AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Jeg jobber i et stort konsern og vi har en kantina og der kan jeg daglig observere folk med dårlig bordskikk (dvs: fått dårlig oppdragelse), der det slafses høylytt, prates om høyst upassende emner mens folk spiser (dårlig mage, diare etc), folk som spiser som om det står om livet, gafler i seg drikke osv.. Det virker som folk ikke lenger bryr seg om å te seg pent ved matbordet lenger. Dette er flaut, svært flaut å være vitne til. Så DU som leser dette, og føler DU en viss grad av skam, da bør du se på dine matvaner, i hvertfall når du er på jobb - og endre den. Skam DEG! Anonym poster: 8190eaaf4777b9084f5104295d54d9f3 1
Gjest Spiderpig Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Nå har jeg alltid lært at bordskikk er viktig så jeg er ikke helt der selv. Men av de jeg kjenner som slafser, smatter, prater med mat i munnen osv så er foreldrene helt like, og de er oppvokst i hjem hvor det ikke har vært så nøye med bordskikk og spisevaner. Lært fra barndommen. Jeg har brukt 3 år på å få bestevenninna mi til å slutte å smatte Det var en så innarbeidet vane at hun sleit veldig med å slutte etter x antall år. Men det gikk etter nok kjefting fra min side
bonsaijenta Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 Uff ja. Det gjelder ikke bare bordskikk, men alt annet ellers. Ikke holde seg foran munnen når man hoster eller nyser. Reise seg for eldre på bussen osv osv. Folk som tygger slafser tyggegummien.
pinar Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Det er en av grunnene til at jeg ikke liker å spise sammen med masse folk. Nå er også ørene mine ekstreme å hører smattelyder på laaaang avstand. Og det værste, folk som drar gaffelen langs tenna. Grøss!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Gratulerer, du har omsider innsett at folk flest er rasshøl, som er frekke og som ikke greier å oppføre seg. Det kalles å bli voksen! Anonym poster: 3124ec7a90fd9ddfed05058931934571
Daxi Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Uff ja. Det gjelder ikke bare bordskikk, men alt annet ellers. Ikke holde seg foran munnen når man hoster eller nyser. Reise seg for eldre på bussen osv osv. Folk som tygger slafser tyggegummien. Så er det ingen jeg har sett som tar seg for munnen når de gjesper. Folk synes at jeg er sær fordi jeg synes det er ekkelt at andre ikke gjør det, men jeg ble lært opp at dette var noe man alltid måtte gjøre. Har sittet foran noen i t-banen som ikke har hold seg for munnen når de gjesper, og det lukter av gårsdagens middag av de menneskene. Blææææ! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå