Gå til innhold

Bhg i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg føler jeg trenger litt hjelp til å vurdere dette...

På torsdag når vi henta 2,5 åringen i bhg, hadde hun hatt løs mage og vært litt suttrete. De hadde vurtert å ringe oss, mem lot vær siden det ikke var så lenge til vi kom uansett.

Fredag hadde hun 39 i feber og vi holdt henne selvsagt hjemme. Men til tross for feberen var hun i kjempe fin form, og kjedet seg veldig her hjemme. Den løse magen fortsatte og vi hadde 2-3 bleier den dagen også.

Lørdag og i dag har hun vært feberfri, og i topp form, men har fortsatt løs mage, 2-3 løse bleier om dagen....

Så: kan vi sende henne i bhg i morgen synes dere??

Jeg er nemlig syk selv, og helt ødelagt etter å ha hatt henne hjemme i 3 dager i tilegg til babyen på 10 uker...

Jeg er såppas dårlig at jeg skal legges inn på sykehus på onsdag for behandlig. Og mannen MÅ på to viktige møter i morgen, så det frister lite å ha henne hjemme, når hun er så full av energi og virker frisk på tross av løs mage.

Hva ville dere gjort???

Anonym poster: 1f350bf03c3c88b5b030dab4ca1b7d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt h*n hjemme, ev.bedt om hjelp til barnevakt om dere har mulighet til det.

Utrolig kjedelig for resten av barna i bhg (og familiene deres) når syke barn sendes i bhg og smitter andre.

God bedring til dere begge!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sendt henne i barnehagen, men det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har er min egen mage som ofte er løs et par dager etter jeg er blitt frisk ellers.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt så lenge magen ikke er på topp (med mindre hun pleier å ha det). Da får mannen være hjemme (jada, vi har begge utsatt svært viktige møter) om dere ikke kan få hjelp av noen andre.

Anonym poster: 415bafeda26942fbbe9bc7b4bd6f4c7f

Skrevet

Om allmenntilstanden er god , ville jeg ringt barnehagen i morgen for å høre hva de sier. Det er litt forskjellig praksis fra bhg til bhg. Det er jo ikke sikkert ho har løs mage i morgen , de kan jo evt ringe om ho får løs mage.

Anonym poster: 73fe00d692217087436a8a9fcffd38d6

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere sender henne i bhg, og de skifter på henne og ser hun har løs mage, vil de vel sende henne hjem igjen... Og stusse litt over at du sendte henne dit, hvis de husker at hun også hadde løs mage på fredagen. Altså er det vanskelig å komme seg unna dette, og jeg ville holdt henne hjemme. Men bedt pappaen komme og avlaste meg rett etter møtene (og evt om han har tid imellom møtene), evt bedt venninne el familie om hjelp. Vet hvor tungt det er å ta vare på barn når man selv er syk, så jeg ville rigget til en sofaplass til meg og henne, med barnevennlig dvd, bøker, juice, rosiner, alt for å minimere trass og strev akkurat den dagen.

Anonym poster: 9bc71097e65d9b4446f0e68be1188790

Skrevet

Nei. Du kan ikke sende henne i barnehagen. Da kan hun smitte de andre barna. Hold henne hjemme.

Skrevet (endret)

Hos oss er regelen faktisk at barn skal holdes hjemme 48 timer etter siste løse bleie/oppkast. Det har ikke å gjøre med almentilstanden til barnet å gjøre, men smittefaren. På et par avdelinger der jeg jobber går fort omgangssjuka som en farsott blandt både voksne og barn.

Har full forståelse for at du er syk og at det er slitsom sammen med en liten baby. Men tenk og at dagene i barnehagen er av en helt annen karakter enn hjemmedagene. Hun skal ikke være syk nok til å være hjemme, men frisk nok til å gå i barnehagen.

God bedring til dere begge :klem:

Endret av fruBeist
Skrevet

Hold henne hjemme!

Hvis du sender henne i barnehagen, blir hun mest sannsynlig sendt hjem igjen når de skifter bleie! ;)

Skrevet

Barn SKAL holdes hjemme i 48 timer etter siste oppkast/diaré-runde. Det passer sikkert minst like dårlig for andre familier å ha syke barn, og det dere risikerer at hun smitter andre barn og så får smitte selv igjen så dere må gjennom en ny runde.

Skrevet

Hos oss er regelen faktisk at barn skal holdes hjemme 48 timer etter siste løse bleie/oppkast. Det har ikke å gjøre med almentilstanden til barnet å gjøre, men smittefaren. På et par avdelinger der jeg jobber går fort omgangssjuka som en farsott blandt både voksne og barn.

Vi har også denne regelen i bhg, da dette er noe folkehelseinstituttet anbefaler. Husk at ditt barn også har dårligere immunforsvar når h*n ikke er helt frisk, og blir derfor lettere syk igjen. Altså er det en god sjanse for at h*n og dere blir syke rimelig kjapt igjen..

Hold barnet hjemme i 48 timer

Folkehelseinstituttet anbefaler at barn med akutt diaré (her hører norovirus med) ikke bør vende tilbake til barnehagen før 48 timer etter at de er blitt symptomfrie.

– Rådet er gitt for å minske risikoen for at barnet skal smitte andre i barnehagen. Noroviruset kan skilles ut i avføringen en stund etter opphør av symptomer og infeksjonsdosen er veldig lav. Målet er å redusere kontakten med barn som er i den mest smittsomme fasen - http://www.klikk.no/...ticle801458.ece

Skrevet

TS

takk for mange svar.

Men hvor stor er sannsynligheten for at det er smittsomt når hun har hatt det siden torsdag, det ikke har vært noen oppkast inne i bildet, og ingen av oss andre har vært syke???

Men ja, er litt redd for at hun blir sendt hjem og personalet sure, siden de vet at det begynnte på torsdag...

Jeg har ingen som kan stille opp her hjemme, og mannen må avgårde uansett, fordi han må være hjemme i slutten av uka, når jeg skal på sykehuset...

Og jeg sitter egentlig bare her å gråter av fortvilelse nå, for jeg er så sliten etter helgen... for hun er jo frisk og høyt og lavt hele tiden! Noe kroppen min ikke klarer for øyeblikket.

Hun har vært sånn en gang før også, og da varte den løse magen i over 1 uke, men vi hadde ferie så var ikke noe problem ifb. barnehage da. Men vi ble aldri syke, og tror det var noe rart hun hadde fått i seg....

Huff ikke lett dette her....

Anonym poster: 1f350bf03c3c88b5b030dab4ca1b7d2d

Skrevet

Hun skal ikke i barnehagen, så enkelt er det. Det kan være smittsomt og hun må holdes hjemme. Sender du henne i barnehagen blir hun bare sendt hjem igjen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke er i stand til å ta deg av barnet, må faktisk mannen være hjemme. Kjipt når unger blir ubeleilig syke, men sånn er det noen ganger.

Gjest Tannfeen
Skrevet

Det er ikke noen tenner på gang, da? Sønnen min hadde alltid løs mage når han fikk tenner.

Skrevet

Et vilt skudd i blinde. Kan det være noen tenner som forårsaker dette? Min har veldig løs mage når tennene kommer uten at det et diaré.

Anonym poster: f208ca9cad7d1f1ded14395e7c4bf056

Skrevet

Beklager, men her er det jo ikke barnet du tar hensyn til. At du også er syk, at dere har baby, at mannen har viktige møter er ikke grunn til å sende jenta i bhg.

En holder syke barn hjemme, sånn er det bare. Regner med dere ikke planlegger flere barn nå siden dere ser ut til å ha noen for mange etter bare 2?

JA; den var stygg men uansett er det jo fakta. Blir provosert av sånt.

Skrevet

Huff ikke lett dette her....

Jo, det er ganske ekelt altså. Deres syke barn, deres ansvar. Sender dere i bhg. legger dere ansvaret over på bhg. og alle de andre foreldrene i bhg. Det er ikke rettferdig. Jeg er alene med sønnen min, og jeg er kronisk syk i tillegg. Jeg kjenner igjen følelsene dine altså, men jeg har aldri vurdert å sende et sykt barn i bhg. uansett.

• Liker 1
Skrevet

Hold henne hjemme ja. Sett på film eller si hun er stor jente og leke selv. Jobber i barnehage og hvis de ser bleia er like bløt så ringer de med en gang. 0 toleranse for spy og diare hos oss. Med over 80 barn så blir vi aldri kvitt denne syken når ingen holder reglene.

Anonym poster: 0cff4a00627a2c65093dd005447e3ee3

Gjest annemor30
Skrevet

Kan det være tenner på gang? og den løse magen vil da ikke være smittsom;) Men hvis du er så dårlig er det rart du skal inn på onsdag og ikke idag;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...