikke er interessert, er jo en feilslått strategi gang på gang. For menn virker det som om svar er lik interesse.

Skrevet

Som Tidssone sier, eller at du blir lagt i "kanskje" boksen. Hvis det ikke dukker opp noe bedre og de ikke har noe å gjøre/ kjeder seg, så kan det hende de ville blitt med på en date med deg.

Når du kontakter disse damene hva sier du da? Og hva slags inntrykk får disse damene av profilen din siden du blir en tja, og ikke en ja?

Skrevet

Kall meg gammeldags, men når det kommer til nettdating, så er jeg enten-eller person: enten er de interessert, eller ikke.

Får man unnskyldninger tilbake, ta det som et tegn på at de ikke er interesserte, ellers hadde de foreslått tid selv. Du kan gjerne foreslå ny tid, men ikke forvent svar tilbake.

Nettdating er så brutal som det går an å bli og ikke mye man får gjort med det.

Anonym poster: 965c3cbaea517a94a56e419fa2492d7c

Gjest white tiger
Skrevet

De er nok ikke så interesserte nei. Nå er ikke jeg aktiv på nettdating, men hadde jeg vært interessert i noen så hadde jeg foreslått et annet tidspunkt hvis det ikke passet.

• Liker 1
Skrevet

Selv ville jeg aldri sagt ja til å møtes, hvis jeg ikke mente det. Jeg har og barn, så her er det faktisk ofte sånn at det ikke passer den uken jeg får spm. Jeg er og student, så i verste eksamenstid ville det og passet dårlig. Men jeg hadde jo da tatt kontakt igjen da det passet. Har du ikke hørt noe på et halvt år, så er de nok ikke intressert nok.

• Liker 4
Skrevet

Men på nettdating er det jo ofte slik at man ikke rekker å finne ut nok om den andre til å bli skikkelig interessert...

• Liker 2
Skrevet

Men på nettdating er det jo ofte slik at man ikke rekker å finne ut nok om den andre til å bli skikkelig interessert...

Min erfaring er at det kommer helt ann på hvem man snakker med, og hva slags kjemi man får. Jeg hadde det alltid slik at jeg snakket med mange og så plutselig dukket det opp noen som vekket noe i meg og samtalene ble dypere og mer konsentrert. Da datt liksom de andre vekk. Men mange av de som datt vekk kunne sikkert passet mye bedre sammen med meg i virkeligheten.

Det handler ikke om å bli kjent på nett, det handler om å bli kjent i virkeligheten, for det er jo der man skal leve sammen.

Skrevet

For min del så sier jeg KUN ja til å møte de jeg faktisk er litt nysgjerrig på.

Men jeg må innrømme at jeg også nesten konsekvent (ikke det at jeg har sagt ja mer enn et par ganger), at det må bli "neste uke" eller lignende. Det er fordi jeg trenger tid, mentalt til å forberede meg :P

Anonym poster: 2c234cdaa1fb2c5b874f3318b343be03

• Liker 3
Skrevet

Som Tidssone sier, eller at du blir lagt i "kanskje" boksen. Hvis det ikke dukker opp noe bedre og de ikke har noe å gjøre/ kjeder seg, så kan det hende de ville blitt med på en date med deg.

Når du kontakter disse damene hva sier du da? Og hva slags inntrykk får disse damene av profilen din siden du blir en tja, og ikke en ja?

TS HER!

I alle tilfellene kontaktet jeg de med en gjennomtenkt og morsom melding om noe i profilen deres (noe jeg har skjønt nå at ikke er noe vits i). Er jo vanskelig å si hva folk synes om min egen profil, men 3 av 6 som har sendt meg melding først, begynte meldingen med å si at profilen min var morsom/bra - det bør jo tyde på at den ikke er helt galen.

Hun ene merket meg som interessant, og jeg tok deretter kontakt. Samtalen var kanskje ikke så voldsomt spennende, men av min begrensede erfaring (har kun møtt 2 stk) har det fint lite å si når en treffes.

Hun andre hadde jeg en veldig artig diskusjon med (bare tøys egentlig). Vi skrev sikkert 15-20 meldinger hver før jeg foreslo at vi måtte komme til bunns i saken over en øl. Hun svarte at det måtte vi, men det måtte bli etter eksamen (var midt i eksamensperioden). Jeg svarte igjen, men hørte aldri noe mer deretter (var ikke så mye å svare på i den siste meldingen egentlig).

For min del så sier jeg KUN ja til å møte de jeg faktisk er litt nysgjerrig på.

Men jeg må innrømme at jeg også nesten konsekvent (ikke det at jeg har sagt ja mer enn et par ganger), at det må bli "neste uke" eller lignende. Det er fordi jeg trenger tid, mentalt til å forberede meg :P

Men betyr det at om du ikke var nysgjerrig så ville du sagt direkte ut "nei tror ikke det" om vi hadde snakket sammen litt og jeg hadde spurt om vi skulle treffes?

Jeg sitter jo med en følelse av at noen er veldig sjenerte og å møte noen er et veldig stort steg - med andre ord tør de ikke det før de er nærmest forelsket... Når jeg da spør ganske tidlig, og de kun er litt "nysgjerrig" på meg, så er ikke det nok til at de tør å møtes.

Spørsmål: Neste gang jeg spør noen om å treffes og de svarer "ja, men ikke denne uken" - blir det for dumt av meg å si "OK, men da hører jeg fra deg i neste uke da! Eller hvis du egentlig ikke har så veldig lyst, er det lov å si det slik at jeg slipper å lure :)"

Skrevet

TS HER!

I alle tilfellene kontaktet jeg de med en gjennomtenkt og morsom melding om noe i profilen deres (noe jeg har skjønt nå at ikke er noe vits i). Er jo vanskelig å si hva folk synes om min egen profil, men 3 av 6 som har sendt meg melding først, begynte meldingen med å si at profilen min var morsom/bra - det bør jo tyde på at den ikke er helt galen.

Hun ene merket meg som interessant, og jeg tok deretter kontakt. Samtalen var kanskje ikke så voldsomt spennende, men av min begrensede erfaring (har kun møtt 2 stk) har det fint lite å si når en treffes.

Hun andre hadde jeg en veldig artig diskusjon med (bare tøys egentlig). Vi skrev sikkert 15-20 meldinger hver før jeg foreslo at vi måtte komme til bunns i saken over en øl. Hun svarte at det måtte vi, men det måtte bli etter eksamen (var midt i eksamensperioden). Jeg svarte igjen, men hørte aldri noe mer deretter (var ikke så mye å svare på i den siste meldingen egentlig).

Men betyr det at om du ikke var nysgjerrig så ville du sagt direkte ut "nei tror ikke det" om vi hadde snakket sammen litt og jeg hadde spurt om vi skulle treffes?

Jeg sitter jo med en følelse av at noen er veldig sjenerte og å møte noen er et veldig stort steg - med andre ord tør de ikke det før de er nærmest forelsket... Når jeg da spør ganske tidlig, og de kun er litt "nysgjerrig" på meg, så er ikke det nok til at de tør å møtes.

Spørsmål: Neste gang jeg spør noen om å treffes og de svarer "ja, men ikke denne uken" - blir det for dumt av meg å si "OK, men da hører jeg fra deg i neste uke da! Eller hvis du egentlig ikke har så veldig lyst, er det lov å si det slik at jeg slipper å lure :)"

Ikke si den siste setningen der. Det blir for needy..på en måte. Bedre å bare godta at hun faktisk ikke kan umiddelbart, og enten avtale å møtes f.eks "neste onsdag", fortsette å skrive som vanlig i mellomtiden, eller la henne ta ansvar for å si fra når hun kan :)

Anonym poster: 2c234cdaa1fb2c5b874f3318b343be03

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil alltid si nei når jeg ikke ønsker å møte noen. Første gangen kom jeg med en hvit løgn, men nå har jeg funnet ut at det beste og mest reale er å bare si at jeg ikke tror vi passer sammen fordi... og så ønske lykke til.

Høres ikke ut som disse to er interesserte. Når du inviterer og de sier neste uke, så kan du prøve å spikre tid og sted? Uansett, vil de ikke, så er de ikke rett person for deg uansett!

Skrevet

Hvis noen spør meg ut via nett og jeg er vag, så er det fordi jeg har lyst å møtes, men ikke helt enda. Vil bli bedre kjent på nett først. Og hvis de slutter å ta kontakt fordi jeg vil vente så antar jeg de ikke var så interessert i allikevel og var egentlig bare på jakt etter sex.

Anonym poster: 19dcedf4496aebfef104e09050031390

• Liker 1
Skrevet

Legendarisk innlegg, så mange måter å svare på.

Nei, det du gjør er å faktisk vise deg selv om ikke interessert og dermed grave din egen grav.

Å spille hard to get på nettet er den største feilen damene gjør. Vær heller direkte og åpen, så vil du se hvor enkelt det er å finne riktig mann.

På tide å forstå at når det gjelder nettdating, så er det enten eller: interessert eller ikke. Alt annet er bortkasta tid for alle parter.

Anonym poster: 965c3cbaea517a94a56e419fa2492d7c

Skrevet

Et vagt svar som at det ikke passer uten et konkret forslag til når det passer tolker jeg som at hun egentlig ikke er interessert, og da gidder heller ikke jeg å bruke mer tid på det. Har man lyst til å treffes greier de fleste å foreslå et annet tidspunkt det passer bedre.

Skrevet

Jeg har noen ganger sagt at det ikke passer før et eller annet tidspunkt, fordi det faktisk ikke gjør det. Men jeg har fortsatt å skrive med vedkommende, og/eller tatt kontakt når jeg har tid (men for meg er det nok litt sånn at interessen dabber av hvis vi ikke skriver noe med hverandre på en uke eller to, før vi har møttes. Trenger ikke skrive langt og masse, men bare holde litt kontakt). Også har det nok vært noen jeg ikke har vært ivrig etter å treffe, tenkt at det ganske sikkert ikke er noe mer enn et vennskap der, da har jeg nok vært dårligere til å ta kontakt igjen, selv om jeg ville møtt dem om jeg hadde hatt mer tid.

Men sånn i seg selv har ikke jeg ment det som noen avvisning å si at det ikke passer før litt senere.

Anonym poster: 2ae1b8d5b19eb1b990753acddc2a59f6

Gjest likeeverything
Skrevet

Har spurt 5 kvinner jeg har snakket med på sukker.no om ikke vi skulle treffes, og samtlige svarte positivt til det. Men likevel har jeg kun møtt én av de.

De 4 jeg ikke har møtt svarte av typen, "ja det hadde vært en idé", men jeg er "opptatt denne uken", "må bli etter eksamen", eller "jeg er syk nå".

Samtalen har som regel dødd ut ganske raskt etter det (det lå liksom litt i kortene at de måtte ta kontakt når det passet for de å treffes).

Jeg har gått ut i fra at de egentlig ikke ville treffe meg. Jeg tenkte at hvis de ville treffe meg, ville de gitt beskjed senere når de ikke lenger var opptatt og ville avtale møte nærmere. Eventuelt ville de i alle fall gjort forsøk på å fortsette samtalen. Er det korrekt oppfattet at dette er tegn på at de egentlig ikke er interessert?

Det er ca. et halvt år siden jeg spurte disse, og 2 av de har jeg fortsatt lyst å treffe (de er fortsatt aktiv på sukker). Blir det for dumt å ta opp igjen tråden og spørre om å treffes på nytt så lenge etterpå?

Hm, du er tydeligvis ikke av deres interesse fordi de ville kontaktet deg på nytt om de var ivrige for å gå på date. Just let it go, du finner sikkert andre kvinner... :danse:

Skrevet

Ikke skriv det du skrev der. Jeg hadde blitt litt irritert hvis jeg hadde fått det svaret hvis jeg faktisk ikke kunne den uken. Bare fortsett samtalen, og hvis hun da svarer tilbake igjen er hun fortsatt interessert. Hvis hun ikke har foreslått en dato for å møte deg innen tre fire meldinger kan du spørre igjen. Og ikke si en konkret dag, men heller "passer det en dag neste uke". Hvis hun ikke svarer på det, eller sier at hun ikke kan så gir du beng i henne.

Anonym poster: 0749f4a00ab538d955872ea08470097a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...