AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Hvordan kan jeg best finne ut hvor mange kalorier jeg forbrenner i løpet av en dansetime? Jeg danser 1 time ballett 4 dager i uka og i forbindelse med at jeg prøver å telle kalorier/registrere aktivitet lurer jeg på hvordan jeg kan gjøre dette. En ballettime består som oftest av én halvtime statisk trening (mye styrke i fotarbeid) + én halvtime av selve dansingen og vals over gulvet. Men jeg vet altså ikke hvordan jeg kan måle dette, så håper noen kan dette bedre enn meg. Anonym poster: e4bb96c9bbf224c97602d20ec3c84a0b
Wiggins Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Skal du vite rimelig nøyaktig hvor mye du forbrenner på en aktivitet må du måle hvor mange watt du yter. Det er ikke praktisk mulig for jogging, dansing, langrenn etc., jeg vet bare om sykling der det er mulig. Skal du vite det virkelig nøyaktig må du ha på pustemaske som måler forskjellen i oksygeninnholdet på inn- og utpust. Det er heller ikke så praktisk når du danser. Med en pulsklokke kan du få et veldig vagt inntrykk av hvor mye du forbrenner, men tallet kan være +/- 20-30% feil. Hvorfor skal folk egentlig vite hvor mye de forbrenner på ditt og datt? Fasiten på om man spiser like mye som man forbrenner, eller mindre enn man forbrenner, er og blir baderomsvekta. Den er rimelig nøyaktig. Hvilket hakk du må ha buksebeltet på er også en rimelig nøyaktig indikator. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå