debattanten Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Enkelt spørsmål, regner med mange ikke har peiling på akkurat dette. Hvor mye har dere i lommepenger på en mnd. Altså, hvor mye bruker dere på en måned, dvs alt utenom faste utgifter som lån, regninger, mat og den slags. Hva er rent forbruk? Jeg prøver å ligge på ca 2000kr i mnd. Dette skal gå til fest og moro, klær og generelle ting jeg ønsker å kjøpe meg i hverdagen som musikk, spill og duppeditter. Tipper mange bruker 2000kr i mnd bare på kaffe latte ute på kafe eller bensinstasjon
Gjest Funky Punk Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Jeg har 1500:- hver 14. dag som skal gå til mat, hygiene, klär og ting jeg har lyst på. Dvs at etter at jeg har handlet mat og hygiene for 2pers så sitter jeg igjen med ca 500:- som da kan anses for å väre lommepenger. Klarer meg fint på det. Hater å shoppe, har ikke behov for så kjöpe så mye
Anglofil Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Har ikke lommepenger. Jeg har satt av mellom 2-3000 kr som skal gå til mat, og hvis jeg får lyst på noe ekstra, f.eks klær, spill eller andre goder så må det gå av matkontoen. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Enkelt spørsmål, regner med mange ikke har peiling på akkurat dette. Hvor mye har dere i lommepenger på en mnd. Altså, hvor mye bruker dere på en måned, dvs alt utenom faste utgifter som lån, regninger, mat og den slags. Hva er rent forbruk? Jeg prøver å ligge på ca 2000kr i mnd. Dette skal gå til fest og moro, klær og generelle ting jeg ønsker å kjøpe meg i hverdagen som musikk, spill og duppeditter. Tipper mange bruker 2000kr i mnd bare på kaffe latte ute på kafe eller bensinstasjon Jeg ligger på 1500 pr mnd (ting til hus, møbler, dupeditter, kino etc) + 800 i klær. Men lommepenger er jo avhengig av hva en tjener. Når jeg var student var det vel knapt lommepenger i det hele, nå når jeg har bil og leilighet og div er jeg ikke så nøye på det. Anonym poster: 7718daa0584464e2a97239c96fc41643
debattanten Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 Ja, du har helt rett. Vært student i mange år, men har snart vært i fast jobb i 2 år og merker at forbruket skaut i været med økt inntekt. Dette er jo skummelt, gikk fra rundt 2000kr i lommepenger til plutselig å bruke rundt 5000kr. Dette gikk mye til å kjøpe ting jeg vil ha, som jeg kan ha glede av over lang tid. Mye gikk likevel til rent forbruk som "cola og tyggis" og andre ting man ikke trenger sånn egentlig. Så nå har jeg jekket ned forbruket litt og er mer kritisk, noe som gir meg mange tusenlapper ekstra i mnd som jeg hiver inn på gjelden min for å bli fortere gjeldfri! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå