Gå til innhold

Kalorifattig comfortfood?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en periode hvor jeg har spesielt behov for såkalt comfort food. Mat med høyt kaloriinnhold, som man spiser MYE av, gjerne mens man ser på en film. Pizza, taco, lasagne, tortillas, egentlig alt med smeltet ost på..

Men kanskje noen der ute vet om noen comfortfoods med lavt kaloriinnhold?

Anonym poster: 18aa30c743bf32211ce2c809a2713cc1

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Suppe!

For eksempel blomkålsuppe eller tomatsuppe. Begge har svinlavt kaloriinnhold. Forutsetter selvfølgelig at du lager den fra bunn av med råvarer, og ikke type toropose.

Og eh, for meg personlig fungerer hjemmelaga potetmos som comfortfood. Poteter har overraskende lavt kaloriinnhold, så man kan spise ganske mye av det også..

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser aldri godteri, men koser meg i hytt og pine. Suppe som personen over sier, mørk sjokolade (kaloririkt, men man spiser mindre av det og får i tillegg i seg antioksidanter), jordbær, vannmelon, druer, vaniljekesam.

Anonym poster: 8eee2e71b874892a5aa1e69595bc79eb

Skrevet

Lag grove hamburger brød av fibramel og burger av karbonadedeig. Ha på masse grønt :)

Gulerotstappe er godt og kalorifattig. Fruktsalat er digg dessert.

Gjest aam1972
Skrevet

Støtter Kevlarsjäl i at suppe er det beste. Jeg lager ofte improvisasjonssuppe og tar de grønnsakene jeg har i kjølekapet og "koker" de i svak varme i ovnen ( lar de stå ett par timer i ovnen under lokk med vann, buljong og krydder).

Så moser jeg dem med stavmikser og hiver på krydder ( karri, chili eller andre krudder med mye smak) og eventuelt en klatt Philadephia ost.

• Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

Du finner helt sikkert oppskrifter hvis du googler litt! Du kan jo også se om du finner en kokebok som du kunne tenkt deg. Selv har jeg en bok som heter "Quick and Easy Low Cal Vegan Comfort Food". Masse bra i den boka, jeg liker den veldig godt! Jeg er den eneste i familien som er veganer, men de andre i familien har faktisk smakt på maten jeg har laget fra boken og likt den ;) Verdt et forsøk?

Skrevet

Suppe!

For eksempel blomkålsuppe eller tomatsuppe. Begge har svinlavt kaloriinnhold. Forutsetter selvfølgelig at du lager den fra bunn av med råvarer, og ikke type toropose.

Og eh, for meg personlig fungerer hjemmelaga potetmos som comfortfood. Poteter har overraskende lavt kaloriinnhold, så man kan spise ganske mye av det også..

Enig i dette!

Anonym poster: a2fdf07b5025603f974fa26aca542118

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Du finner helt sikkert oppskrifter hvis du googler litt! Du kan jo også se om du finner en kokebok som du kunne tenkt deg. Selv har jeg en bok som heter "Quick and Easy Low Cal Vegan Comfort Food". Masse bra i den boka, jeg liker den veldig godt! Jeg er den eneste i familien som er veganer, men de andre i familien har faktisk smakt på maten jeg har laget fra boken og likt den ;) Verdt et forsøk?

Åh, den boka vil jeg også ha!

Jeg tror forsåvidt at høykalori comfortfood gir økt behov for MER comfort food. For meg er det værtfall sånn. Så det kan være en ide å bare slutte helt, og så heller prøve å finne velvære andre steder. Hjemmespa, for eksempel?

Jeg skal SÅ spise 3 liter suppe til middag i dag, føler jeg..

Skrevet

Jeg tror forsåvidt at høykalori comfortfood gir økt behov for MER comfort food. For meg er det værtfall sånn. Så det kan være en ide å bare slutte helt, og så heller prøve å finne velvære andre steder. Hjemmespa, for eksempel?

Du må jobbe med å føle kroppen din, ikke stresse med å putte TRIVSELSmat i den.

For ja DET FINNES ET NORSK ORD FOR ALLE DE ENGELSKE ORDENE DERE ER SÅ GLADE I Å BRUKE :D

Anonym poster: c085cff3347a554bcfc302d5f3427da8

Gjest idakaroline
Skrevet

Du får kjøpt boka på Cdon. Helt sikkert på Amazon også, hvis du heller føler for å kjøpe den der. Selv kjøpte jeg den hos Cdon for 119 kr.

Jeg har det slik selv jeg også. Jo mer comfort food jeg spiser, jo mer har jeg lyst på. Jeg tenker at det er greit å unne seg det i blandt, men ikke hver dag. Så klart har man perioder hvor man føler at man trenger det, men da tror jeg det er viktig å se etter alternativer. Hva med en skikkelig hard treningsøkt? Eller hjemmespa som det ble foreslått her. Se en film kanskje? Hvis du har behov for noe å spise på, hva med oppkutta frukt og grønnsaker som du har dip til? Selv er jeg helt hekta på eplebiter med peanøttsmør :rodmer: Prøv å snu situasjonen til noe positivt, lover deg at det blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...