Gå til innhold

Is og vann på innsiden av soveromsvinduene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to siste årene har det vært en dråpe eller to, men i år er det tykk is som jeg går å skraper og tørker av hdle tiden. Jeg får ikke sove hvis jeg må sette opp temperaturen til over ti grader. Hjelper det å la soveromsdøren stå åpen?

Anonym poster: 76fe2be40acca82e70b731863cfef448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skyldes oftes dårlig isolering rundt vinduet eller for dårlig ventilasjon. Har du noen ventiler på soverommet?

Skrevet

Ingen ventiler. Huset er fra miden av femtiårene og ikke etterisolert så det skulle vel bare mangle.

Skrevet

Har du ventiler på selve vinduet da? Ville vurdert å investert i en vanlig 10 eller 12.5cm veggventil for å øke luftsirkulasjonen.

Litt merkelig om det ikke har vært et problem før da. Ruten kan jo være punktert også.

Skrevet

Takk for svar. Jeg surret fært i går for alle vinduene har ventil på toppen som står oppe hele året, men jeg har ingen ventiler i veggen utenom vinduene.

Skrevet

Takk for svar. Jeg surret fært i går for alle vinduene har ventil på toppen som står oppe hele året, men jeg har ingen ventiler i veggen utenom vinduene.

Dårlig ventilasjon er en stor årsak til kondens på vinduene. Problemet er ikke like stort i gamle hus, og det er spesielt rart siden du aldri har opplevd det før? En ventil er uansett en billig investering i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...