Gå til innhold

Javel, da er jeg singel... hvordan gjør man det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er singel, jeg er et mess, jeg har ikke vært ute på en uke.

Hvordan gjør jeg dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nyter at du ikke har ansvar for noen andre enn deg selv. Start å trene, gå ut med venner og kos deg :)

• Liker 5
Skrevet

Du nyter at du ikke har ansvar for noen andre enn deg selv. Start å trene, gå ut med venner og kos deg :)

Huff ja, men har ikke lyst til noe av dette.. Har barn (ganske store, fra tidligere) så jeg er ikke uten ansvar. I helgen hadde jeg "fri" og klarte ikke gjøre noe annet enn å sitte inne og se på serier. Fikk to hendvendelser fra kompiser som kan brukes til trøst, men orket ikke det engang... :P Hvor lenge skal det være slik :/
Skrevet

Er bare på første året som singel, så har ingen aning desverre......

Men tror man bare tar tiden til hjelp, så skal vist ting årdne seg (ikke som jeg har merket da men)

Skrevet

(som gjerne stiller opp til trøst hørtes mer riktig ut)

Skrevet

Det er veldig viktig å gjøre ting. Så du ikke blir sittende alene med tankene dine. Prøv å gjør litt nye ting. Ting du har hatt lyst til å gjøre, men ikke har turt før. Det er også viktig å huske på at det er lov å være lei seg, og gråte når man trenger det. Men ikke bli i det.

Gjør ting som gjør deg glad. Ting blir lysere og lysere for hver dag som går :-)

Skrevet

Takk for svar. Første skritt blir å prøve å gå på skolen igjen i morgen. Sist jeg var ute av døra, var på butikken, og da begynte jeg og gråte på butikken. Klarer ikke slutte å tenke, er helt besatt av å prøve å forstå ting..

Skrevet

Du må bare ta tiden tid hjelp. Om du har kjærlighetssorg så er det som hvilke som helst annen sorg, en prosess du må igjennom. Hvor lang tid det tar er individuelt, men en ting er sikkert; det blir bedre :)

Skrevet

Takk... det er en slags kjærlighetssorg, den største jeg har opplevd iallefall.. Men det er mer en sorg over det jeg trodde det kunne bli, for det ble aldri det.. Jeg burde ihvertfall sove, for å klare å gå på skolen i morgen, men klarer ikke sove, bare grubler..

Skrevet

For det første tror jeg det er ganske normalt å være ganske utafor når det bare har gått en ukes tid. Det var i hvert fall jeg, selv om det var et greit brudd på de fleste måter. Men lurt å prøve å gjøre ting ja. Jeg begynte å jogge, følte at jeg fikk overført noen følelser av sorg og sinne/irritasjon til noe mer konstruktivt på den måten. Vær med venner, gå på jobb osv, men ikke slit deg ut.

Også tror jeg ikke det er noen god ide å bruke for mye tid og energi på å prøve å forstå ting. Eller, jeg tror i hvert fall det ofte bare blir lange, slitsomme tankerekker så kort etter bruddet. Samtidig mener jeg ikke en bør fortrenge alt heller, men prøv å legge fra deg tanken om å forstå. Den andre parten hadde sin oppfatning, du hadde din, og så er det ikke så rasjonelt med følelser. Etter hvert når du ser ting mer på avstand, er det lettere å forstå uten at du bruker så mye energi på det, fordi du er mindre involvert følelsesmessig.

Anonym poster: 00ab60e230877958029b2834963d0a1a

• Liker 1
Skrevet

For det første tror jeg det er ganske normalt å være ganske utafor når det bare har gått en ukes tid. Det var i hvert fall jeg, selv om det var et greit brudd på de fleste måter. Men lurt å prøve å gjøre ting ja. Jeg begynte å jogge, følte at jeg fikk overført noen følelser av sorg og sinne/irritasjon til noe mer konstruktivt på den måten. Vær med venner, gå på jobb osv, men ikke slit deg ut.

Også tror jeg ikke det er noen god ide å bruke for mye tid og energi på å prøve å forstå ting. Eller, jeg tror i hvert fall det ofte bare blir lange, slitsomme tankerekker så kort etter bruddet. Samtidig mener jeg ikke en bør fortrenge alt heller, men prøv å legge fra deg tanken om å forstå. Den andre parten hadde sin oppfatning, du hadde din, og så er det ikke så rasjonelt med følelser. Etter hvert når du ser ting mer på avstand, er det lettere å forstå uten at du bruker så mye energi på det, fordi du er mindre involvert følelsesmessig.

Anonym poster: 00ab60e230877958029b2834963d0a1a

takk :hug: er det vanlig å begynne å tvile på om man har gjort det riktige...? Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere den tvilen, for jeg vet jo det egentlig...
Skrevet

Gjør alt du ikke kunne gjøre like mye av før! Ha det gøy, dra ut med venner, flørt! Kos det! :D

Skrevet

Gjør alt du ikke kunne gjøre like mye av før! Ha det gøy, dra ut med venner, flørt! Kos det! :D

Takk :hug: jeg skal prøve... men har mistet interessen for det meste. Kanskje jeg skal begynne med afrikansk dans.. Har ennå ikke vært på skolen, men skal i morgen.
Skrevet

takk :hug: er det vanlig å begynne å tvile på om man har gjort det riktige...? Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere den tvilen, for jeg vet jo det egentlig...

Det er helt normalt, spesielt når man føler seg alene, eller det har gått litt tid og man ikke finner noen som man hadde det like bra med. Det dummeste man kan gjøre er å begynne å fokusere på de gode tingene man hadde og glemme hvor vondt det også var. At man begynner å tenke at det kanskje var det beste man kan få, og at da vet man i det minste hva man har.

Vi tar for lett til takke med i dagens samfunn, men vi fortjener alle å ha gode trygge og stabile forhold, og det er verdt å lete etter og vente på.

Heller ensom alene, enn ensom sammen med noen, mener nå jeg.

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt, spesielt når man føler seg alene, eller det har gått litt tid og man ikke finner noen som man hadde det like bra med. Det dummeste man kan gjøre er å begynne å fokusere på de gode tingene man hadde og glemme hvor vondt det også var. At man begynner å tenke at det kanskje var det beste man kan få, og at da vet man i det minste hva man har.

Vi tar for lett til takke med i dagens samfunn, men vi fortjener alle å ha gode trygge og stabile forhold, og det er verdt å lete etter og vente på.

Heller ensom alene, enn ensom sammen med noen, mener nå jeg.

Det var en veldig god påminnelse....!
Skrevet

Gled deg til den dagen du står opp og ikke kunne brydd deg mindre. Når du klarer å se glede i å gjøre noe for din egen del og ikke har en annen person som ikke ville i tankene.

Inviter venner på middag, dra på kino, gjør noe gøy med ungene, ta en storbyferie, gjør ting du lenge har hatt lyst til . Skjem bort deg selv. Vær aktiv - ikke sitt og stirr i veggen iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Gled deg til den dagen du står opp og ikke kunne brydd deg mindre. Når du klarer å se glede i å gjøre noe for din egen del og ikke har en annen person som ikke ville i tankene.

Inviter venner på middag, dra på kino, gjør noe gøy med ungene, ta en storbyferie, gjør ting du lenge har hatt lyst til . Skjem bort deg selv. Vær aktiv - ikke sitt og stirr i veggen iallefall.

Du har kanskje rett i at jeg burde skjemme meg selv bort litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...