Leya Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Vi sitter og grubler hardt for tiden. Vi har ikke så lyst på "kjærlighet fra gud" eller, "å leva det er å elska". De er vi mektig lei av! Så spørsmålet er ganske enkelt (eller vanskelig..)hvilke salmer skal dere ha? Sleng gjerne på inngang og utgangen også!
Gjest 2013 bryllup Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Vi skal mest sannsynlig ha med "Mavnet Jesus" som solosang eller felles, men om den står i salmeboken må jeg inrømme at jeg ikke har full kontroll på, men regner med det. Ellers liker jeg veldig godt "Deg å få skoda", men har ikke bestemt noe, er fremdeles i tenkeboken når det gjelder salmer. "Kjærlighet fra Gud" og "Å leva det er å elska" er uaktuelt her også, fine sanger, men jeg har hørt de i nok brylluper
CathFoto Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Jeg liker så godt "Alltid freidig"så tror den må med selv om den også brukes i begravelser. Det er lettere for gjestene å synge med om salmen er kjent. Liker godt "Gjør døren høy, gjør porten vid"(heter den det?)og "Vær meg nær oGud"(merker jeg er dårlig i salmetitler)er også fine, men kanskje ikke bryllupssalmer?
CathFoto Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Kan man ha sanger med religiøst innhold som ikke er salmer i stedet for salmer? Jeg er veldig glad i "Morning has broken"av Cat Stevens," American Triology(Glory, Glory hallelujah)"med Elvis og "Spiritual"med Midnight Choir, men ingen av de er salmer.
Leya Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2013 Dersom man har en hyggelig prest og man spør pent så kan man vel ha andre sanger enn salmer. Skjønt jeg vet de er ganske strenge på det. For øvrig så er både Alltid freidig når du går og Vær meg nær o gud utpregede begravelsessalmer.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Vi ønsker ikke typiske religiøse salmer med masse Gud og Jesus i, så vi skal ivertfall ha Din hånd i min (Skeie). Mange tips finner du her og her Anonym poster: 551b8375f11b897bdc2bb69ccecf304a
Gjest 2013 bryllup Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Vi ønsker ikke typiske religiøse salmer med masse Gud og Jesus i, så vi skal ivertfall ha Din hånd i min (Skeie). Mange tips finner du her og her Anonym poster: 551b8375f11b897bdc2bb69ccecf304a Kan jeg spørre hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Fordi verken jeg eller brudgommen er utpreget religiøse. Litt religiøst gjør ikke noe, men salmer med innhold som Gud er meg nær/viser vei/lyser opp vår kjærlighet, vårt liv ligger i hans hender og sånt blir litt over the top - for oss Anonym poster: 551b8375f11b897bdc2bb69ccecf304a
Moderfavn Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Kan man ha sanger med religiøst innhold som ikke er salmer i stedet for salmer? Jeg er veldig glad i "Morning has broken"av Cat Stevens," American Triology(Glory, Glory hallelujah)"med Elvis og "Spiritual"med Midnight Choir, men ingen av de er salmer. Morning has broken er jo en salme. Den har jeg også tenkt å ha, men på norsk. Den er i salmeboka. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Jeg er veldig glad i "Vårsalme" (bedre kjent som "No livnar det i lundar"). Anonym poster: e5cf11c1b870178e62fd9dbf84eff888
CathFoto Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Dersom man har en hyggelig prest og man spør pent så kan man vel ha andre sanger enn salmer. Skjønt jeg vet de er ganske strenge på det. For øvrig så er både Alltid freidig når du går og Vær meg nær o gud utpregede begravelsessalmer. Jeg trodde også det mtp "Alltid Freidig" men de siste årene har jeg hørt den i minst 4 bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå