Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som gjør det? Hvordan går det?

Jeg har gjort det i tre år nå. Jeg vurderer å flytte om de ikke gjør det.

Anonym poster: 387c92823c5fd817a55a90e7cb5971a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byge ut huset som mamma og pappa kjøpte for noen år siden.. og i hele fjor så bygde vi ut ei leilighet til min far.. Vi har nå bodd side om side med pappa i snart et år, og gubben sier han syns det er veldig greit. Pappa har oss i nærheten og vi har han nært, så vi kan passe litt på.

Er jo ikke det samme som svigermor, men drister meg til å svare forde:)

Har du snakket med svigermor om problemene?

Skrevet

At du gidder...

• Liker 1
Skrevet

Har ikke snakket med henne om dette, om jeg prøver er hun veldig unnvikende og sur i en stund.. Har snakket mye med samboer, men han syns det er så vanskelig "å kaste henne ut".

Vi deler bad og inngang, så det er altfor tett og lite privatliv.

Hun har også en datter som bor her, som er veldig høymelt og trassete (åtte år).

TS.

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg liker svigerforeldrene mine. Men å bo i samme hus (eller veldig nære dem) er ikke aktuelt.

• Liker 3
Skrevet

Da kjæresten min foreslo at vi kunne bo en periode i samme hus som foreldrene hans, var reaksjonen min "nei! jeg liker foreldrene dine og det vil jeg gjerne fortsett med"

Har hørt litt for mange skrekkhistorier til å ta den sjansen.

• Liker 4
Skrevet

Det vil i 90% av tilfellene ikke fungere.

Kjenner også flere venninner som flytter sammen i kollektiv når de skal studere, og de ender ofte opp med å bli bitre fiender pga irritasjoner og andre bagateller.

Man skal aldri bo sammen med noen man ikke har følelser for (på samme måte som en samboer - og det fungerer ikke alltid da engang).

Skjønner ikke hvorfor folk (er så dumme) at de gjør dette? Hvordan havnet du i en slik situasjon TS? Jeg ville sagt ja til noe slikt som 14-åring, så forstår ikke hvordan voksne mennesker ikke kan tenke lengre.

Og selvfølgelig blir det problemer med samboer, da han står i midten mellom deg og moren som han er glad i. Er du ekstra uheldig, blir det skilsmisse ut av det. Nei, vet du hva. Livet er vanskelig nok fra før, om man ikke skal bo på seg flere.

Anonym poster: 0df6b7db922546278ac0ef89d59dc7d0

Skrevet

De bodde her før jeg kom inn i livet hans, sånn skjedde det.

Skrevet

De bodde her før jeg kom inn i livet hans, sånn skjedde det.

Men det er jo likevel normalt å flytte til "sitt eget" når man er i et forhold. Hva med å foreslå å hjelpe svigermor med å finne en leilighet/hus hun kan kjøpe/leige? Eller du og mannen kan se dere om etter et nytt hus og svigermor kjøper dere ut av det gamle? Da føler muligens ikke mannen at han kaster henne ut?

Anonym poster: 7840852581348acbd7de82d950c44b5c

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Neon som tenkte på Kongen av Queens nå?

Skrevet

Hadde ikke klart det.

Skrevet

Vi har prøvd å vise henne hus, annonser og snakket om det - men hun blir bare sur og "jeg har ikke råd til å flytte".

Vi kommer ikke til å flytte, dette er vårt hjem og det er her vi vil bo.

Skrevet

Jeg delte hus med svigerfar i to år. Vi delte inngang, han bodde i første med kjæresten sin og svigersøs, vi bodde oppe. Det gikk veldig fint, men det kan hende svigerfar er annerledes. Daværende svigermor hadde jeg aldri orket. Hun var ikke fæl, virket bare lite interessert i meg. Det hadde jeg nok ikke orket å dele hus med :)

Anonym poster: 2505a6dfa7791b9a0df38a408ec7037d

Skrevet

Vi har prøvd å vise henne hus, annonser og snakket om det - men hun blir bare sur og "jeg har ikke råd til å flytte".

Vi kommer ikke til å flytte, dette er vårt hjem og det er her vi vil bo.

Nei, men da må dere faktisk si noe ala: Leieforholdet du har her i huset går ut i mai i år, og i mellomtiden skal vi hjelpe deg å finne en leilighet. Men det kommer til å bli et sabla rabalder, selvsagt. Var vel neppe tvil om det? ;)

Anonym poster: 7840852581348acbd7de82d950c44b5c

Skrevet

Sett opp husleien slik at hun ikke har noe å spare på å bo der. ;) Eller si opp leieavtalen, men da behøver dere vel en grunn ala "egenbehov":

Hadde vi bodd så nær svigermor, hadde ekteskapet vårt aldri overlevd...

Anonym poster: b87879047fb839dada3b18063ac64f8c

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg hadde blitt gal. Ganske enkelt. Jeg er veldig glad i svigermor, og vi går godt overens. I små doser. Å bo oppå hverandre, eller for den saks skyld som naboer, hadde skapt store problemer på sikt.

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk tilbud om å bo gratis i en leilighet i svigers hus.

Jeg takket pent nei.

Samboeren min så virkelig ikke problemet, så jeg måtte til slutt si til ham at han fikk flytte inn om han ønsket, men at jeg ikke ble med.

Svoger og svigerinne bor i leiligheten hos svigers nå, svogeren min holder på å bli gal.

Anonym poster: 2cd1e9071307bda370daa1da47a35a8b

Skrevet

Takk for gode forslag, har tatt en prat med han nå. Han har gått, jeg sitter å gråter og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får vel bare holde ut.. Ja, jeg er svak. Uansett, takk for hjelpen.

Skrevet

finn en leilighet med to soverom , like rimelig som det svigermor betaler i leie hos dere sånn omtrent og ta med sambo dit og si at enten flytter svigermor og jentungen inn der eller så gjør du det , for du vil ha privatliv som ikke er mulig med svigermor og jenta der hele tiden

da har han "kniven på strupen" og må ta et valg

og siden svigermor har jenta på 8 år, så er hun jo ikke for "gammel" til å finne seg en ny mann, og det vil hun jo få mulighet til når hun ikke bor oppå dere

• Liker 3
Skrevet

Gjordet det i litt over et halvt år, ble veldig mye. Men var koselig, samtidig holdt den tiden lenge nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...