Gå til innhold

30 days shred og vektklubben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har starta på 30 days shred igjen, men lurer litt på hva man kan legge det inn som i vektklubben? (Grete roede)

Vil gjerne prøve å holde sånn ca regnskap på trimpoeng og den slags ;)

Kom foresten gjerne med erfaringer med dette programmet. Funker det? :)

Anonym poster: 381ee140f6cc33152f2b9ae57c00db5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med det første, men jeg kan si litt om min erfaring med 30 Day Shred. Det var det som fikk meg til å bli et sunnere menneske og starte treninga høsten 2011. Tok det ca annenhver dag og begynte også å passe på kaloriene og ha "etedag" én dag i uka. Gikk ned ca 4.5 kilo på to måneder. (Brukte altså to måneder fordi jeg bare tok det annenhver dag). Det var veldig motiverende med gærne Jillian, syns jeg, for man merka så fort at man ble bedre.

Første gang på første programmet lå jeg på gulvet og peste som en gal etterpå. Tredje gang på tredje programmet tok jeg en joggetur etterpå.

Har brukt "Ripped in 30" også, når jeg hadde kommet i bedre form, som jeg brukte som alternativ samtidig som jeg jogga. Nå driver jeg mest med jogging + kickboxing med puter, så jeg gjør ikke så mye Jillian-ting lenger, men litt innimellom. Har også hatt perioder der jeg har tatt "Burn Fat, Boost Metabolism" og "No More Truble Zones" et par ganger i uka, men ble litt lei av det, så er en stund siden nå.

Har til sammen gått ned 13 kilo, føler meg mye mer vel og trening har blitt en naturlig del av hverdagen. Jeg var UTROLIG lat før, hata alt som hadde med trening å gjøre, men likevel har det endra seg drastisk... og alt starta med den videoen og Jillian som står der og skriker "I want you to feel....like you’re going to DIE!" :laugh:

Så, ja, det funker! Man må holde ut, og det er hardt og dritt og man blir sliten. Men det er verdt det! :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med det første, men jeg kan si litt om min erfaring med 30 Day Shred. Det var det som fikk meg til å bli et sunnere menneske og starte treninga høsten 2011. Tok det ca annenhver dag og begynte også å passe på kaloriene og ha "etedag" én dag i uka. Gikk ned ca 4.5 kilo på to måneder. (Brukte altså to måneder fordi jeg bare tok det annenhver dag). Det var veldig motiverende med gærne Jillian, syns jeg, for man merka så fort at man ble bedre.

Første gang på første programmet lå jeg på gulvet og peste som en gal etterpå. Tredje gang på tredje programmet tok jeg en joggetur etterpå.

Når du tok programmet, trente du mye annet ved siden av da?

Har brukt "Ripped in 30" også, når jeg hadde kommet i bedre form, som jeg brukte som alternativ samtidig som jeg jogga. Nå driver jeg mest med jogging + kickboxing med puter, så jeg gjør ikke så mye Jillian-ting lenger, men litt innimellom. Har også hatt perioder der jeg har tatt "Burn Fat, Boost Metabolism" og "No More Truble Zones" et par ganger i uka, men ble litt lei av det, så er en stund siden nå.

Har til sammen gått ned 13 kilo, føler meg mye mer vel og trening har blitt en naturlig del av hverdagen. Jeg var UTROLIG lat før, hata alt som hadde med trening å gjøre, men likevel har det endra seg drastisk... og alt starta med den videoen og Jillian som står der og skriker "I want you to feel....like you’re going to DIE!" :laugh:

Så, ja, det funker! Man må holde ut, og det er hardt og dritt og man blir sliten. Men det er verdt det! :)

Lykke til!

Herlig!

Jeg har jogga en stund, men har ikke sett noe forskjell på kroppen. Sannsynligvis fordi jeg ikke har skjerpa meg på kostholdet. Også har det vært jul. Også. Ja du vet.

Har gått ned 10kg tidligere nesen utelukkende ved å telle kalorier og gå tur, så vet at det er mulig, men det er rart med det hvor vanskelig det faktisk er når man prøver.

Så nå har jeg begynt å skrive opp hva jeg spiser igjen. Målet er å jogge 3 ganger i uka, ta 30DS ved siden av og gå litt.

Håper liksom at 30DS skal få litt FART på sakene da. Og det virker jo lovende.

Skrevet

Når du trente programmet, trente du mye annet ved siden av da? Evt hvilke andre grep tok du?

Skrevet

Da jeg trente programmet gjorde jeg ikke noe annet treningsmessig. For jeg er/var utbrent, og den eneste grunnen til at jeg kun trente det annenhver dag var at jeg rett og slett ikke hadde energi til å gjøre det hver dag. Da jeg kom til siste programmet tok jeg et par joggeturer, men det var ikke akkurat mye fart over dem når jeg kom fra ekstremt lat, og så dårlig kondis gjennom livet at foreldrene mine lurte på om det var noe galt med meg ettersom jeg ble sliten av å gå opp en trapp.

Jeg driver med hest, da. Så jeg rei og gjorde stallarbeid hver dag. Med det kostholdet jeg hadde og mangelen på trening var nok det eneste årsak til at jeg bare ble lett overvektig og ikke veldig. Likevel, det å være i stallen er en rutine på linje med å sove og spise, så jeg følte ikke det var trening, det er bare turridning.

Men ja, kostholdsendring kombinert med Shreden var essensielt. Jeg begynte å passe på kaloriene. Ikke telle slavisk, men faktisk se på maten jeg kjøpte og velge den med mindre kalorier. I tillegg gå over til fullkornsris og sånne ting. Mindre ferdigmat, ikke snacking. Spiser Nutrilettbarer som mellommåltid, for da holder jeg meg mett lenger og går ikke løs på en sjokolade eller tre med langt flere kalorier.

Gikk igang med dette sammen med kjæresten, og det tror jeg var lurt, det var fint å ha noen å jobbe mot et mål sammen med. Men hun trente på studio mens jeg trente med Jillian. Jeg lå vel på rundt 1400/1500/1600 kalorier. I tillegg hadde (og har jeg fremdeles) kun én dag i uka der det er lov å spise akkurat hva jeg vil. Da mener jeg virkelig alt, svære middager, masse masse godteri, boller...

Det har gjort at jeg ikke sprekker. Nå kan jeg unne meg en liten sjokolade i hverdagen også, bare det ikke blir som før, der jeg spiste minst en stratos om dagen, masse bensinstasjonmat og likevel klaga på for små klær. Nå tenker jeg fortsatt på kaloriene, men den ene dagen i uka er alt lov.

Planene om jogging og shred pluss turer høres veldig bra ut syns jeg. Da jeg tok "ripped" kombinerte jeg det med jogging og kickboxing. Gikk på sistnevnte flere semetre før også, men da klarte jeg nesten ikke gjøre noe innsats, var sliten hele uka etter treninga og brydde meg ikke om kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...