Gå til innhold

Mannlig eller kvinnelig lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt il å bytte fastlege, og ser at legesenteret som er rett ved siden av oss her omtrent har en ledig plass hos en lege der. Men dette er en mannlig lege, jeg har altlid hatt kvinnelig. Men er det egentlig store forskjellen? sånn med tanke på å snakke med de, forståelse osv ?

Noen som forresten vil tipse om noen gode fastleger i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er mer forskjell på personen enn på kjønnene.

Jeg har en mannlig lege og han er en veldig god lege som jeg er fornøyd med. Jeg har vært borti gode og dårlig både mannlige og kvinnelig leger.

Hør om jungeltelegrafen i nærmiljøet vet noe om legen.

Anonym poster: 7ad11f2bddeecd5b4fda9003b350dcc8

• Liker 4
Skrevet

Spiller ingen rolle så lenge de er flinke sånn for min del:) Tenker litt på leger som kjønn-løse, de er leger som er der for å se på helsen min, ikke en mann eller en kvinne som ser på helsen min.

• Liker 1
Skrevet

Spiller ingen rolle så lenge de er flinke sånn for min del:) Tenker litt på leger som kjønn-løse, de er leger som er der for å se på helsen min, ikke en mann eller en kvinne som ser på helsen min.

Veldig sant det altså! Jeg har bare vært borti fryktelig mange teite leger i livet, og ønsker så inderlig å komme til en "normal" lege :P

Skrevet (endret)

Jeg har siden jeg var liten, hatt to forskjellige menn. Følte sjelden at jeg ble forstått, det var lite empati inne i bildet og jeg følte meg ofte som en hypokonder. Jeg hadde halsbetennelse èn gang i måneden i to år, og fikk ikke operasjon, før jeg var på det månedlige legebesøket og legen min var borte. Fikk en dame som tok et par telefoner, to uker senere ble jeg operert..

Gikk et par år før jeg byttet lege, men da fikk jeg en kvinne som er helt fantastisk! Forstår meg, spør om det er noe mer og tar meg på alvor. Kan godt hende jeg har vært uheldig, men jeg trives bedre med kvinnelige leger. Det er mye lettere å ta opp litt pinlige problemer også!

Endret av Adegami
Skrevet

For min del handler det om hva jeg (som kvinne) er komfortabel med. Om jeg skal til legen fordi jeg har influensa eller om jeg har forstua hånda eller noe, så spiller det ingen rolle om det er en mannlig eller kvinnelig lege.. Men om jeg skal til legen fordi jeg vil snakke om eller ha en sjekk på litt intime områder så foretrekker jeg en kvinnelig lege.

Anonym poster: 04c80034b7b89ea4731de751adea7ec0

Skrevet

Jeg har en mannlig fastlege som jeg har hatt i alle år uten å bytte. Er veldig fornøyd med ham, da han tar det jeg sier på alvor, enten det er i forhold til attester, resepter, blodprøver av ting, ting jeg vil prate om og sjekke ut osv.

Har hørt flere venninner ha dårlige erfaringer med leger, både av menn og kvinner (for det er personlighet det kommer an på, ikke kjønn eller hårfarge).

Derfor fortsetter jeg å ha min mannlige fastlege.

Imidlertid har jeg noen issues med å bruke ham som gynekolog (mine egne sperrer), derfor har jeg gått til kvinnelig gynekolog (privat) de gangene jeg har følt at det har vært nødvendig.

Anonym poster: 2a69ad15eef5debb32a4ba8b05bb7be9

Skrevet

For min del har kjønn ingenting å si så lenge legen fremtrer som profesjonell, dyktig og lyttende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hvilket kjønn legen min har er uinteressant.

Skrevet

Føler kanskje denne tråden ble litt feil.. Og folk tok set kanskje litt feil hva jeg skrev.. Jeg spurte rett og slett etter deres erfaring med kvinner/men Oslo?

Skrevet

Føler kanskje denne tråden ble litt feil.. Og folk tok set kanskje litt feil hva jeg skrev.. Jeg spurte rett og slett etter deres erfaring med kvinner/men Oslo?

Du kan jo sjekke hva folk har skrevet på legelisten.no :)

Skrevet

Har ingen erfaring med leger i Oslo, men min mannlige lege er helt fantastisk. Jeg føler at han forstår meg, tar mine bekymringer, plager og mistanker alvorlig, og klarer å roe meg ned. Han var den som fant ut hva som var galt når jeg hadde vært utbrent og hatt magesmerter, etter 3 år med 2 kvinnelige leger som var arrogante og påsto at jeg var lat og hadde psykiske magesmerter fordi jeg en gang i mellom måtte "ta i et tak". Så ja, kommer helt an på person! :)

Anonym poster: 49a148b3900420cadddbe7a6ff817174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...