Adhara Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Har hørt at dette er en tegn på dominanse. Stemmer det, eller er fyren jeg har hørt det av helt på jordet? Hva kan i verste fall skje om vi fortsatt lar han sitte på føttene og det viser seg å være tegn på dominanse? Mvh Nysgjerrig hundeeier
Gjest Spiderpig Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Fyren du har hørt det av er helt på jordet. Mest sannsynligvis ønsker han nærhet. Råder deg til å ikke lytte til fyren mer 6
Gjest Uanonymbruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Min sitter på føttene mine fordi det er gulvkaldt 3
skruf Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Mest sannsynlig er det nærhet valpen søker, kroppskontakt og varme. Hunden vår elsket også å sitte på føttene, eller i fanget når vi satt på gulvet med henne, men siden vi har en berner så måtte vi venne henne av med det. 46kg blir litt tungt.... Men vi bruker å legge oss ned på gulvet sammen med henne, det elsker hun:) 4
Alice123 Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Min valp har gjort det i hele høst, men bare ute. Jeg trodde det var fordi han ble kald i stumpen av å sitte på våt og kald asfalt/snø/is i minusgrader. Jeg syntes det er litt koselig at han sitter på meg Han er så myk og god. 6
Adhara Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2013 Det var egentlig nærhet jeg trodde han søkte og. Vi synes også det er veldig kos at han vil sitte på føttene våre. Da lar vi han fortsette med det 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 min sover på føttene mine i sengen, men hun er også veldig overbeskyttende da. Anonym poster: 6656dde657c060fa8d0383cb21fb9689
Sinner Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Hvis det er et tegn på dominanse har jeg et veldig stort problem, mine 4 hunder sitter på føttene mine innimellom og vil gjerne opp i fanget men siden 3 av de er litt vel store for det så legger jeg meg ned på gulvet sammen med de istedet. Mest sannsynlig er det nærhet han vil ha. Når jeg skulle hente min leonberger hos oppdretteren når hun var valp satte hun seg på føttene mine når vi satt og pratet. De ble ihvertfall glad når de så det og mente hunden søkte seg til meg og følte seg trygg hos meg til tross for at vi var ganske så ukjente. Kanskje det er noe i det? Slutt å hør på han kameraten din og andre liksomeksperter. Du kjenner vel hunden din best? Hunder prøver sjelden eller aldri å "dominere" mennesker. 2
Adhara Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2013 Jeg kjenner hunden min best ja, men i og med at jeg ikke har hatt så liten valp alene før, så blir jeg litt usikker når "erfarne" hundefolk mener det er tegn på dominanse Derfor så søkte jeg svar her, og her virker det som alle er enige, så da forholder jeg meg til det Tusen takk dere! Dere er gull verdt! 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Det skrikes alt for ofte om dominans mens det eneste hunden ønsker er nærhet og forståelse. Godt dere ikke hører på han fjompen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Det er så mange som er så redd for at hunden skal dominere... Nyere forskning viser jo at en ulveflokk er mer dynamisk enn rang 1, 2, 3 osv... De fungerer mer som en gruppe Jeg synes det er koselig når mine setter seg på beina mine Anonym poster: c37f7dcf11b1c7b55f3c79bd1b477c8b
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Det er så mange som er så redd for at hunden skal dominere... Nyere forskning viser jo at en ulveflokk er mer dynamisk enn rang 1, 2, 3 osv... De fungerer mer som en gruppe Jeg synes det er koselig når mine setter seg på beina mine Anonym poster: c37f7dcf11b1c7b55f3c79bd1b477c8b Jepp et godt poeng. De har alle forskjellige oppgaver i flokken og har en sammensatt synergi seg i mellom. Folk er så opptatt av at det skal være en bestemt sjef som bestemmer alt, mens det i realiteten er en leder som passer på at flokken skal være trygg, mens en annen er jaktleder osv. Alle har sine kvalifikasjoner, som blir verdsatt og brukt til hele flokkens fordel.
Sugerøret Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 nærkontakt og muligens litt usikker valp? dominanseordet kan du spytte ut vinduet
Redbull Skrevet 14. januar 2013 #14 Skrevet 14. januar 2013 Vår gjør det fordi han vil ha nærhet. Han er absolutt ikke dominant
pingeline Skrevet 14. januar 2013 #15 Skrevet 14. januar 2013 Du merker det godt de gangene hunden sitter på dere for å passe på et gode (som hvis du har to eller flere hunder som har tendens til å bli sjalu). Det er i allefall det nærmeste jeg noen gang har kommet til denne dominans teorien. En valp som sitter på bena deres er gjerne kontaktsøkende eller litt usikker, eventuelt er det kalde gulv i huset!
Blå Trombone Skrevet 14. januar 2013 #16 Skrevet 14. januar 2013 Jeg er ganske så sikker på at rampen min sitter på føttene mine for å irritere. Jeg pleier nemlig å få "dust"-blikket i samme slengen (regner med at de fleste hundeeiere kjenner det blikket...), og han gjør det som regel når vi trener lydighet og han begynner å bli lei. Ellers ligger han på føttene mine for å være sikker på å få det med seg hvis jeg reiser meg opp, kan jo tenkes at jeg skal inn på kjøkkenet...
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #17 Skrevet 14. januar 2013 Valpen til svigers liker å sitte på trynet mitt, men jeg tror det er fordi han er litt for ivrig etter å bli kjent med folk. I de fleste tilfeller gjør han det om jeg sover for lenge, i følge hans standard Anonym poster: 88c5d4e447d759d730fa178f73960091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå