Villan Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 (endret) La meg presentere meg selv, jeg er en mann som nærmer meg min beste alder (dvs. jeg er rett i overkant av midten av tjueåra), som nok har behov litt eksperthjelp på området. Problemet mitt er at jeg nå ikke har hatt sex siden andre nyttårsdag 2011. Yes, 2012 var et knusktørt år for meg. På dette punktet er det viktig for meg å presisere at dette ikke er noen "self-pity-det-er-så-synd-på-meg-tråd". Det er det ikke. Livet mitt er supert. Det er bare det ene elementet (sex!) som mangler, og som jeg ikke har helt taket på. Skal jeg beskrive meg selv, sett utenfra, ser jeg nok relativt bra ut. Jeg trener ofte, har en litt over gjennomsnittet god kropp. Har et stilfullt sett tatoveringer (to fulle armer), som jeg viser fram litt av om gangen (bruker oftest dress, og alltid langermede skjorter), i håp om at det skal gjøre meg litt mer spennende. I tillegg nærmer jeg meg kanskje status som E-kjendis i byen jeg er fra (innehar noen sentrale politiske verv). Altså, jeg kjører en gjennomtenkt stil, og selv om jeg neppe er noe poster-boy-materiale, er det så definitivt ikke i utseende "problemet" ligger. Problemet ligger heller i at jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram for å starte en fungerende samtale-motor. Jeg opplever at det å stille standard-spørsmål som omhandler studier eller arbeid oppfattes som kjedelige og besvares med enstavelsesord. Da er det lite givende å holde en samtale i gang. Samtidig ser jeg at de av kompisene mine som klarer seg best på byen, stort sett skryter av seg selv hele kvelden. Det igjen er ikke helt min stil. Jeg mangler på ingen måte selvtillit (som det så ofte framkommer at er nøkkelen). Det jeg mangler er kunnskap om emner som faktisk er interessante å starte en samtale om, samt hvordan få samtalen over på sporet; "ta meg med hjem, du vil garantert ikke angre ". Stilen jeg kjører utseendemessig må jeg i større grad få uttrykt også gjennom en samtale. Noen tips, utover standardsvaret "vær deg selv, så ordner det seg". Det funker nemlig ikke sånn. Singellivet er en alles kamp mot alle, hvor den mest awesome går seirende ut. Jeg veit jeg kan være den mest awesome, men mangler kunnskap om hvordan. Kjør debatt! Endret 13. januar 2013 av Villan
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Mager trøst, men hverken jeg eller mine venninner ser etter ONS overhodet. Det er noe vi unngår. For min skygger jeg unna typen menn som er i overkant selvsikre da jeg heller foretrekker jordnære og litt ydmyke. Vi gjennomskuer slike som deg glatt. Anonym poster: 7b2e3e7d9fe4a89ac567e910b4429972 11
makkapakka Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Du må vaske bort "fuck me" i panna neste gang du skal på byen. Da får du lettere kontakt! 2
Villan Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2013 Dere kvinner er vanskelige å forstå seg på. I alle år har jeg fått høre at jeg må framstå med mer selvsikkerhet. Nå er beskjeden at jeg skal være mer jordnær og ydmyk? Min erfaring er forøvrig at dette tipset ikke stemmer. Ser jeg meg rundt er det gjerne de mest gjennomskuelige og overdrevent selvsikre kjøterne som får oppmerksomheten. På den måten kan imidlertid ikke jeg framstå, mest pga. nevnte politiske verv (må tenke konsekvenser av drittsekkoppførsel). Uansett har dere nok missforstått utfordringen. Slik situasjonen er framstår jeg hverken selvsikkert, ydmykt eller med noe "fuck me"-mentalitet. Så lenge jeg ikke evner å holde en samtale i gang mer enn et par trekk av gangen, fordi jeg ikke vet hva som fenger og interesserer, gir jeg ikke noe inntrykk av meg selv i det hele tatt. I realiteten er jeg forøvrig ganske jordnær, selv om jeg også er bevisst mine sterke sider og velger å ha fokus på det positive ved meg selv. Det kan da ikke være noe negativt? Kanskje var tittelen på tråden også noe missvisende. ONS er noe jeg vanligvis ikke er veldig opptatt av (selv om det naturligvis er en prioritet nå, etter lang tids tørke). Det jeg mer generelt er ute etter, er å ha en epic tid på byen, møte mennesker, konversere på mennesker og by litt på meg selv. Uten at sex nødvendigvis alltid må være et mål. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er egentlig ikke fan av ONS, men en sjelden gang er behovet der.. Jeg for min del går etter utseende.. Jeg pleier å ta "runder" i lokalet for å se på utvalget, så tenker jeg "jeg vil ha han" også blir det han.. men er han utrolig kjedelig å snakke med blir jeg ikke med vedkomne hjem og jeg blir heller ikke med noen andre.. Vil ikke ha det nest beste Anonym poster: 7aee163e048cce9bb35f777bbec905f4 2
Villan Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2013 men er han utrolig kjedelig å snakke med blir jeg ikke med vedkomne hjem og jeg blir heller ikke med noen andre.. Vil ikke ha det nest beste Der ja, den slags ærlighet er det jeg er ute etter! Jeg går utifra at jeg, dersom jeg var personen du valgte deg ut, ikke hadde nådd til topps om alt jeg hadde å by på var standardisert pjatt om hverdagen og om hva du driver med? Sjøl driver jeg jo som nevnt med politikk, og det er ihvertfall ikke noe å trekke frem på byen. Så er spørsmålet da, hvordan ser du helst at denne heite fyren skal framstå? Hva er det "perfekte" første spørsmålet han kan stille?
Gud Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Så lenge jeg ikke evner å holde en samtale i gang mer enn et par trekk av gangen, fordi jeg ikke vet hva som fenger og interesserer, gir jeg ikke noe inntrykk av meg selv i det hele tatt. I realiteten er jeg forøvrig ganske jordnær, selv om jeg også er bevisst mine sterke sider og velger å ha fokus på det positive ved meg selv. Det kan da ikke være noe negativt? Gir du noe inntrykk av deg selv hvis du snakker om det andre foreslår at du skal snakke om uansett da? Snakk om noe du liker å snakke om. Hvis hun ikke liker det samme, så er hun vel ikke noe for deg. Hvis ingen liker å snakke om det samme, ja da er du sikkert litt kjedelig da.
Earthbird Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Tror du må slutte å tenke så mye på sånt, og heller slappe av. Prøv å gå bort til ei jente som har litt lik stil som deg. Jeg blir nemlig litt "skremt" av menn i dress, siden jeg ikke har den stilen selv. Så hvis en kommer iført dress bort til meg på byen så er det ikke score her i gården. Så prøv å finn ei som er litt lik deg. Kanskje du kan prøve å gå bort til ei jente og si noe som "jeg måtte bare få sagt hvor pen du så ut i kveld:)" og så går du din vei. Litt senere kan du gå rundt i "området hennes" igjen og se om du får øyekontakt. Du merker fort om hun er interessert eller ikke, og dersom du føler du får "gode vibber" kan du gå bort å snakke mer med henne- om løst og fast. Et tips er også å ikke gå bort til henne når hun sitter med vennegjengen sin. Gå bort når hun er alene i baren eller på vei til toalettet eller noe. Dette er bare hva jeg tror kan gi bedre resultat, men sier ikke at det er fasiten
Villan Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2013 Gir du noe inntrykk av deg selv hvis du snakker om det andre foreslår at du skal snakke om uansett da? Snakk om noe du liker å snakke om. Jeg har da aldri sagt noe om at jeg absolutt må framstå som meg selv? Det viktigste er å framstå, og ha det kult. Jeg liker å snakke om politikk. Det er noe mange syns er veldig interessant. Men ikke i en festlig setting. No way. De fleste interessene jeg har i hverdagen er av en karakter som ikke er "ute-på-byen"-materiale. Det betyr ikke at det er kjedelig, men at temaene interessepotensiale er situasjonsbasert.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er egentlig ikke fan av ONS, men en sjelden gang er behovet der.. Jeg for min del går etter utseende.. Jeg pleier å ta "runder" i lokalet for å se på utvalget, så tenker jeg "jeg vil ha han" også blir det han.. men er han utrolig kjedelig å snakke med blir jeg ikke med vedkomne hjem og jeg blir heller ikke med noen andre.. Vil ikke ha det nest beste Anonym poster: 7aee163e048cce9bb35f777bbec905f4 Enig. Som jeg skrev tidligere i tråden har jeg ikke ONS kun fordi jeg ikke er interessert i det. Hvis jeg skal prøve å tenke med ONS-briller på ville jeg nok bare gått etter utseendet på mannen. Det hadde ikke spilt så stor rolle hvor flink han er til å snakke, kule klær, politiske verv eller åkke som. Han må være pen. Anonym poster: 7b2e3e7d9fe4a89ac567e910b4429972 1
Wolfmoon Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Det her er jo helt håpløst, det finnes neppe noe universelt tema som alle jenter hadde falt for, personlig hadde jeg blitt mer interessert av en litt opphetet politisk diskusjon en mye av pjattet folk kommer med på byen. Et oppriktig kompliment med glimt i øyet er heller ikke så dumt. En samtale om tatoveringer hadde fått meg interessert, men sikkert utelukket en hel del andre. Også er jeg som først ab, jeg også, jeg er ikke interessert i ons på generelt grunnlag, så de som kommer "for hardt på" er totalt uinteressante. 2
Gjest Lincoln Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Mager trøst, men hverken jeg eller mine venninner ser etter ONS overhodet. Det er noe vi unngår. Anonym poster: 7b2e3e7d9fe4a89ac567e910b4429972 Jenter som har behov for å presisere på denne måten er de som har flest ONS. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Jenter som har behov for å presisere på denne måten er de som har flest ONS. Nei. Vi er slike som avstår fra sex over lengre perioder heller enn å ta i "feil" mann under uriktige omstendigheter. Anonym poster: 7b2e3e7d9fe4a89ac567e910b4429972
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Der ja, den slags ærlighet er det jeg er ute etter! Jeg går utifra at jeg, dersom jeg var personen du valgte deg ut, ikke hadde nådd til topps om alt jeg hadde å by på var standardisert pjatt om hverdagen og om hva du driver med? Sjøl driver jeg jo som nevnt med politikk, og det er ihvertfall ikke noe å trekke frem på byen. Så er spørsmålet da, hvordan ser du helst at denne heite fyren skal framstå? Hva er det "perfekte" første spørsmålet han kan stille? "Du må slutte å stirre sånn" var det en som sa til meg.. Hehe.. Etter det snakket vi om løst og fast, hva vi jobbet med osv.. Men han fanget interessen min med den åpningen Anonym poster: 7aee163e048cce9bb35f777bbec905f4 1
Gjest Lillesiren Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 La meg presentere meg selv, jeg er en mann som nærmer meg min beste alder (dvs. jeg er rett i overkant av midten av tjueåra), som nok har behov litt eksperthjelp på området. Problemet mitt er at jeg nå ikke har hatt sex siden andre nyttårsdag 2011. Yes, 2012 var et knusktørt år for meg. På dette punktet er det viktig for meg å presisere at dette ikke er noen "self-pity-det-er-så-synd-på-meg-tråd". Det er det ikke. Livet mitt er supert. Det er bare det ene elementet (sex!) som mangler, og som jeg ikke har helt taket på. Skal jeg beskrive meg selv, sett utenfra, ser jeg nok relativt bra ut. Jeg trener ofte, har en litt over gjennomsnittet god kropp. Har et stilfullt sett tatoveringer (to fulle armer), som jeg viser fram litt av om gangen (bruker oftest dress, og alltid langermede skjorter), i håp om at det skal gjøre meg litt mer spennende. I tillegg nærmer jeg meg kanskje status som E-kjendis i byen jeg er fra (innehar noen sentrale politiske verv). Altså, jeg kjører en gjennomtenkt stil, og selv om jeg neppe er noe poster-boy-materiale, er det så definitivt ikke i utseende "problemet" ligger. Problemet ligger heller i at jeg ikke aner hvordan jeg skal gå fram for å starte en fungerende samtale-motor. Jeg opplever at det å stille standard-spørsmål som omhandler studier eller arbeid oppfattes som kjedelige og besvares med enstavelsesord. Da er det lite givende å holde en samtale i gang. Samtidig ser jeg at de av kompisene mine som klarer seg best på byen, stort sett skryter av seg selv hele kvelden. Det igjen er ikke helt min stil. Jeg mangler på ingen måte selvtillit (som det så ofte framkommer at er nøkkelen). Det jeg mangler er kunnskap om emner som faktisk er interessante å starte en samtale om, samt hvordan få samtalen over på sporet; "ta meg med hjem, du vil garantert ikke angre ". Stilen jeg kjører utseendemessig må jeg i større grad få uttrykt også gjennom en samtale. Noen tips, utover standardsvaret "vær deg selv, så ordner det seg". Det funker nemlig ikke sånn. Singellivet er en alles kamp mot alle, hvor den mest awesome går seirende ut. Jeg veit jeg kan være den mest awesome, men mangler kunnskap om hvordan. Kjør debatt! Nå har jeg riktignok aldri hatt en ONS, så er kanskje ikke meg du først og fremst ønsker svar fra, men jeg fog likevel tilbrakt nok kvelder på byen til å kanskje vite hva som fungerer likevel? - Første bud: Vær morsom! Bryt gjerne isen med å komme med en morsom kommentar, enten selvironisk eller noe angående jenta med et innbakt komplement inni. - Hva samtaletema angår så er det egentlig ikke så viktig hva som prates om så lenge det du presterer å være morsom og klarer å styre unna samtaler som kunne blitt ført på et jobbintervju. Er man ute på sjekker'n på byen, så er man ute etter å ha det gøy! - Tror også det ligger noe i klisjeen " make her feel special". Unngå å la blikket vandre rundt i rommet mens du sjekker henne opp, gi gjerne noen komplementer angående utseende hennes som går litt utover det vanlige. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Nå har jeg riktignok aldri hatt en ONS, så er kanskje ikke meg du først og fremst ønsker svar fra, men jeg fog likevel tilbrakt nok kvelder på byen til å kanskje vite hva som fungerer likevel? - Første bud: Vær morsom! Bryt gjerne isen med å komme med en morsom kommentar, enten selvironisk eller noe angående jenta med et innbakt komplement inni. - Hva samtaletema angår så er det egentlig ikke så viktig hva som prates om så lenge det du presterer å være morsom og klarer å styre unna samtaler som kunne blitt ført på et jobbintervju. Er man ute på sjekker'n på byen, så er man ute etter å ha det gøy! - Tror også det ligger noe i klisjeen " make her feel special". Unngå å la blikket vandre rundt i rommet mens du sjekker henne opp, gi gjerne noen komplementer angående utseende hennes som går litt utover det vanlige. Enig Anonym poster: dadbae3c0b24b68823605300889b77c1
Vulpes Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 Blæ, umulig å svare på slike tråder uten å faktisk møte deg og prate med deg på ordentlig først. En person kan beskrive seg selv i det vide og det brede, men det hjelper lite om det er en spesiell ting ved vedkommende som er skikkelig teit eller frastøtende og som personen ikke er klar over selv. Jeg kjenner flere gutter som på papiret er fine fyrer, både når det gjelder utseendet og personlighetstrekk. De ser OK ut, har en OK kropp, og er snille og greie. Men de har likevel noe ved seg som gjør at jeg ikke tenner på dem, en sånn liten udefinerbar greie som det er vanskelig å vite om selv eller å sette ord på. Beklager et ufattelig lite hjelpsomt svar. Og lykke til! PS: For å svare direkte på spørsmålet i overskriften så er jeg mest opptatt av sjarm og humor hos gutter, sånn generelt altså. Søte og sjarmerende gutter vinner over selvsikre og kjekke gutter anyday, selv om det å være selvsikker og kjekk også er positive kvaliteter.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 1) Du må være oppriktig interessert i damen (personen) du snakker med. Altså at en givende samtale er målet i seg selv. Og alt utover det er en bonus. 2) Du må lære deg å skape den rette stemningen. Du har selvtilliten i orden, du greier å ta kontakt med kvinner, og å starte en samtale. Så langt, så godt - sant? Jeg tror problemet ditt er å ta samtalen til et videre (evt. høyere) nivå. Du må rett og slett lære deg hvordan du skaper en romantisk/flørtende tone som kvinner responderer på. Og det finnes ikke en måte å gjøre dette på - men du må finne din. Mange bruker humor, andre mye kroppskontakt. Noen er god på den lekende samtalene med seksuell dobbelt betydning. Du må finne det som er naturlig for deg. Men du kan jo begynne med å øve på å flørte - også edru og i dagslys. Nettdating kan være en grei øvelses arena. Da kan du treffe forskjellige damer, og akklimatisere deg litt. Du må normalisere situasjonen og får skuldrene ned. Lykke til! Anonym poster: 9394b20522e593a322d80318987b5bda
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Blæ, umulig å svare på slike tråder uten å faktisk møte deg og prate med deg på ordentlig først. En person kan beskrive seg selv i det vide og det brede, men det hjelper lite om det er en spesiell ting ved vedkommende som er skikkelig teit eller frastøtende og som personen ikke er klar over selv. Jeg kjenner flere gutter som på papiret er fine fyrer, både når det gjelder utseendet og personlighetstrekk. De ser OK ut, har en OK kropp, og er snille og greie. Men de har likevel noe ved seg som gjør at jeg ikke tenner på dem, en sånn liten udefinerbar greie som det er vanskelig å vite om selv eller å sette ord på. Beklager et ufattelig lite hjelpsomt svar. Og lykke til! PS: For å svare direkte på spørsmålet i overskriften så er jeg mest opptatt av sjarm og humor hos gutter, sånn generelt altså. Søte og sjarmerende gutter vinner over selvsikre og kjekke gutter anyday, selv om det å være selvsikker og kjekk også er positive kvaliteter. Kan det være humor vi snakker om?
Gjest Chloè Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Nå har jeg bare hatt to ONS, så jeg kan ikke si at jeg drar på byen bare for å få meg noe. Men det jeg ser etter? Hm.. det er egentlig veldig vanskelig å svare på, da jeg aller mest faller for sjarm ikke utseende. Å for at du skal sjarmere meg skal du hvertfall ikke spørre såpass kjedelige spørsmål som "hva jobber du med/studerer" osv. Gjesp. Tror man merker fort de som er avslappet å de som er dritnervøse å sier ting bare fordi de tror det er det rette å for å få deg til sengs. Alle er annderledes, jeg kan ikke gi deg tips som funker på hver eneste jente. Det er fryktelig lett å se at du har gitt den samme kommentaren til 10 jenter før meg, skjønner? For meg handler alt om kjemi, at han er annderledes enn alle andre, at han får meg interessert. Å det skjer som regel bare når den personen er seg selv, hvor enn klisje det høres ut som
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå