Petalouda Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 til jeg er gift Hva må jeg ha fått gjort så langt mon tro .. ? Hva har dere gjort, dere som er omtrent like langt, og hva står igjen .. ?
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Alt er gjort sånn ca... Det eneste som gjenstår er å slanke bruden, akkurat den er det litt tidspress på. * Vi skal ha en samtale med kokken om eksakt meny, det blir gjort rundt påske. * Samtale med vigsler * Brudgommens antrekk... * Detaljer vedrørende musikken i vielsen * Sende bestilling om "kirkeprogram" til Citali * Brudepike kjoler * Bruden trenger ny sminke + + * Kjøpe inn resten av baren... * Bordplassering * Innkjøp Småting rett og slett som gjenstår, og ikke minst papirene som skal sendes inn.
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2013 usj ja de papirene ... hvordan var det med de nå igjen, var det senest fire måneder før eller under fire måneder før eller hva det nå var igjen ... ?
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Var det ikke under 4mnd? At de bare er gyldige i 4mnd eller noe slikt.
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 Vi har fastsatt torsdagsmenyen, invitasjoner med meny i ligger klare til utsending her, så den er grei. Vi må fortsatt bestille bryllupskaken, og bestemme hva som faktisk skal serveres av kakemat lørdagen. I invitasjonen står det "inviteres til champagne, kaffe og kaker" så sånn sett står vi veldig fritt føler jeg. Hva trengs egentlig når vi skal ha en fire timers mottagelse med champagne og kaker ... ? Prest ja, vi aner ikke hvem det blir engang fordi kirken vår har ikke egen prest for tiden. Vi satser på at det kommer en kul vikar, ellers blir det å ha en prest fra en naboøy Kirkeprogram skal vi lage selv, det blir gjort veeeldig enkelt tenker jeg. Musikkvalget er tatt, og organisten er i full gang med å øve. Brudepikekjolene ..... hmm .... fortsatt usikkerhet her. Bordplassering torsdag må gjøres ferdig ... samtale med fotografen må vi ha .... Nok å gjøre fortsatt ser jeg. Gifteringer er på plass men de skal inn til gravering. Det kan vi se å få gjort kjenner jeg.
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2013 Var det ikke under 4mnd? At de bare er gyldige i 4mnd eller noe slikt. ja var det ikke det ? så da haster det ikke før ette rpåske for vår del ....
Gjest kiara_pusen Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Jo, det må være noe slikt. Ingen hast ennå. Du har jo det meste på plass. Ja...vi har ikke fotograf. Uten at jeg stresser nevneverdig over akkurat den detaljen. Eneste jeg stresser med er at jeg vil smake meg gjennom passende champagne sammen med min forlover. Først og fremst fordi jeg gleeeeder meg! Så må jeg for min del kordinere litt skole/jobb/brudekjoleturer. Ingenting haster hvertfall, ikke så lenge vi fortsatt er i januar og jeg er bryllupsdeppa.
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2013 he he ... ja den bryllupsdeppagreia er ikke bare bare å forholde seg til. Vi har drevet og smakt oss gjennom champagne hele høsten vi, nam nam ..... *skåler* vi har fotograf, men aner ikke hva slags opplegg han tilbyr ennå. det kryr ikke akkurat av utvalg der vi skal gifte oss så vi er på en måte stuck med det som finnes der. men det skal bli bra det altså, dessuten er ikke bildene så stor greie for meg (men for brudgommen derimot er det visstnok veeeldig viktig *sukke*) toastmaster blir det ikke på oss. vi har spurt to og begge måtte takke nei pga sykdom vi tar det som et hint og spør ikke flere, vi gjør jobben selv - men det skal jo være så utradisjonelt hele greia her at det blir ikke noe problem. Jeg trodde vi hadde torsdagsbordsettingen på plass men lokalet har visst en diger søyke vi ikke visste om så da må ting endres litt Går bra, må gjøres bare. Og så er det dette kjolegreiene mine da. Torsdagskjolen. Nå når jeg ser hvordan denne torsdagsmiddagen ender opp med å bli, alle vil ha lange kjoler og stiv høytidelighet - da er det helt feil for meg å ha snuppete kort femtitallskjole. Jeg må ha ny. Sukk og hurra ... på en måte .. Utdrikkkiingslag tror jeg at jeg slipper unna. Min datter på nitten er min forlover, og hun bor en helt annen plass enn meg (og en helt annen plass enn bryllupet skal være) så jeg ser ikke for meg at det blir noen greie i det hele tatt. Passer meg fint. Og så var det den evinnelige lørdagskjolen da, med det stadig tilbakevendende temaet .. skal den legges opp, eller ikke ... ? Skal jeg kjøpe nye sko med en cm høyere hæl .. vil jeg det .. ? Jeg har virkelig ikke lyst til å klippe i kjolen, men jeg har ikke prøvd å gå skikkelig rundt med den heller. Er jo ikke så mange steder man kan svinse rundt i sånne lange kjoler for å se hvordan de oppfører seg heller ... sukk ass. microdetaljnivå ... ?
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2013 jo, også var det frisør og sminke på dagen da. gjøre selv eller bestille time ... ?
pusla Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Dere er i god rute synes jeg på torsdag er det fem mnd igjen her Papirene som utstedes av folkeregisteret (prøvingsattesten, som presten skal ha) skal ikke være eldre enn 4 måneder på bryllupsdagen. Dvs at man kan fint sende de inn tidlig, men da må jo bare saksbehandleren sette dem på vent. De har to- tre ukers behandlingstid tror jeg. Vi sender vel inn våre om to-tre uker tenker jeg. Skjønner at du revurderer den korte kjolen til torsdag når gjestene vil komme i langt som du sier. Synd da, når du allerede har kjøpt den! Håret fikser jeg sjøl, sminke før jeg, men hvis ikke det var en gave ville jeg fikset den sjøl også.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Jeg føler at mye viktig mangler hos oss... 7 måneder igjen. Mangler toastmaster, deler av mitt antrekk, hans antrekk, noen til å filme vielsen og taler, frisør, bryllupskake og sikkert mer.. I tillegg MÅ jeg få gjort moe med borddekorasjoner snart, har planen klar og vet akkuratt hva og hvordan, men det må jo gjøres!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Jeg skal også gifte meg om ca 6mnd, men bare vigselstedet er på plass. Så.. Her blir det litt å henge i. Har begynt litt på flere poster, men gir opp og utsetter det- bryllupsplanlegging er virkelig ikke min greie Skal følge her for tips. Anonym poster: 11c9554b99794dac521e80994dc625fb
CathFoto Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Vi har ca 8 mnd til bryllupsdagen og vi har bestilt kirke, selskapslokale, fotograf og noe så unyttig som pynt. Ellers har vi litt beslutningsvegring om maten og resten forsåvidt...Jeg ser på kjoler på nett, men vil helst ikke i prøve i butikk helt ennå.
Petalouda Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #14 Skrevet 14. januar 2013 Vi sender ut invitasjoner til helgen, så sånn sett er vi godt i rute. Startet mandagen med å prøve torsdagskjolen min igjen, er bare sånn mellomfornøyd men klarer ikke lande på noe, ikke at jeg må det i dag heller. Jeg skulle ønske jeg hadde tilgang på den brudepynten jeg eventuelt skal få låne av min svigerinne, for da kunne jeg lissom fått litt mer på plass for lørdagen, men jeg innser at jeg henger meg opp i detaljer som klær for å "slippe unna" annen kjedelig bryllupsjobb .... Er fortsatt brudebryllupsgiftedeppa kjenner jeg. Pøkk ass. Går over. For det handler ikke om selve giftemålet, gifte meg med fyren skal jeg okke som. Det er bare ... alt rundt. *grumpy* Ok *ta seg sammen* Vi skal ha en presentasjon av alle tilstedeværende gjester under familiemiddagen, det er mange der som ikke har møtt hverandre før. Begynne på den .. ? Neeeh ..... *ikkelyst* Maile fotografen .. ? Neeeh, *kjærestens jobb* Detaljer som pynting og sånn torsdagen er stort sett i boks, mangler bordkort. Hadde tenkt å bestille håndmalte sjokoladebordkort fra den lokale sjokoladesjappa men den har nå gått ut av business på en måte, så der bør det inn et alternativ. Kirkeprogram? Umulig å gjøre før presten har godkjent opplegget, og vi faktisk vet hva presten heter. Bryllupsreisen er detaljplanlagt, det var det første vi gjorde. Noe annet ..... ?
Suzi Skrevet 14. januar 2013 #15 Skrevet 14. januar 2013 Da har vi samme dag. :-) Her er ikke så mye i boks. Lokaler er bestilt og hold av datoen kort ble sendt ut rett etter nyttår. Kjole er bestemt og skal bestilles og delbetales i dag. Resten har jeg googlet og orientert meg masse på, og til dels planlagt men ikke spikret og bestilt. Regner med at det går fortløpende fremover nå, så det skal gå bra. :-) Det jeg merker at jeg håper ordner seg snart er at vi får en som kan vie oss, har søkt og håper det ordner seg snart.
Petalouda Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 14. januar 2013 Frisør er i boks, jippi *fornøyd og glad*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå