AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Free Willy 2 går på tv2, nostalgien fikk meg til å sette meg ned og se den. Jeg husker at jeg sist så den som barn, tror jeg var 8-9-10 år kanskje, ca den alderen. Den gang kom den ut på VHS I allefall. Den gang var det bare en skikkelig kul film om skumle typer, hvaler, willy den skjønneste hvalen i verden osv. Nå når jeg ser den igjen, ser jeg mer det dramatiske aspektet med Jesse, at han faktisk ikke har foreldre som kan ta seg av ham, følelsene av å være uønsket og ønsket, det at han plutselig får en bror osv osv. Generellt, jeg ser den annerledes nå som jeg har vokst opp Er det slik med dere andre også? Nevn gjerne filmer! Anonym poster: 67d5e2c11c3bcbe1101476bbcfca342f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Alice i eventyrland. Ja, jeg ser også helt annerledes på den. Fortell gjerne hvorfor? Anonym poster: 5879559ab660523565e10efd9972dafe
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Charlie og sjokoladefabrikken. Da jeg var mindre syns jeg den var kjempekul og gøy med artige sanger osv. Den er jo helt psykopat 1
pinar Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Ja, jeg ser også helt annerledes på den. Fortell gjerne hvorfor? Anonym poster: 5879559ab660523565e10efd9972dafe Når jeg var liten så tenkte jeg bare på historien som fantasi og eventyr, nå syns jeg hele historien er på syretrip hehe. En kombinasjon av alle karakterene og alt de gjør, som de som har den bursdagen f.eks. Kortstokk dronninga osv. 3
#Mj# Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 brødrene dahl. var livredd for den som liten, når eg såg dei igjen som voksen var innsåg eg at dei er komediar 3
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 brødrene dahl. var livredd for den som liten, når eg såg dei igjen som voksen var innsåg eg at dei er komediar Samme her!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Dette er en serie, men Den syvende himmel ser jeg på med andre øyne nå enn da jeg var barn. Da jeg var barn så jeg omtrent bare historien. Nå ser jeg at det er fullspekket med konservativ moral i så å si hver episode.
Thalassos Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Dette er en serie, men Den syvende himmel ser jeg på med andre øyne nå enn da jeg var barn. Da jeg var barn så jeg omtrent bare historien. Nå ser jeg at det er fullspekket med konservativ moral i så å si hver episode. Samme her. ELSKET den serien før, så sikkert alle sesongene, nå er det religiøst oppgulp for min del.. Litt for "alt-er-bra-og-vi-er-en-perfekt-familie-sånn-bør-dere-også-være".. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 The julekalender! Synes den var dritskummel. Spesielt scenene med Benny, jeg var livredd. Fortsatt bittelitt skummel da Anonym poster: fbd205c74f5d40059fc2fda8c75a33e5 1
Wonders Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 ja denne ble snudd på hodet da jeg så den i voksen alder... http://www.youtube.com/watch?v=lJyRF0Fzl9Y 1
Klaine Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 The Ring. Så den når jeg var liten og da syntes jeg den var veldig skummel. Hadde mareritt i flere år. Men nå som jeg er blitt eldre synes jeg den er en fin og trist film.
Minya Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Så og si alle disneyfilmer og tegnefilmer av samme kaliber fra andre produsenter. De er så fullstappet av syk humor for voksne som du rett og slett ikke oppfatter som barn. 2
Kjempeliten Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Mars Attack. Jeg var LIVREDD da jeg så den filmen. Det var helt forferdelig! Da jeg så den mange år senere forsto jeg at den skulle vært mest morro Men noe særlig film for små barn er den vel ikke uansett...
Anglofil Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Husker at Brødrene Dahl-filmene/seriene var veldig skumle og spennende da jeg var liten. Må innrømme at jeg ble veldig skuffet når jeg så dem igjen, fordi de var ikke like spennende som den gang. Mvh Yvonne
Chloe- Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Mot i Brøstet. Jeg syns den serien var dødsmorsom! Spesielt noe greier med Nils og seigmenn(?), at han nesten bare spiste frokostblanding, og at han drev å slo Målfrid på rumpa. Og at Karl ble så sinna! Nå ser jeg jo de tørre vitsene, og ikke minst de drøye seksuelle undertonene. Hadde ikke klart å pine meg gjennom en hel episode nå. Endret 16. januar 2013 av Chloe- 2
makkapakka Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Like etter at TV2 startet så sendte de alle de gamle Olsenbanden filmene. Husket jeg var helt på tuppa fordi jeg skulle ta opp på video og ha de til senere. Nå slår jeg av tvn eller skifter kanal bare jeg hører ordet Olsenbanden. De gir meg egentlig bare fnatt..
Chiyo Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 Dette er en serie, men Den syvende himmel ser jeg på med andre øyne nå enn da jeg var barn. Da jeg var barn så jeg omtrent bare historien. Nå ser jeg at det er fullspekket med konservativ moral i så å si hver episode. Omg hater den serien. Da jeg var liten kunne jeg se den etter skoletid og det var gøy, men nå... ikke greier jeg ikke så den uten å si ting som "Å herre gud så teit!"
Chiyo Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 Mot i Brøstet. Jeg syns den serien var dødsmorsom! Spesielt noe greier med Nils og seigmenn(?), at han nesten bare spiste frokostblanding, og at han drev å slo Målfrid på rumpa. Og at Karl ble så sinna! Nå ser jeg jo de tørre vitsene, og ikke minst de drøye seksuelle undertonene. Hadde ikke klart å pine meg gjennom en hel episode nå. Skjønner ikke at den serien var så populær på 90-tallet. Jeg greier ikke se fem minutter av den nå.
Larsern Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 Litt på siden, men før i tiden kunne jeg se serier som f.eks Friends (da den var ny), mens nå får jeg omtrent kramper bare jeg hører det står på i bakgrunnen. Vitsene er dårlige og helt forutseende, humoren er på nivå med det man ser på lavkost animasjons-barne-tv og jeg kan ikke forstå annet enn at folk ser det av ren vane eller rett og slett selvskading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå