Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Har begynt å se litt rundt på tomter, og lurer derfor på hva kostnadene for hus, arbeid, dokumantavgifter osv ligger på. Så dere som har bygget hus, hva kostet det uten tomt? Hvor stort er det? og var det nøkkelferdig eller måtte dere gjøre noe arbeid selv ?
Merlion Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Vi skal til å begynne bygging nå. Huset vårt får et bruksareal på 220 kvm. Selve huset, ferdig oppsatt, vil koste ca 3 mill. Vi skal male/tapetsere og legge gulv/fliser selv. Er ikke sikker på hvor mye vi skal gjøre på badene selv enda. Tomt og utgraving/støping av såle kommer utenom og vil koste ca 700 000 til sammen. Vi har ordnet rørlegger selv, da de som husprodusenten brukte var ganske dyre. Vi har også tatt ut kjøkkenet (som var Drømmekjøkkenet til en verdi av 50 000) og skal ha Ikeakjøkken i stedet for. Får mer kjøkken for pengene på Ikea kontra Drømmekjøkkenet. Vi skal også ha vannbåren varme.
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2013 Vi skal til å begynne bygging nå. Huset vårt får et bruksareal på 220 kvm. Selve huset, ferdig oppsatt, vil koste ca 3 mill. Vi skal male/tapetsere og legge gulv/fliser selv. Er ikke sikker på hvor mye vi skal gjøre på badene selv enda. Tomt og utgraving/støping av såle kommer utenom og vil koste ca 700 000 til sammen. Vi har ordnet rørlegger selv, da de som husprodusenten brukte var ganske dyre. Vi har også tatt ut kjøkkenet (som var Drømmekjøkkenet til en verdi av 50 000) og skal ha Ikeakjøkken i stedet for. Får mer kjøkken for pengene på Ikea kontra Drømmekjøkkenet. Vi skal også ha vannbåren varme. 3mill er det da inkl fliser, gulv, belysning og alt sånn materiale ? Rørlegger er det inkl i den prisen også eller skal dere betale det utenom ?
Merlion Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 3mill er det da inkl fliser, gulv, belysning og alt sånn materiale ? Rørlegger er det inkl i den prisen også eller skal dere betale det utenom ? I 3 mill er alt inkl, tømrerarbeid, elektriker, rørlegger. Også gulv og maling/tapet, vannbåren varme og kjøkken. Men i og med at vi ikke vet hvor mye vi skal gjøre på badene enda, så kan det komme noe i tillegg der hvis vi bestemmer oss for ikke gjøre det selv.
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 Kan jeg spørre hva huset heter ? I 3 mill er alt inkl, tømrerarbeid, elektriker, rørlegger. Også gulv og maling/tapet, vannbåren varme og kjøkken. Men i og med at vi ikke vet hvor mye vi skal gjøre på badene enda, så kan det komme noe i tillegg der hvis vi bestemmer oss for ikke gjøre det selv. Takk for info Kan jeg spørre hva huset heter ?
Merlion Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Kan jeg spørre hva huset heter ? Takk for info Kan jeg spørre hva huset heter ? På papiret skal vi bygge Sinkitt fra Hiba Hus/Byggern. Men vi har tegnet det såpass mye om at det ikke er mulig å se at det er det. Vi har brukt flere hus(som ble for dyre) som inspirasjon, b la Byggmann sitt Skjong og Idehus sitt Høgeloft. Og fasademessig er vårt hus nesten helt likt disse. Planløsningen har vi satt sammen selv(men da med mye inspirasjon fra disse hustypene)
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 (endret) En venninne av meg bygger hus alene nå, på rundt 120kvm, budsjettet er på 2,3mill, byggesettet kostet 1.2mill med snekkerarbeid, hva tomten kostet aner jeg ikke pga faren hennes er murer og er den som har hatt ansvaret med jobben der, men det ble rundt 200000, han skal også være behjelpelig med malingen. Ut i fra det hun forteller så lønner det seg å høre med de forskjellige lokale bedriftene (rørleggere, kjøkken og bad, snekkere) for å høre om pris og være villig til å gå ned i standard, hun valgte å legge våtromstapet og ikke flis på badet i første omgang, men var steikheldig og fant et visningskjøkken som hun forelsket seg i og skulle skiftes ut og som hun fikk gratis hvis hun kunne hente det på dagen. Så det går an og hun har blitt den inspirasjonen for meg, så nå sparer jeg også ad helvete til for å få råd til hus. Endret 13. januar 2013 av Gjest
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2013 Vi ser for oss et hus med høy/ok standar på ca 250kvm + utleieleilighet. Er det en realistisk drøm for rundt 5 mill ?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Vi ser for oss et hus med høy/ok standar på ca 250kvm + utleieleilighet. Er det en realistisk drøm for rundt 5 mill ? Det tror jeg Anonym poster: 7ccf0fe4e9228b68da43ea79eb615462
Musken Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Kan jeg spørre om dere skal ha stue og kjøkken i hovedetasjen eller i andre etasje?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Vi ser for oss et hus med høy/ok standar på ca 250kvm + utleieleilighet. Er det en realistisk drøm for rundt 5 mill ? Tror det kommer an på hvor mye dere har i egenkapital og hvilken bank du har.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 5 millioner????? Herregud dere er galne. Er det leietageren som skal betale lånet for dere også?? Anonym poster: 746066e07a4dfe12ba70aab1277a0016 6
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2013 Tror det kommer an på hvor mye dere har i egenkapital og hvilken bank du har. Hæ ? Hva i all verden har det med saken å gjøre? 5 mill er 5 mill uansett hvor de kommer fra, og prisen på huset er da det samme enten vi betaler cash eller banken betaler. 5
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Hæ ? Hva i all verden har det med saken å gjøre? 5 mill er 5 mill uansett hvor de kommer fra, og prisen på huset er da det samme enten vi betaler cash eller banken betaler. Så det har ingenting med saken å gjøre... Ja vel.
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 13. januar 2013 Kan jeg spørre om dere skal ha stue og kjøkken i hovedetasjen eller i andre etasje? Så langt har vi ikke tenkt. Vi har i grunnen akkurat begynt å se oss litt rundt. Har vært å sett på en tomt vi liker, men jeg trodde totalprisen for drømmehuset og tomt ville bli for høy. Men får vi huset ferdig til 5 mill ser det lovende ut
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Hæ ? Hva i all verden har det med saken å gjøre? 5 mill er 5 mill uansett hvor de kommer fra, og prisen på huset er da det samme enten vi betaler cash eller banken betaler. Dere får vel ikke låne ubegrenset.... Men har dere rikelig med egenkapital og god inntekt, så er det sikkert mulig å la seg realisere. Leieinntekt hjelper jo også på. Anonym poster: 199ee71ac65796d72aba4cc17a494889
Miss Lucky Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2013 Dere får vel ikke låne ubegrenset.... Men har dere rikelig med egenkapital og god inntekt, så er det sikkert mulig å la seg realisere. Leieinntekt hjelper jo også på. Anonym poster: 199ee71ac65796d72aba4cc17a494889 Spørsmålet var ikke hva vi fikk i lån eller hva vi kunne betjene, men hvilke hus vi kan få for 5 mil. Vi har som sagt snakket med bank, og kan bruke rundt 7mill totalt (hus og tomt) om vi regner med leieinntekt på 10 000kr i måneden. Og nei, vi trenger ikke leve på suppe i flere år fremmover da, vi har faktisk planer om å beholde leiligheten vi bor i nå og leie denne ut i tillegg. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Spørsmålet var ikke hva vi fikk i lån eller hva vi kunne betjene, men hvilke hus vi kan få for 5 mil. Vi har som sagt snakket med bank, og kan bruke rundt 7mill totalt (hus og tomt) om vi regner med leieinntekt på 10 000kr i måneden. Og nei, vi trenger ikke leve på suppe i flere år fremmover da, vi har faktisk planer om å beholde leiligheten vi bor i nå og leie denne ut i tillegg. Men da lurer jeg litt på hvorfor du lager den her tråd, for da virker det ikke som at penger er noe problem. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Spørsmålet var ikke hva vi fikk i lån eller hva vi kunne betjene, men hvilke hus vi kan få for 5 mil. Vi har som sagt snakket med bank, og kan bruke rundt 7mill totalt (hus og tomt) om vi regner med leieinntekt på 10 000kr i måneden. Og nei, vi trenger ikke leve på suppe i flere år fremmover da, vi har faktisk planer om å beholde leiligheten vi bor i nå og leie denne ut i tillegg. Ok, da så, bare tolket det dit hen at 5 mill var max grense. Anonym poster: 199ee71ac65796d72aba4cc17a494889
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Hadde jeg hatt fem til syv millioner kroner til rådighet til hus så hadde jeg kontaktet arkitekt for og få tegnet drømmehuset. Det blir ikke noe dyrere det enn de mer kostbare huskatalogmodellhusene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå