HHH Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Jeg har hatt endel tråder om min ekskjæreste, MEN jeg føler det er så FEIL at det er slutt. Jeg føler at han har vurdert helt feil. Han ble forelsket i meg samtidig som jeg var sammen med en annen, han kjempet for meg, prøvde å gå meg til å bli sammen med han, løp etter meg ut på gata i bare trusene for å få meg til å bli, ga alt han hadde. Også ble vi sammen etter mye om og men. Moren min ble deprimert + alkoholiker, rundt dette tidspunkyet, jeg begynte å å gå til psykologog til en psykoanalytiker, fant ut at jeg ble misbrukt som barn men har undertrykt dette (gjennom terapi kom dette frem) Jeg måtte flytte hjem pga min mor som var syk. Jeg og min kjæreste bodde dermed i forskjellige land (begge i skandinavia) hadde avstandsforhold i 8 mnd. Jeg har alltid vært en person alle har likt, men depresjon og sterke reaksjoner på et misbruk (som skjedde da jeg var 3-5 år gammel) som jeg ikke var klar over før en alder av 22 år, ble jeg veldig følsom, sint, innesluttet, vanskelig osv. Jeg har jevnlig gått til behandling mot angst og depresjon i en periode, og rett før det ble bedre gjorde min kjæreste det slutt, han orket ikke mer. Han var kjærligheten i mitt liv, alle venner sa at vi passet så godt sammen, vi kommuniserte godt, var bestevenner, delte alt, elsket hverandre. Men han ble redd, redd for at jeg aldri skulle få det bra,han så alt mitt vonde på nært hold (våkne netter, gråting, følelsen av skyld, at ingen kunne elske meg osv) og han gjorde det slutt etter mange vanskelige konflikter. Og jeg forstår det, det er vanskelig å være så tett (for vi fortalte ALT til hverandre) på noen som har det veldig vondt. Men nå begynner det å bli bedre (hjalp jo ikke å miste kjærligheten i mitt liv oppi alt dette) og jeg føler at han har tatt så feil så feil...Jeg hadde en vond periode rett etter vi ble kjærester og dette gikk ut over hele forholdet, og jeg har vanskeligheter med å forsone meg med at det er slutt når jeg følte at jeg ikke var meg selv i denne perioden/ store deler av perioden. Han føler at han forelsket seg i EN person og gjorde det slutt med en annen fordi jeg endret meg så mye. Nå er jeg tilbake til den gamle, og kan se ting klart igjen.. Hva gjør jeg?? jeg klarer ikke forsone meg med at det er slutt pga. en depresjon og alt det tøffe. Kan jeg ta kontakt med han igjen? han er forsatt det mest fantastiske menneske jeg har møtt og jeg savner han for hver dag som går, jeg kan ikke fatte at jeg har mistet han pga problemene min alkholiserte mor har skapt.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre elsker han forsatt..men han orker ikke mer drama og vil ha den gamle versjonen av meg. Ps. vi har ingen kontakt lenger på 2 mnd. ble slutt for 6 mnd siden . hr vært mye frem og tilbake. Endret 13. januar 2013 av HHH
HHH Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 13. januar 2013 (endret) vil også legge til at jeg alltid har elsket han veldig høyt, men i perioden med depresjon var jeg ikke god nok til å vise det. Jeg tok veldig mye av hans energi fordi jeg trengte så innmari at noen elsket meg når moren min som var min tetteste og viktigste person etterlot meg alene (slo meg, sa hun hatet meg osv) jeg trengte at han elsket meg EKSTRA mye. Trengte at han holdt rundt meg hver eneste natt og trøstet meg. Skjønner godt at man ikke orker det mer etter en viss periode. Jeg ga han lite tilbake, sa jeg elsket han og satte pris på han, men grunnet min nedstemthet og tilbøyeligheten til å gjøre det slutt på det hele, klarte jeg nok ikke vise han hvor elsket han var. Jeg er kommet tilbake til meg selv nå, liker livet, og har fått styrke etter en STOR nedtur. Jeg har funnet lysten til å leve, interesser, drømmer for fremtiden, men jeg savner han i livet mitt. Han var på et tidspunkt lyset mitt i alt det mørke, og det er vel ikke sundt i et parforhold, han følte nok et enormt press. Nå er han bare en person og en jeg er glad i som jeg ønsker å dele min hverdag (mine gleder og også nedturer) sammen med..Jeg unner han å se meg glad, men han ønsker ikke å såre meg mer ( da dette er slik han føler det, at han har såret meg. Jeg ser det fra en annen vinkel.) Endret 13. januar 2013 av HHH
HHH Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2013 Blir veldig glad på svar på denne, selvom det er litt langt!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Skader ikke å prøve? Anonym poster: a9120cd3627fc2357a0d2b3f7636d508
HHH Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Ja? Poenget er at vi har prøvd en del ganger etter det ble slutt, men det ser omtrent sån her ut; det er slutt 2-3 dager sammen igjen, slutt etter 4 dager sammen igjen etter 3 dager slutt, sammen igjen også HELT slutt, altså prøvd å bli sammen igjen tett opp mot dagen det ble slutt, flere ganger, men jeg har forsatt slitt med angst og depresjoner på dette tidspunktet, han skjønner ikke helt greia,han tror jeg er en person med generelt mye angst i og med at jeg har vært sånn store deler av tiden vi har vært sammen, og jeg har generelt reagert dårlig på bruddet (da jeg allerede opplevde at min mor sa hun ikke elsket meg lenger, og jeg følte at alle gikk fra meg). Jeg vil ha en ny sjangse, hadde han sagt vi kunne prøve igjen er jeg nesten 99% sikker på at vi hadde fått det til nå, og jeg hadde vært verden lykkeligste, også fordi jeg vil gjøre han lykkelig og glad, og jeg vet jeg kan gi han noe. Men jeg bare aner ikk hvordan jeg skal ta opp kontakt/gå riktig frem, da han er skeptisk, og ikke vil såre meg/gi meg forventniger... Endret 13. januar 2013 av HHH
Gjest puffy Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Hei HHH, uff, dette var trist å lese. Men så utrolig bra at du er på bedringens vei og at du endelig ser lyst på livet igjen! Gratulerer med det! Kan tenke meg det må ha vært veldig tøft for deg å gå gjennom dette, spesielt når eksen din gjorde det slutt. Men du har klart det og all creds til deg! Hva det anngår deg og eksen din synes jeg absolutt du skal prøve å kontakte han igjen. Jeg ville nok prøvd forsiktig først, tatt meg god tid, blitt venn med han igjen og lært hverandre å kjenne på det vennskapelige nivået i en periode før dere eventuelt går videre i parforhold. Tror nok du må vise han at du er deg selv igjen, at du elsker han, men at han ikke er hele livet ditt. Det har sikkert vært et enormt press og mye skyldfølelse fra han sin side under denne perioden også. Prøv å ta sakte, men sikkert opp kontakten med han, vær sammen som venner, bli kjent med hverandre, kos dere. Men prøv å gjøre andre ting ved siden av han også så du ikke blir totaltoppslukt og at din verden dreier seg om han. Ønsker deg masse lykke til, håper virkelig det ordner seg for deg og dere
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Jeg syns dette blir som å sparke en død hest. Han er ferdig, selv om det var veldig vanskelig for dere begge. Kjempe flott at du har klart deg så bra ! Men jeg ville latt han få være i fred til han eventuelt selv tar kontakt. Anonym poster: e2fb73b83965bfe04b85eed07e8f633c 2
Peanutt Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Eksen din høres ut som en dust! Han slo opp med deg når DU hadde det veldig vanskelig, fordi HAN ikke orket mer? Du burde være glad for å ha blitt kvitt tullingen og prøve å finne en fyr som fortjener deg!
Steinar40 Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 TS og han bor i forskjellige land? Bare det skaper jo STORE problemer. Forøvrig enig med det som sies over her om at det ikke er positivt at han ikke orket mer pga at TS har problemer. TS gjør seg nok selv en tjeneste hvis hun heller går videre på sin vei og lar han vandre på sin.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Jeg ville nok ikke tatt opp kontakten igjen, det er vansklig å la fortid være fortid i et forhold. Ender som regel opp med at den ene drar opp gammelt grums. Du får det nok bedre med en ny Anonym poster: 75662aadc0574e512eff62461d203c5a
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Vil du virkelig ha tilbake en som har vist at han ikke elsker deg høyt nok til å stå ved din side når du har en tøff periode? Hva med neste gang det blir tøft? Livet er ikke en dans på roser dessverre, og motgang og flere tøffe perioder vil komme. ..han har vist at han ikke duger.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Jeg er enig med hun som mener at du kan ta opp kontakten igjen, men ta det rolig og bare vær venner, bli kjent igjen, kos dere sammen.. Og så kan dere se. Bor dere langt fra hverandre nå og? Det er lett for noen å si at han burde stilt opp for deg når du trengte han mest. Men jeg forstår at det må ha vært veldig vanskelig for han. Kanskje var det faktisk best at det ble slutt for en stund, så du kunne fokusere helt på deg selv. Er du helt sikker på at du er klar for forhold igjen nå da? Hvis dere går for fort frem igjen, kan det ende dårlig igjen. Ha det bra sammen, uten å definere dere som kjærester. Det haster ikke..
Lupi Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Ført og fremst en stor klem til deg . Så må jeg si at jeg ikke tror at det vil bli lett å få til et godt forhold mellom dere.Men det er min mening, og uansett hvor mye du skriver, så er det bare du som kan vite hva som er best for deg. Ikke stress med noe. Kan dere ikke holde kontakten som venner en stund? La ting skje av seg selv? Uansett, lykke til. Håper alt ordner seg til det beste for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå