Gå til innhold

Pakkeliste - Thailand, to uker, hva og hvor mye skal jeg ta med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste varme landet jeg har vært i tidligere var 1 uke i Tyrkia. Nå skal vi til Thailand i 2 uker når det er på det varmeste og jeg er så stressa på hva jeg kan ha med. Problemet er at jeg er litt stor (holder på å slanke meg), så jeg er redd for at dersom jeg mangler noe/ikke har med nok av noe så kan jeg ikke akkurat gå og kjøpe nytt der pga de små størrelsene.

Hvor mye badetøy er det vanlig å ta med?

Klær og tilbehør:

Jeg har:

-1 bikinoverdel, 1 bikiniskjørt og 1 bikinibukse. Hvor mye mer skal jeg ta med?

-1 sarong

-1 par sandaler

- Skal kjøpe meg noen singleter. Er det best med noen løse og ledige, eller tettsittende?

- Har noen kjoler, men hvor mange skal jeg ta med?

-Tenkte å kjøpe noen lette tunikaer til å ha på stranden, hvor mange bør jeg ha?

- Og shortser?

-Hvor mange BHer skal jeg ta med? Og hvor mange truser? De vasker jo tøy på hotellet, så da trenger jeg jo ikke å ta med for hver dag.

Skal kjøpe meg et par gode solbriller og en solhatt.

Ellers:

Nettbrett, mobil og ladere. Kortstokk til flyturen. Nakkepute til flyturen. Noen anbefaler å ta med seg et eget lite fleeceteppe til flyturen, er det lurt? Ørepropper og sovemaske skal jeg ta med. Håndsprit.

-Tar med meg sminken min, hva bør jeg ha av hud og hårprodukter? Skal jeg stresse med å ta med meg volumspray og saltvannsspray osv? Normalt ville jeg ikke gjort det, men vi skal i bryllup så da må jeg se fin ut. Rettetangen blir med.

Hvor mye solkrem og aftersun må jeg ha med meg? Er redd for å ta med for lite. Og hvilke faktorer bør jeg ha? Jeg tåler litt sol, men samboer blir fort brent. Planen er å sol før vi drar slik at vi har noe grunnlag.

Hva bør vi ha på oss når vi reiser?

Noen som kan komme med innspill og evt. smarte tips?

Anonym poster: 1cd1ff77276a23120b4e88788e285406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskeriene i Thailand varierer litt med hvor brutale de er med klærne, så ikke ta med deg det fineste og dyreste undertøyet. I de større byene har de kjøpesentre med vestlig utvalg, også BB-tøy, siden det er veldig turisttilpasset. I bodene har de litt ymse størrelser, fra thai-small til vestlig large.

Spray kan vel bli et problem på flyet, også i innsjekket bagasje, dersom det er trykkluftsbeholdere. Så enten spray med pumpe, eller kjøp noe der nede. Hva du trenger på flyet kommer an på, jeg fløy med Thai Airways, og der fikk vi så mange tepper og puter vi ville, og de hadde også godt utvalg i musikk/spill/filmer.

Anonym poster: ac497657ca6978a30d6a1bf56b17e34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du med en uke til syden da?

Trusene mine er ikke det som tar mest plass, så jeg pleier ta med til hele ferien om jeg skal være borte 14 dager. Stapp hårproduktene i innsjekket bagasje, har aldri hørt om problemer med hårspray! Vet ikke hvor ofte du bytter/vasker BH'ene dine jeg, jeg vasker mine sjelden så har pleid å ta med et par stykker for variasjonens del bare.

Min erfaring er at jeg har ETT plagg som jeg bruker til/fra/på stranden som jeg bare trer utenpå bikinien, men pleier ha med to bikinier og bruker annenhver dag. Synes det er ekkelt å ta på fuktig bikini, og får mindre markert skille :P

Hvor mange shorts/skjørt har du? Ta med de du liker best. Varier heller med overdeler. Ingen legger merke til at du går med samme underdelen en uke i strekk uansett, om de ikke er for spesielle :)

Til meg selv, på solferie til Tyrkia, har jeg pleid å ta med to flasker med solkrem og en med aftersun (Piz Buin sine) Har sjelden hatt rester, men har brukt parasoll en del midt på dagen (30+ grader i skyggen)

Anonym poster: d13227f6f60e90a4373fcee85f36cc9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv var jeg to uker i thailand og jeg måtte legge igjen klær for jeg hasse shoppa så masse aå neste gang jg skal dit tar jeg bare med badetøy, undertøy og toalettmappe og 2 lette sommerskift. Det er ikke nødvendig å ha med mer for det er så billig og så mye flott der at du trengr ikke mer:) God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen.

Men hva bør jeg reise i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv var jeg to uker i thailand og jeg måtte legge igjen klær for jeg hasse shoppa så masse aå neste gang jg skal dit tar jeg bare med badetøy, undertøy og toalettmappe og 2 lette sommerskift. Det er ikke nødvendig å ha med mer for det er så billig og så mye flott der at du trengr ikke mer:) God tur:)

Men er det mulig å finne noe i større størrelse? Vi skal være på en øy, tror ikke det er noe handlesenter der, mer sånn typisk marked og boder. Derfor er jeg red for å ha med for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med:

- 2-3 gode bikinier

- 2 shorts

- 3 capribukser til kveldstid

- tunikaer

- singleter/stroppetopper

- sandaler

- sarong (mye brukt som kjole/skjørt til og fra stranda, kjøpte et par til i Thailand)

- solkrem faktor 30, 15 og aftersun (30 mest brukt)

- toalettartikler, lader, mobil og nettbrett, lesestoff ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med:

- 2-3 gode bikinier

- 2 shorts

- 3 capribukser til kveldstid

- tunikaer

- singleter/stroppetopper

- sandaler

- sarong (mye brukt som kjole/skjørt til og fra stranda, kjøpte et par til i Thailand)

- solkrem faktor 30, 15 og aftersun (30 mest brukt)

- toalettartikler, lader, mobil og nettbrett, lesestoff ++

Tusen takk for svar. Hvor mye solkrem hadde du med deg? Hvor mange tunikaer? Og hva reiste du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste i komfortabel bukse og genser. T-skjorte og ullsokker i håndbagasjen (kan bli kaldt på beina, og var godt å kunne skifte til t-skjorte før landing). Bruker store størrelser jeg også og er ikke superglad i å handle på ferie, så tok med det jeg regnet med å bruke på turen.

Faktor 30 var vel 500ml (Biotherm), delte litt med reisefølget så den ble tom en av de siste dagene. Faktor 15 stort sett bare på beina, så ikke så stor flaske. Var god tilgang på solkrem ved hotellet, men godt å ha med noe jeg visste var ok.

Vil tro jeg hadde med ca 3-4 tunikaer og 4-5 singleter/stroppetopper. Svettet endel i varmen så var godt å kunne bytte litt. I tillegg ble de ganske skjoldete av solkrem etterhvert (spesielt plaggene du bruker til/fra og på stranda.). Mange muligheter til å få vasket tøy, reisefølget benyttet seg av det en gang, mens jeg klarte meg. Hadde med 3-4 bher og nok truser til hele oppholdet (stort sett kveld/natt, resten ble bikini brukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! IKKE ta med solkremer etc. Det selges på 7 Eleven til 10 kroner stykket. Samme med shampoo, balsam, tannkrem, hårspray etc.

Jeg hadde et par bikinier jeg byttet mellom. Vasket dem hver dag etter bruk i vasken med vaskemiddel. Samme med undertøy og annet lett tøy. Tørker på en time å terrassen.

Jeg tok meg selv i å gå med et par shorts, et par kjoler, et par haremsbukser og noen singleter. De har mye billige klær der og det meste er tilpasset europeiske størrelser, ikke thaistørrelser.

Brukte aldri sminke, og om det bare er for den ene dagen så ville jeg tatt med minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! IKKE ta med solkremer etc. Det selges på 7 Eleven til 10 kroner stykket.

Ja, med solfaktor 8-10 og whitening effekt... Kjøp heller sunblock i taxfreen på flyplassen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med solfaktor 8-10 og whitening effekt... Kjøp heller sunblock i taxfreen på flyplassen i Norge.

Eh nei, det er for thaiene. Thaier bruker kun solfaktor 30 og helst 50. Jeg bruker kun 30 selv. Har vært i Thailand flere ganger og det er flust med høy solfaktor både til ansikt og kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er stor i størrelsen, er det vanskelig å finne bikini som er stor nok mange steder i Asia. Jeg ville dermed hatt med meg tre stk hjemmefra. Synes det er kjipt å gå med en bikini som har for liten cup, eller som har dårlig støtte og fasong.

Og ta med deg solkrem med høy faktor, til starte med. Innmari dumt å begynne ferien med å lete etter gode solkremer, som ikke har vært eksponert for sol og varme i butikkvinduet/gått ut på dato.

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å finne god bikini hjemme, så skulle være godt sikret på den fronten. Hadde med 3 stk. Reisefølget hadde kun med 1 bikini, denne gikk i stykker og hun fikk låne en av meg (heldgvis ganske like i størrelsen). På markeder etc er det stort sett kun bikinier med knyting over alt (one size fits "all"), og det er et umulig prosjekt for meg. Ta med minst to bikinier!

Jeg liker å ha med det jeg trenger hjemmefra i stor grad, da vet jeg hva jeg har og hva det har vært utsatt for. Har kjøpt solkrem på tur tidligere, og stort sett er det helt ok, men det kan variere litt. Sminke bruker jeg aldri (ville kanskje vurdert en maskara og en lipgloss om det var snakk om bryllup, men ellers tatt med minst mulig). Varmen og luftfuktighet gjør at jeg uansett er klam og småsvett, og sminken hadde vel sett ut deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra thailand for ikke så lenge siden..... Jeg kjøpte meg nesten ingenting på klesfronten....syntes det var bare ræl og dårlig kvalitet i disse bodene.

Hvor i thailand skal du?? I bangkok er det jo mulig å handle klær som ikke er fake, det samme på jungceylon i phuket, koh lanta, koh samui, phiphi og kho tao (som er de andre stedene vi var) hadde lite utvalg av ting jeg ønsket meg av klær.....

Jeg kjøpte meg to bikinier der nede, jeg er ganske stor og føler meg ikke vel i en one size fits all størrelse, men noen av butikkene hadde godt utvalg av bikinier :)

Vi var i 4 uker og jeg hadde med meg 4 shortser, 3 tskjorter, 4 singleter, 4 tunikaer/kjoler og 4 tightser, 2 bikinier ( og kjøpte to til der nede) 10 truser og 3 bh'r. Samt 3 par ankelsokker til utflukter der det krevdes joggesko.

Jeg reiste i tynn haremsbukse, t skjorte og tynn ullcardigan, og ullstrømper (OG kopresjonsstrømper)

Kjøpte faktor 30 i taxfreen på gardermoen, 2 stykk a ca 300ml , vi var to stykker og vi kjøpte to flasker til med solkrem der nede, bruker mye solkrem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...