Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Euforia
Skrevet

Hei dere!

Jeg har et spørsmål som jeg er oppriktig nysgjerrig på, så det er ikke ment negativt på noen som helst måte, jeg er bare nysgjerrig siden jeg ikke klarer å forstå det.

Jeg har i flere år vært veldig bevisst på at produktene jeg bruker ikke skal være testet på dyr. Jeg dropper lett et favorittprodukt hvis jeg finner ut at det er dyretestet, og jeg kjøper heller en dyrevennlig tannkrem på internett og venter i to uker på å få den fremfor å bruke en som er dyretestet fra nærmeste butikk. Det jeg lurer på er hvordan dere som ikke bryr dere om dyretesting har samvittighet til å kjøpe disse produktene? (dette er til deg som er bevisst på hva som skjer under dyreforsøkene) Jeg har selv venninner som MÅ ha Diorshow-mascaraen, og som bryr seg mer om at øyevippene deres ser fine ut enn om et dyr har lidd for det.

Jeg tenker nå på kosmetikk, ikke medisiner. Selv synes jeg det er hårreisende at mennesker som er bevisst på hva dyretesting innebærer velger å kjøpe produkter som er testet på dyr når det finnes så mange gode og dyrevennlige alternativer.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går rundt og lurer på det samme :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv synes det er vanskelig å vite hva som er testet på dyr og ikke.

Det er jo noe man faktisk må søke opp, og finne ut selv. De har jo desverre ikke en egen hylle på butikken med produkter som ikke er testet på dyr.

Men jeg blir litt flinkere hele tiden. Og jeg tar gjerne imot tips om produkter som ikke er testet på dyr, gjerne ting man får kjøpt på daglivarebutikken.

• Liker 2
Gjest Euforia
Skrevet

Ja, det er jeg enig i. Det ER vanskelig å vite, og det skjer stadig forandringer. Jeg tenker på alle dem som kjøper produkter de vet ikke er dyrevennlige uten å ofre det en tanke.

Gjest Tidssone
Skrevet

Ja, det er jeg enig i. Det ER vanskelig å vite, og det skjer stadig forandringer. Jeg tenker på alle dem som kjøper produkter de vet ikke er dyrevennlige uten å ofre det en tanke.

Har du funnet et bra merke for vaskemidler?

Gjest Euforia
Skrevet

Har du funnet et bra merke for vaskemidler?

Ecover (kan kjøpes på Helios blant annet, men er myyye billigere på iherb.com), First Price og SoftStyle. :-D Jeg er litt fan av at tøymykneren lukter godt, men har ikke funnet en som lukter like godt som Comfort enda. Så nå bruker jeg en kjempebillig fra First Price som ikke lukter noen ting.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg er ikke alltid helt fornøyd med Ecover, men det er det som er lettest å få tak i, som også er økologisk.

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg er ikke alltid helt fornøyd med Ecover, men det er det som er lettest å få tak i, som også er økologisk.

Har du sjekket iherb? Kanskje de har flere alternativer der. :-) Jeg velger også helst økologisk.

Skrevet

Jeg bruker charlie`s soap fra iherb, og er veldig fornøyd med den, spesielt da jeg har eksem og er allergisk.

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg bruker charlie`s soap fra iherb, og er veldig fornøyd med den, spesielt da jeg har eksem og er allergisk.

Er dette den såpen som kan brukes til alt?

Skrevet

Du tenker kanskje på Nellie`s? Den bruker jeg i oppvaskmaskinen. Så tenkte jeg å bestille den såpen, som det står kan brukes til alt. Tenkte hovedsakelig å bruke det som oppvasksåpe, men greit å vite at det kan brukes til andre ting og.

Gjest Euforia
Skrevet

Du tenker kanskje på Nellie`s? Den bruker jeg i oppvaskmaskinen. Så tenkte jeg å bestille den såpen, som det står kan brukes til alt. Tenkte hovedsakelig å bruke det som oppvasksåpe, men greit å vite at det kan brukes til andre ting og.

Ja, godt mulig. Takk for tips uansett, moro å prøve noe nytt!

Skrevet

Jeg begynte med dyrevennlige produkter for et år siden, og før det syntes jeg det var vanskelig å vite hva som var dyretestet og ikke. Men etterhvert kommer man jo inn i det, og jeg oppdaget at det er mange gode produkter man kan få kjøpt uten at noen har lidd for at du skal se penere ut.

Lurer også på om noen kan anbefale en knallbra maskara som ikke er dyretestet? Jeg bruker linser, og opplever at mange av maskaraene drysser av i løpet av skoledagen. Ikke spesielt vakkert. Bruker for tiden en fra estee lauder, men ønsker ikke å kjøpe den igjen da jeg fikk vite at de har gått over til dyretesting :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte med dyrevennlige produkter for et år siden, og før det syntes jeg det var vanskelig å vite hva som var dyretestet og ikke. Men etterhvert kommer man jo inn i det, og jeg oppdaget at det er mange gode produkter man kan få kjøpt uten at noen har lidd for at du skal se penere ut.

Lurer også på om noen kan anbefale en knallbra maskara som ikke er dyretestet? Jeg bruker linser, og opplever at mange av maskaraene drysser av i løpet av skoledagen. Ikke spesielt vakkert. Bruker for tiden en fra estee lauder, men ønsker ikke å kjøpe den igjen da jeg fikk vite at de har gått over til dyretesting :)

Jeg er veldig fornøyd med Skyscraper fra Urban Decay :)

Gjest Euforia
Skrevet

Urban Decay har også en som heter Big Fatty Mascara som jeg synes er veldig bra. :)

Skrevet

Jeg tror det er mye uvitenhet hos folk som gjør det(de skjønner ikke hva dyrestesting faktisk er)+ at mange velger å lukke øynene for det faktum at produktene de bruker er testet på dyr. Og så er det mange som rett og slett ikke bryr seg har jeg inntrykk av :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok jeg er en av de som lukker øynene litt, og ikke tenker så mye over hva jeg kjøper når det kommer til dette temaet. Om jeg er på parfymeriet og finner den deilige parfymen, tenker jeg ikke et sekund over at "dette merket tester på dyr, dermed er den helt uaktuell". Finner jeg noe jeg virkelig liker kjøper jeg det, uansett.

Jeg tråler disse listene med oversikt over hvem som tester, og ikke, mange ganger. Og jeg blir kjempeglad når jeg feks ser at favoritthudpleieserien min ikke tester på dyr, og de fleste av kropps- og hårproduktene mine.

Men jeg synes rett og slett det er veldig vanskelig å la vær å handle sminkefavorittene mine, selv om de er dyretestet. Dette gjelder det meste av ansiktssminken min. Jeg er veldig merkebevisst når det kommer til sminke, ingen får meg til å kjøpe "billigsminke" feks, eller merker jeg aldri har hørt om. Jeg holder meg til merker som chanel, estee lauder, ysl osv. Jeg har funnet min ultimate mascara, og det ultimate solpudderet, jeg klamrer meg fast til disse uansett!

Nå vet jeg jo generelt lite om dyretesting. Jeg er en sart sjel, og klarer ikke å se videoer eller lese om sånt. Så ja, jeg lukker nok øynene litt dessverre..

Og når man ser på den oversikten over hvilke merker som driver med dyretesting, ser man jo hvor veeeldig mange det er. Da skal det godt gjøres å holde seg unna ALT(da tenker jeg også på rengjøringsmidler, vaskemidler, våservietter, bind/tamponger osv. i tillegg til hud/hår/sminke).

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg gjer så godt eg kan for å halde meg til dyrevenlege produkt, men det er ikkje alltid så lett. Ikkje hugsar eg alltid kva som er greitt i butikken, og det er dessutan ikkje alt det er like lett å få fatt i. Det største problemet mitt til no har vore maskara. Eg hadde liksom funne favorittmerka mine (Maybelline og Max Factor) så no er det ny leiterunde. Blir nok å handle ein del Urban Decay neste gong er utanlands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...