AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Gjør det vondt? Hvordan blir den utført? Hva koster det? Er ikke interessert i å høre deres mening om saken, så spar meg for diskusjon. Anonym poster: a77a1cbf0bf042e8f98941742bf010c4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Du er ikke interessert i meningen, det er greit, men her er den, siden vi nå er på et diskusjonsforum. HAR du blitt helt sprø? Å få operert på seg alveører er ca like smart som å få tatovert på seg øynebryn i form av klatreblomster, eller skal du ha det også, for å se helt skogsalv ut? Uansett, gi deg selv et par år, om en stund har LOTR manien gått over og du vil takke din skaper for at du aldri var så dum og gikk og skaffet deg alveører. Anonym poster: 0a73d33af1941054a2709aab9a16aab7 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Spørsmålet bør vel heller være om du finner noen som r villig til å gjøre en slik operasjon. Sånn prinsipielt sett burde det ikke være det - du har råderett over din egen kropp. Anonym poster: 9b7b8d57b001b55ef198e7754dd7991d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Spørsmålet bør vel heller være om du finner noen som r villig til å gjøre en slik operasjon. Sånn prinsipielt sett burde det ikke være det - du har råderett over din egen kropp. Anonym poster: 9b7b8d57b001b55ef198e7754dd7991d Snek seg inn et ikke for mye der visst. Prinsipielt sett burde det være noen som er villig til å utføre operasjonen mener jeg ettersom andre unødvendige operasjoner kan kjøpes. Anonym poster: 9b7b8d57b001b55ef198e7754dd7991d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Det ser helt merkelig ut på alt annet enn film........ Anonym poster: 0a73d33af1941054a2709aab9a16aab7
Gjest Uanonymbruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Folk gjør så mye annet rart med kroppen sin, så jeg ser ikke problemet. Kjør på. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Jeg vet ingenting om hvor mye det koster, men jeg tenker at alle former for bodymod må gjennomtenkes nøye. Tatovering, tungesplitt, alveører osv. Så jeg har et råd til deg: tenk deg om først! Problemet med bodymod er at folk slenger seg inn i det uten å tenke seg om, og glemmer alle konsekvensene. Folk ser på deg anderledes, du blir oppfattet på en ny måte. Både positivt og negativt. Men hvis man ikke er forberedt vil man ofte angre etterpå. Vær HELT SIKKER før du gjennomfører noe sånt! Kjøp sånne silikonformer du setter på øret til å begynne med! Sånne i god kvalitet, som ser ekte ut og som ikke er ubehagelige. Jeg tror du får dem på ebay, de kan customize de til din ørestørrelse, hudfarge osv. Og så bruker du dem hver dag i ett år. Bruk dem ute i offentligheten, kjenn på om du liker eller misliker oppmerksomheten fremmede gir deg. Bruk dem blandt venner, se hvordan de reagerer. Gå på jobbintervju, og se om du blir ansatt. Hvis du etter et år fortsatt tenker "yes, sånn vil jeg ha det resten av livet", så kjører du på! 21
Tabris Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Jeg vet ingenting om hvor mye det koster, men jeg tenker at alle former for bodymod må gjennomtenkes nøye. Tatovering, tungesplitt, alveører osv. Så jeg har et råd til deg: tenk deg om først! Problemet med bodymod er at folk slenger seg inn i det uten å tenke seg om, og glemmer alle konsekvensene. Folk ser på deg anderledes, du blir oppfattet på en ny måte. Både positivt og negativt. Men hvis man ikke er forberedt vil man ofte angre etterpå. Vær HELT SIKKER før du gjennomfører noe sånt! Kjøp sånne silikonformer du setter på øret til å begynne med! Sånne i god kvalitet, som ser ekte ut og som ikke er ubehagelige. Jeg tror du får dem på ebay, de kan customize de til din ørestørrelse, hudfarge osv. Og så bruker du dem hver dag i ett år. Bruk dem ute i offentligheten, kjenn på om du liker eller misliker oppmerksomheten fremmede gir deg. Bruk dem blandt venner, se hvordan de reagerer. Gå på jobbintervju, og se om du blir ansatt. Hvis du etter et år fortsatt tenker "yes, sånn vil jeg ha det resten av livet", så kjører du på! Beste rådet i tråden!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Du er ikke interessert i meningen, det er greit, men her er den, siden vi nå er på et diskusjonsforum. HAR du blitt helt sprø? Å få operert på seg alveører er ca like smart som å få tatovert på seg øynebryn i form av klatreblomster, eller skal du ha det også, for å se helt skogsalv ut? Uansett, gi deg selv et par år, om en stund har LOTR manien gått over og du vil takke din skaper for at du aldri var så dum og gikk og skaffet deg alveører. Anonym poster: 0a73d33af1941054a2709aab9a16aab7 Unnskyld meg? Jeg har hatt en særinteresse for alver siden jeg var bitteliten. Jeg er 20 år og er fortsatt en trofast fan av alver. Jeg har tenkt over dette i 5 år og har ikke skiftet mening. Så hold kjeft, du har ingen rett til å spy ut sånn bullshit når du ikke engang vet noe om saken. Anonym poster: a77a1cbf0bf042e8f98941742bf010c4 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Unnskyld meg? Jeg har hatt en særinteresse for alver siden jeg var bitteliten. Jeg er 20 år og er fortsatt en trofast fan av alver. Jeg har tenkt over dette i 5 år og har ikke skiftet mening. Så hold kjeft, du har ingen rett til å spy ut sånn bullshit når du ikke engang vet noe om saken. Anonym poster: a77a1cbf0bf042e8f98941742bf010c4 Det er lov å ha meninger, å være fan av alver og se ut som en er forskjellige ting. D er bare 20år, jeg er glad jeg ikke gjorde alt som virket smart og kult når jeg var 20år. Kevlarsjal kom med et fantastisk forslag, jeg synes du skal ta det til deg. Anonym poster: cb5d3a379bb93c74351ec7a2db1aa689 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Unnskyld meg? Jeg har hatt en særinteresse for alver siden jeg var bitteliten. Jeg er 20 år og er fortsatt en trofast fan av alver. Jeg har tenkt over dette i 5 år og har ikke skiftet mening. Så hold kjeft, du har ingen rett til å spy ut sånn bullshit når du ikke engang vet noe om saken. Anonym poster: a77a1cbf0bf042e8f98941742bf010c4 Tro meg, dette vil mest sannsynlig endre seg allerede om 5-10 år. Du er ikke en alv, derfor skal du heller ikke se ut som en. Derimot er du en jente i sin beste alder, sett heller pris på det Anonym poster: 254c411887d608ee987701381e7c3697
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Er dette så veldig mye annerledes enn å tatovere seg da? Hun bestemmer jo selv hva hun vil med sin egen kropp?? Om hun angrer senere, så er det noe hun lærer av, og det kan jo fikses igjen eller..?. Hvis hun har vært fan av alver hele sitt liv, så vil jeg tro at dette er noe du har tenkt på ganske lenge og nøye over, ts? Jeg tenker at det kan være litt vanskelig å finne en kirurg som er villig til å gjennomføre en slik operasjon. Siden de ikke gjør drastiske ting uten medisinsk grunn osv... Anonym poster: a280e2dcc3996ac8ef0cf72186e2312e 1
Gjest Nimmel Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Jeg husker jeg leste om noen som gjorde slike operasjoner, fordi man liksom skulle kunne høre bedre, men som Kevlarsjäl sier, så bør ts kanskje prøve ut med silikonformer først. Selv om ts selv synes det er fint, kan det godt være at folk irl ser på h*n som skikkelig rar og at h*n kan risikere å ikke få den jobben h*n vil fordi h*n blir for "spesiell".
Kosemose Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Jeg ber dere respektere tema for tråden, og ikke avspore ytterligere med debatt for/mot alveører. Likedan ber jeg om at tonen holdes på et ok nivå selv om man får råd og innspill man ikke liker. Jeg føler trådens tema passer bedre inn i tema for mote, skjønnhet og velvære og flytter tråden dit. Kosemose, mod
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 det finnes tusenvis av folk med stygge ører som allikevel får jobb. For alt arbeidsgiveren vet så kan det hende ts har deformerte ører.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Er dette så veldig mye annerledes enn å tatovere seg da? Hun bestemmer jo selv hva hun vil med sin egen kropp?? Anonym poster: a280e2dcc3996ac8ef0cf72186e2312e Det er stor forskjell på å tattovere seg og å operere seg. Selv om begge deler er modifisering av kroppen. En operasjon medfører en helserisiko. Tattoveringer (tatt med riktig utstyr og riktig teknikk) vil ikke medføre en like stor helserisiko.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 Jeg husker jeg leste om noen som gjorde slike operasjoner, fordi man liksom skulle kunne høre bedre, men som Kevlarsjäl sier, så bør ts kanskje prøve ut med silikonformer først. Selv om ts selv synes det er fint, kan det godt være at folk irl ser på h*n som skikkelig rar og at h*n kan risikere å ikke få den jobben h*n vil fordi h*n blir for "spesiell". Jeg tror egentlig argumentet om å ikke få jobb blir litt for langstrekt. Det finnes for det første lover mot det, og for det andre finnes det drøssevis av liberale arbeidsgivere der ute. Det jobba en fullsminka gotherjente på bokbutikken min i mange år, f.eks. Og jeg kjenner en fyr med utvida "tallerkenører" som jobber i et ganske respektabelt yrke. Men det er likevel noe man må tenke nøye igjennom når man gjør noe drastisk med kroppen sin, for sjangsen for at du ikke får drømmejobben fordi arbeidsgiveren er en konservativ jævel som driter i loven mot utseendediskriminering er jo der likevel.. Anonym poster: b18ac765363b9c7940f1a5028b07bf2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå