Purple Diamond Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Lurer rett og slett på om det er mulig å gå ned en del kilo ved å "bare" gå tur? Da mener jeg minst 30min rask gange 5-7 ganger i uka, og i kombinasjon med bedret kosthold, selvfølgelig. Eller blir dette for lett trening?
Gjest *Maja* Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Jeg startet med powerwalking og fikk greie resultater med det, men da jeg avanserte til jogging så raste fettprosenten ned. Det er en fin måte å starte på, men etterhvert bør du satse på høyere puls.
kat-e Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Gå helst lenger, gjerne en time. Det tar ofte 30min eller lenger før kroppen begynner å forbrenne fett . Prøv også å gå så fort at du kommer inn i fett forbrennings zonen som er 60% av max puls. Nå er det noen som mener at dette er overdrevet, men uansett hadde prøvd å gå 1 time om du kan. Likevel kostholdet er alfa og omega og spiller som regel en mye større rolle en selve treningen.
Purple Diamond Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2013 Takk for flere tips! Har gått ned 3kg på 1 1/2 uke nå, så har sett at kostholdet har mye å si. Får fortsette på samme vis og forhåpentligvis går jeg ned litt til
Sinner Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 Gå i ulendt terreng hvis du har mulighet, skog og mark og fjellet. Beste måten å trene på. 1
Purple Diamond Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2013 Det er sant, Sinner! Har helst gått på asfalt og grus, men ulendt terreng var bra tips!
Gjest barista Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Alt er bedre enn ingenting! :-) Dersom du går 30 min kjapt skal du klare 3 km kanskje. Hvis du går i terreng, kan du kanskje klare å forbrenne 300 kcal, ellers tipper jeg ca. 200. (avhenger av kroppsvekt og masse annet, bare cirka tall for å gi deg litt innsikt.) Dersom du klarer dette 5-7 ganger i uken ser vi på kanskje 1500 kcal i uken som er forbrent. Ila. 6 mnd har du da gått ned ca. 5 kg ene og alene på disse korte gåturene. Så alt hjelper! Det er selvfølgelig bedre å gå i terreng, og kanskje jogge/sykle. Kanskje trene litt styrke også. Men å komme seg i aktivitet 30 min 5-7 dager i uken er helt topp!
Gjest barista Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Her kan du lese om ei som ikke har trent under vektreduksjonen: http://www.vektklubb.no/artikkel/tok-av-61-kilo-uten-aa-trene-20315052
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Forskning viser at den kortvarige effekten av kosthold har større betydning enn trening. Så om bare målet ditt er å gå ned i vekt, går dette fint an å gjennomføre ved å stramme inn kosthold og gå turer. Ellers er jeg enig med *Maja* - jogging har god effekt på fettprosent og trening er positivt på lengre sikt. Så kjør på med rask gange, kanskje du har lyst til å avansere etterhvert. Anonym poster: 6e6be6cd645a8d3d9bf2cdcbe3af806b
Purple Diamond Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2013 Supre tips, takk! Jeg motiveres, merker jeg
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Min superspreke bestemor som bikket 100 år gikk 1-2t om dagen i normalt tempo, 5 dager i uken. Etter hun bikket 90-årene ble det kortere turer riktignok. - Aldri undervurder en gåtur, sa hun så fint til meg. Den vil veldig sjeldent kreve noe av viljestyrken siden den gir så mye tilbake med en gang. Den dama pleide å ha med seg en lunsj og gjøre en tur ut av det hele selv om hun ikke gikk på noe fjell. Spis rent og gå, for de fleste er det perfekt. Anonym poster: dbc7c768ac0936d0fc9a2e431d59ccbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå