AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 kan vedkommende finne ut hvem jeg er??? jeg bruker alltid en alternativ e-post addrese hvis jeg skal sende mail til spesielle folk og på den e-post addressen har jeg ikke brukt mitt navn eller noen opplysninger som er ekte om meg i prosessen da jeg opprettet den. Anonym poster: 36b0d2ba516b31a81de072d2b49e04ea
slask Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 TS: Vær klar over at ip-adressen din er blant sporene du legger igjen på noen tjenester, selv om du ikke har registrert mailen med ditt navn eller adresse. De fleste mailtjenester formidler hvilken ip-adresse du sitter på, men dette er ikke nødvendigvis det samme som din person. Ingen vet jo hvem som bruker pcen og i utgangspunktet er det kun admin-mennesker som kan sjekke hvem som har hvilken adresse. Bruker du mailen fra jobb kan de du sender mail til kanskje se hvor du jobber. Har du egen pc på jobb så er gjerne denne adressen den samme i årevis. Hjemmefra er det litt mer anonymt, da man kun kan se hvilken nettleverandør du bruker. Men har du f.eks. Get, så ser folk at du bruker Get og muligens område i landet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Alle du sender epost til får vite IP-adressen din, og den kan i noen tilfeller fortelle andre hvor du bor. Det er mange sider på nettet som viser deg hva IP-adressen din forteller andre, bl.a. denne: http://whatismyipaddress.com/ Anonym poster: 36d908ee56dd3ec4c14e35fa55c43884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå