AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg har nettopp kjøpt meg en blender av denne typen: Er det meningen av den glasskolben skal være løs? Sånn at det er mulig å bare løfte den rett opp fra motordelen? Det sto også i bruksanvisningen at man ikke skulle putte væske som var varmere enn 50 grader oppi, og at man ikke skulle skru blenderen av og på igjen når det er varm væske i kanna. Hvordan skal man da gjøre det om man skal lage suppe f.eks? Da må man jo koke opp grønnsakene før man putter de i blenderen. Må man kjøle det ned igjen før man blender det? Anonym poster: b43224a86716430f098e1b2070c092af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diixie Skrevet 14. januar 2013 #2 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg vet ikke om resten, men ja, den glassdelen er løs. Det er jo for at du skal helle det oppi ett glass eller noe når du er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. januar 2013 #3 Del Skrevet 14. januar 2013 Du har kjøpt en blender som ikke er til suppe. De fleste er bare beregnet for kalde ting, som smoothies og sånt. Det vanligste er vel å bruke stavmikser til suppe, mindre jobb, mindre søl og mindre oppvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg vet ikke om resten, men ja, den glassdelen er løs. Det er jo for at du skal helle det oppi ett glass eller noe når du er ferdig Ok, det var bra Jeg var redd det var noe jeg ikke forsto, siden jeg ikke klarte å få den til å sitte fast Du har kjøpt en blender som ikke er til suppe. De fleste er bare beregnet for kalde ting, som smoothies og sånt. Det vanligste er vel å bruke stavmikser til suppe, mindre jobb, mindre søl og mindre oppvask. Han i butikken da det var bedre å bruke blender til supper ol, for stavmikser ble så mye søl (i det minste hvis man kjøpte noen i den prisklassen jeg hadde råd til). Så jeg tolka ut fra det at det var mulig å bruke den til varme ting også... Jeg kjenner jo også mange andre som bruker blender når de lager suppe, så det burde jo gå? Kanskje jeg bare ikke skal putte det kokende oppi, men heller vente litt. Anonym poster: b43224a86716430f098e1b2070c092af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #5 Del Skrevet 14. januar 2013 Det der er ikke en blender, skal supper få fin konsistens må det blendes varmt. Du må tørre og åpne kjeften når du handler. Og klart sokkelen skal være løs, hvordan skal du ellers løfte beholderen. Hallo?? Anonym poster: 5202f5b7da526a11ba3f7bcf3cba0af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pria Skrevet 14. januar 2013 #6 Del Skrevet 14. januar 2013 En blender til 250 kr? En ordentlig blender koster minst 1000. Min kostet 2700. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #7 Del Skrevet 14. januar 2013 Han i butikken da det var bedre å bruke blender til supper ol, for stavmikser ble så mye søl (i det minste hvis man kjøpte noen i den prisklassen jeg hadde råd til). Så jeg tolka ut fra det at det var mulig å bruke den til varme ting også... Jeg kjenner jo også mange andre som bruker blender når de lager suppe, så det burde jo gå? Kanskje jeg bare ikke skal putte det kokende oppi, men heller vente litt. Anonym poster: b43224a86716430f098e1b2070c092af Skjønner ikke hvorfor du får så mange frekke svar her, men uansett. Hvor er blenderen kjøpt? En del elektronikkbutikker har 30 dager åpent kjøp og da kan du levere den tilbake uten grunn. Hvis de ikke har åpent kjøp ville jeg klaget til butikken der du kjøpte den. Du ba om en blender som kunne brukes til supper, men det har du ikke fått, altså har du blitt feilinformert av selger. Anonym poster: 33f803b1d192183e5d69c1f16f5db685 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pria Skrevet 14. januar 2013 #8 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg ville tatt den med tilbake til butikken for den selgeren visste ikke hva han snakket om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #9 Del Skrevet 14. januar 2013 Det der er ikke en blender, skal supper få fin konsistens må det blendes varmt. Du må tørre og åpne kjeften når du handler. Og klart sokkelen skal være løs, hvordan skal du ellers løfte beholderen. Hallo?? Anonym poster: 5202f5b7da526a11ba3f7bcf3cba0af5 Jøss, er vi i litt dårlig humør i dag, eller? Hvis det ikke er en blender, hva er det da? Dersom det hadde vært noen form for låsemekanisme på glassbeholderen, hadde det jo fortsatt vært mulig å løfte den om man løsnet låsen (f.eks. ved å vri den på plass). Hallo?? En blender til 250 kr? En ordentlig blender koster minst 1000. Min kostet 2700. Jeg har ikke råd til så dyr blender, og 250kr er prisen fordi den er på salg (det er en gammel modell eller noe). Veiledende pris hos OBH er 449kr. Fortsatt ikke så dyr som din, men litt dyrere. Skjønner ikke hvorfor du får så mange frekke svar her, men uansett. Hvor er blenderen kjøpt? En del elektronikkbutikker har 30 dager åpent kjøp og da kan du levere den tilbake uten grunn. Hvis de ikke har åpent kjøp ville jeg klaget til butikken der du kjøpte den. Du ba om en blender som kunne brukes til supper, men det har du ikke fått, altså har du blitt feilinformert av selger. Anonym poster: 33f803b1d192183e5d69c1f16f5db685 Takk for et høflig svar Den er kjøpt på elkjøp, men i en annen by enn den jeg er i nå framover. Og uansett, hva skulle jeg bytta den til? Det er jo ikke sånn at jeg har råd til noe som er superkvalitet på. Og stavmikser har jeg prøvd til suppe før, det endte med tomatsuppe over hele kjøkkenet. Det står også på hjemmesiden til OBH at den kan brukes til supper: "Blander og mikser supper, sauser, milkshake, smoothies, barnemat etc. Kan også brukes til å knuse is." Man skulle nå tro at den tåler varme da, spesielt også siden bruksanvisningen inneholder en del om hvordan bruke den til varm væske. Jeg har googla litt rundt nå, og det virker som at det er flere som har opplevd "suppebomber" i blendere (også de dyre variantene), men at det går bra om man er forsiktig/tar forhåndsregler. Anonym poster: b43224a86716430f098e1b2070c092af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå