Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bær over med meg, jeg er ikke inne på noe dataterminologi, så mulig ordene jeg bruker er feil. Det har seg sånn at jeg har flyttet inn i en leilighet med trådløst internett. Jeg har fått passord av husvert og har fått logget meg på, problemet er bare at dekningen ikke er så god. Jeg lurer derfor på om det går an å lage et nytt trådløst inngangspunkt, som jeg eventuelt setter opp der i leiligheten hvor dekningen er best, og om det da vil forsterke signalet til min pc. Jeg kan ikke flytte PC'en heller, den er stasjonær og må nesten være i stua, eneste plassen jeg kan sette pc-pulten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var inne og leste om denne repeateren, men da må jeg vel antakeligvis bry husverten. Tenkte jeg kunne slippe det( de mener det er NOK dekning :( ) gjennom å opprette et nytt inngangspunkt.

Skrevet

Det beste her er å enten

- trekke en kabel fra huseiers router til et AP i din leilighet

- kjøpe en router som har støtte for trådløs bridge. Denne setter du et sted dekningen er god, og så trekker du kabel fra denne til PCen din. Om disse kan sende trådløsen videre ("forsterke signalet") er jeg usikker på, da jeg selv unngår trådløst for alt det er verdt :P

Skrevet

Hvis du har god dekning noen steder i huset, kan du sette opp en repeater/extender der som vil forsterke signalet i resten av leiligheten din.

Det er den metoden som er minst til bry for huseier, selv om kabel er å foretrekke.

• Liker 1
Skrevet

Må innrømme at jeg også så absolutt foretrekker kabel, men husleia utgjør allerede smertegrensen økonomisk og da ser jeg meg tvunget til å bruke husets trådløse nett siden det er inkludert i husleia :)

Skrevet

Må innrømme at jeg også så absolutt foretrekker kabel, men husleia utgjør allerede smertegrensen økonomisk og da ser jeg meg tvunget til å bruke husets trådløse nett siden det er inkludert i husleia :)

Ja - men nå mente jeg kabel mellom huseiers router og din pc ;) Eventuelt mellom huseiers router og ditt eget aksesspunkt :)
Skrevet

skjønner, men huseier synes jo alt er såre vel og vil IALLEFALL ikke bore noe hull til en kabel mellom etasjene, så jeg må nesten finne en løsning som ikke inkluderer dem og som utgjør en engangsutgift for meg :)

Skrevet

Folk burde ikke få leie ut uten et grunnkurs i teknologi :sukk:

Om du får ustabilt nett, men betaler for at det er innkludert, tror jeg du har krav på løsninger som fungerer for begge. Som for eksempel en slik repeater eller at huseier skaffer seg en kraftigere router. Det er stor forskjell på routere i forhold til hvor sterke sendere de har, hvor mange de takler at er på nett samtidig, hastighet og så videre.

Denne har høyere hastighetsstøtte enn den første, noe som nok kan være en fordel. Det står litt i "Eksperten svarer" som kanskje oppklarer litt?

Skrevet (endret)

N-draft og 54mbit er gresk for meg :fnise:

og ikke dette en router som må kobles med kabel til en nettverkskontakt?

Endret av Nita
Skrevet

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Dette vil trolig være den billigste løsningen som vil fungere bra.

Merk at den ikke støtter n-draft, men maks "54mbit".

Men må ikke denne oppgraderes med dd-wrt eller lignende for å få repeater funksjonalitet?

Skrevet

Jeg lurer på om den dårlige internett-dekningen jeg har ( 2 av 5 streker) kan gjøre at jeg får problemer med å ringe ut via Skype og få åpnet eposten min via windows live Mail? Disse tjenestene brukte jeg hele tiden der jeg bodde før, men har ikke kunnet bruke de etter at jeg flyttet hit.....

Prøver å samle argumenter her slik at husverten oppgraderer internettutstyret sitt og jeg kan få bedre dekning :plystre:

Skrevet

Jeg lurer på om den dårlige internett-dekningen jeg har ( 2 av 5 streker) kan gjøre at jeg får problemer med å ringe ut via Skype og få åpnet eposten min via windows live Mail? Disse tjenestene brukte jeg hele tiden der jeg bodde før, men har ikke kunnet bruke de etter at jeg flyttet hit.....

Prøver å samle argumenter her slik at husverten oppgraderer internettutstyret sitt og jeg kan få bedre dekning :plystre:

I teorien ja, men merkelig at det skulle være så dårlig at selv epost går treigt.

Sjekk ut tptest.se eller speedtest.com :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...