AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Hei! Jeg skal reise til syden i sommer med familien, og lurer på hvilken gresk øy dere anbefaler? Reisegruppen kommer til å bestå av både barn og eldre, så jeg tenker at en rolig, mindre øy (men likevel koselig og fin) er passende. Jeg har sett på Skiathos og Skopelos og disse ser veldig fine ut, synes jeg. 1. Hvilken øy av Skiathos og Skopelos vil dere anbefale? 2. Hvilken gresk øy (av alle) vil dere anbefale? Anonym poster: ee902d657f764aad4b47f76307fee5c7
halo Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Har vært på Skiathos for en del år siden. Fine strender, noen veldig koselige restauranter i byen (bl a en utendørs ved en gammel vindmølle på en høyde). Har hatt rykte på seg for mange "engelsmenn på rølpeferie" men vi var ikke plaget at dette fenomenet.
Aldrisur Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Hei! Har vært på Karpathos, Korfu, Kreta, Santorini, Skiathos og Skopelos. På Kreta har jeg vært mange ganger, og det er jo en stor øy med mange flotte og hyggelige steder. Beste ferien der hadde vi i Agios Nicolaos. Et nydelig sted. Allikevel er det Skopelos jeg lengter tilbake til. En forholsdvis rolig øy, med mange muligheter som uflukter og stille strender. Det går lokalbuss, men det beste er å leie bil. Byen på øya er et kapittel for seg, med sine hvite murhus som klamrer seg fast til åssiden. Vi bodde i et rekkehuskompleks litt utenfor sentrum som minnet om en gresk liten landsby. Hotellet het Alkisis. Lykke til med valget, uansett hvor du/dere velger å dra, og ha en god tur!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Takk for interessante svar, halo og Aldrisur Til alle dere andre: Jeg er fortsatt åpen for innspill! Anonym poster: ee902d657f764aad4b47f76307fee5c7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Jeg ville valgt Skiathos over Skopelos. Jeg har vært på begge øyene, og fikk best inntrykk av Skiathos. Anonym poster: d731e0f1f4f334cfe42b6975802d4035
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Jeg ville valgt Skiathos over Skopelos. Jeg har vært på begge øyene, og fikk best inntrykk av Skiathos. Anonym poster: d731e0f1f4f334cfe42b6975802d4035 Åja, hvordan da? Anonym poster: ee902d657f764aad4b47f76307fee5c7
Wesla Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Har vært begge steder og på Karpathos. Som loffeøy er Karpathos flott, masse nydelige strender, men de er ikke lagt opp med senger og restauranter. Skopelos er fantastisk, rolig og ikke rølpete, det synes jeg derimot Skiathos til dels er. Dere kan jo eventuelt ta en uke på hver øye? 1
Gjest Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Jeg ville evt delt de opp som Wesla over her sier! Skiathos er fantastisk, jeg trivdes godt, men, for det er et men. Vi leide ATV og dro mye rundt på strender og steder som lå utenfor hovedveien. For så og si alt av turiststeder er langs hovedveien. Vi fant flotte strender, fantatisk turterreng og mye attraksjoner som de fleste turrister neppe ser snurten av fordi de skal ligge på stranda hele dagen. Vi hadde først tre dager med ATV og gjorde så utrolig mye og fikk så fantastisk mye med oss. Også hadde vi tre dager med et vennepar hvor vi gjorde mer turistting, og det er ingen tvil om hvilken av de periodene jeg ville ha opplevd igjen Men derimot opplevde jeg lite rølping der. Vanlig uteliv i syden typ rølp, men holder man seg i "byen" og ikke beveger seg bort til rølpegata (som jeg kalte den, bare barer, irriterende blonde damer med fancy kjoler og høyhæla sko som omtrent ble aggresive om du ikke gikk inn til de) så var det helt greit. Vi merket ikke noe til det før vi oppsøkte de stedene som er beskrevet i turiststedene som fyllesteder! Endret 14. januar 2013 av Gjest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå