Gå til innhold

Escape games

Anbefalte innlegg

Gjest Oblivion
Skrevet

Jeg har hatt dilla på Escape games i mange år, and I know I'm not alone, men er det noen her inne som også spiller mon tro?

For de som ikke kjenner til sjangeren så handler disse spillene om at man er fanget et sted og gjennom å finne ledetråder i spillet, skal en forsøke å komme seg fri. Avhengig av vanskelighetsgrad skal man finne alt i fra koder, objekter, kombinasjoner (høyde, farge, volum osv.) og man blir dratt videre i spillet ved å bevege seg rundt, låse opp dører, for å til slutt finne veien ut av labyrinten.

Et av de mest kjente kult-spillene innenfor sjangeren er Submachine , som kanskje er litt hardcore for nybegynnere (men så absolutt ikke uoverkommelig for mange).

Det finnes endel nettsider der ute som har online escape games -blant annet escapegames.com, escapegames24.com, og utviklere som Abroy og Bored har en god del av både egne og noen ganger andres spill liggende ute. Noen av spillene er jo så enkle at en tiåring kan løse de uten problemer, og det er godt at det finnes versjoner for kidsa, men jeg liker meg best når det blir så vanskelig at det klør i fingrene etter å sjekke gjennomgangen/fasiten. Og jeg kan godt bruke flere dager om det er spennende og vanskelig nok :biggrin: .

Så jeg er på leting etter mer avanserte spill, på linje med Submachine, men nødvendigvis ikke i samme sjanger, og gjerne også offline. Jeg har spilt mer offline tidligere, men det er mange år siden og med min aldrende hjerne så har jeg glemt navnene på de forskjellige.

Et jeg husker, men ikke husker navnet på var en western escape. Grafikken var ganske fantastisk (noen av disse spillene er helt rå på tegnet grafikk), og spillet var vanskelig nok til at det ble en utfordring for meg iallefall. Husker at spillet starter ved en togstasjon og at hovedkarakteren skal bevege seg igjennom en ganske sliten og "øde" by. Nå er dette noen år siden da -kan godt hende det ikke er like vanskelig og spennende (for meg) i dag som det var den gangen. Men skulle likt å prøvd det igjen.

Men ja, er det noen andre her som liker escape games? Og hvor finner dere spillene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker Selfdefiant-spillene. Og er mer glad i Gamershood, enn i Abroy.

Forøvrig ligger det spillet du tenker på, hos Escapegames24.

Liker forresten spillene til Gongtats, også.

Endret av Raven Emerald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...