Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å prøve slyngetrening, men har litt begrensede økonomiske midler.

Hvor får man kjøpt en billig og bra slynge på nett?

Anonym poster: ee23d760065877ede241ed2770bafdb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

var hos fysioterapauten i dag og da spurte jeg

svaret jeg fikk var se på finn.no, der kan du finne til halv pris, folk selger de fordi de ikke bruker de

jeg spurte en gang før jul hva en slynge kostet og fikk vite at de kostet mellom 6000 og 7000 med belter (smalt, breidt, nakke) og band (fast, elastisk) av ulik type - dyrt er det

om du har plager som gjør at du vil prøve slyngetrening så få en rekvisisjon til fysioterapi av legen og gå til en fysioterapaut med driftstilskudd, da betaler du bare egenandel, og når du har betalt 2620,- så har du gratis resten av året

fordelen med fysioterapaut er at du får riktige øvelser for deg og gode instruksjoner om hvordan gjøre øvelsene og korrigeringer om du gjør de det minste feil

og du kan etterhvert få en avtale på å få komme der og trene fast en til to ganger i uka , det vil koste ca 400-500 kr mnd er ikke helt sikker på det beløpet og det kan variere fra sted til sted

tillegg: det er terapimaster og en slynge som er veldig lik terapimaster men begynner på r, og jeg husker da selvfølgelig ikke resten av det ordet, som koster mellom 6000 og 7000 ,-

Endret av muttra
Skrevet

Det er ikke så dyrt - den billigste tror jeg er Redcord mini http://shop.redcord.no/g170001/main.aspx?page=article&artno=12110-NO

Hvis du da finner denne til salgs brukt så bør du få den til en ok pris.

Litt usikker på om den kan festes på dørhåndtak - da må du evnt. kjøpe for det i tillegg hvis ikke du kan skru den i taket.

Jeg kjenner til denen og TRX dog - du får søke evnt. avvente svar her litt om det finnes flere og kanskje noen enda billigere.

Jeg har redcord hjemme men har enda ikke giddet å bruke den for jeg har TRX tilgj. på Elixia. Trx er mye enklere å justere i lengden.

Skrevet

Ante ikke at det var så dyrt! Og upraktisk for oss som leier og ikke kan feste dem i taket.

Anonym poster: 032d363a283326b4462b30652242f424

Skrevet

redcord vart navnet ja,

fysioterapautene har som oftest redcord trainer (eller terpimaster) med belter og strikk og ekstra tau for å kunne bruke til mange flere øvelser enn bare med bare to "hemper"

så billigste alternativ er å la fysioterapautene stå for innkjøpsutgiften og låne der

jeg eier huset mitt selv, og jeg har en flott bjelke jeg kan feste en terapimaster eller redcord i , men det er for dyrt når jeg kan låne hos fysioterapauten

Skrevet

Som student med stramt budsjett har jeg falt for denne:

http://www.x-life.no...lica-powersling

Den er ikke dyr i forhold til resten, og virker veldig bra. Ligner på TRX slynger.

Anbefales på det varmeste

Den så ikke dumt ut - og for deg som leier så er det dørfeste med på denne.Det er jo uansett praktisk så kan man trene hvor som helst.

Vil anta at det er noen få øvelser som er litt upraktisk når det er festen i en dør kontra taket - men burde ikke være noe stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...