AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Jeg har den siste tiden vært plaget av fæle acneutbrudd, øangs kjeven og på haken. Den siste tiden har det også dukket opp enkeltkviser på kinnet og nesen, noe jeg aldri har vært plaget med tidligere (er 23 år) Har vært plaget med en del utbrudd tidligere, men nå de siste månedene har det vært ekstra ille og ikke gått over. Jeg er lei av å kaste bort penger på hudpleie, og har bestemt meg for å oppsøke fastlege eller hudlege for å få resept på noe som virker. Men nå kommer spørsmålet- finnes det et reseptbelagt middel som kan brukes i solen? Om 20 dager reiser jeg nemlig til Asia, og jeg skal være der i 4 mnd... Er det helt utelukket for meg å få noe middel som virker før den tid? Eller bør jeg rett og slett vente til jeg kommer hjem? Har jo ikke lyst til å reise på tur med acne.... Anonym poster: c920651530a43451c9834ac561f3232e
Wonders Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Vent til du kommer hjem . Man blir fortere solbrennt, og det blir stygge arr. Jeg blir lyssensitiv av alt jeg har prøvd, og det meste av acnemedisin er hardt for magen. Man skal heller ikke nyte alkohol i noe særlig mengde... Noen må du også være forsiktig med melk før og etter tatt tablett... Man bør ta med tabletter i håndbaggasjen da kofferter blir borte nå og da. I orginal embalasje. Det kan bli mye å bære på for 4 måneders bruk... Og dyrt om du mister det. Eller smør deg med 40 faktor, bruk hodeplagg og dekk deg til... Endret 14. januar 2013 av Wonders
Katten Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Takk for svar! Da tror jeg faktisk at jeg venter med å begynne på noe... Kjipt å ikke kunne ligge på en strand iløpet av de 4 månedene jeg skal være der. Jeg vil ikke ha pigmentflekker og solskader i tillegg!
Professor Orm Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Du er nødt til å bruke solfaktor i ansiktet, hvis ikke får du både solskader og pigmentflekker. Forøvrig kan det av og til hjelpe med litt sol når man har kviser. Synes du bør vente med medisiner i alle fall, så er du safe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå