Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mobilt bredbånd er at man kan bruke data (gprs) over mobilnettet til å surfe med på f.eks en pc eller et nettbrett. De fleste da kjøper f.eks en usb-pinne eller modem som de setter et simkort inni som sender signaler til pc'en.

Det er veldig fint for de som kanskje vil ha det med på f.eks reise, til hytta, som kanskje ikke kan få vanlig bredbånd hjemme osv. I motsetning til vanlig bredbånd er man avhengig av god, eller ihvertfall grei, dekning, gjerne 3G eller 4G (men må ikke, det kan derimot gå treigt om man ikke har det, kommer selvsagt an på sted og tidspunkt etc).

De fleste operatører har også begrensning på hvor mye man kan surfe for, f.eks har dette abonnementet du har linket til en grense på 10GB. En slik begrensninger har som regel ikke vanlig bredbånd.

Jeg ville sjekket ut flere operatører for å finne dem som kan gi deg best dekning og pris. Du kan jo velge mellom f.eks Ice.net, Netcom som du allerede har nevnt, Telenor, Tele2 osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Lagde ikke du nettopp samme tråd?

• Liker 3
Skrevet

TS: Har du en smartmobil, kan du sette opp denne som trådløs ruter. Skal du bruke mobilnettet mye, bør du se om du kan oppgradere/skifte til et abonnement med gunstig pris på datatrafikk. Se telepriser.no.

Uansett er det ikke noe fullgodt alternativ til vanlig bredbånd. Til det er det for tregt, ustabilt og dyrt! Se på det som en tilleggstjeneste, og skaff deg heller vanlig bredbånd av en eller annen sort. Gå for eksempel sammmen med en nabo for å dele kostnaden.

Skrevet

10GB-grense blir jo brutt på under en uke ved normal bruk nå til dags...mobilt bredbånd hjemme anbefales ikke nei.

Skrevet

Jeg ser heller ikke poenge med å bruke mobilt bredånd til hjemmebruk. Da betaler man heller for en "fastlinje" og da forsvinner den nedlastningsgrensen (det er kaaanskje noen leverendører som har grense men man velger da ikke de :P)

Jeg har canaldigital hjemme og netcom's mobiltbredbånd på nettbrette mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...