AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Hei! Jeg er 30 år og vil gjerne begynne å studere sosialt arbeid i Oslo dette året. Jeg lurer på et par ting:Jeg har lest her at noen arbeidsgivere foretrekker å ansette nyutdannede sykepleiere fra Diakonhjemmet ovenfor HIOA. Vet dere om arbeidsgivere føler den samme om sosionomer?Er jobbsituasjonen som ferdig utdannet så ille som mange skriver på KG? Jeg har en annen utdanning fra før (master i sosiologi) og kommer fra utlandet, men vet ikke om disse ting er fordeler eller ulemper i forhold til jobbsøking i dette feltet!Er det mange som begynner å studere sosialt arbeid når de er litt eldre/har noen år jobberfaring bak dem? (Bare litt nysgjerrig!) Setter pris på alle svar! Takk på forhånd :-) Anonym poster: 61668f99608305e466fa1eafb20ed088
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Hei! Jeg går selv dette studiet, og det er helt klart et yrke/fag jeg anbefaler på det sterkeste!! Siden jeg er halveis i studiet nå, kan jeg ikke svare helt på hvordan det er når man er ferdigutdannet osv. Men inntrykket mitt er at det ikke er så vanskelig som de fleste skal ha det til. Det at du er eldre er bare et pluss, og jeg tror nok at det vil gi deg en fordel da du er ferdigutdannet - for yrket krever jo en del livserfaring (eller de vil at vi skal ha det). I klassen min er det en del eldre, men også en del på alderen min (20 åra). Av de eldre er det mange som ikke har erfaring fra dette yrket, men det er også de som har jobbet på Nav osv som vil ha en utdannelse/tittel. Anonym poster: 7a05995ce79a57378c71eb1051bcc2fa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Du har master, og tar ny utd. tror nok ikke du kommer til å slite med å få jobb. Kan være lurt å jobbe litt ved siden av studiene. Ekstravakt, ogeller helger. Jeg har jobbet i rusfeltet i 17 år, og har nå inntrykk av at alle tar master, den har jo du fra før så det er jo bra! Anonym poster: 620abcb35114b4443504f0261d97fc64
fresia Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 jeg har bare gått ett år på utdannelsen, men fikk inntrykk av at det som regel går ganske greit å få seg jobb etterpå. du har jo også master i sosiologi som er en stor del av sosialt arbeid så du stiller nok sterkt det var en del "eldre" med arbeidserfaring som gikk der da jeg gikk der, men også helt uerfarne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå