Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min ektemann fikk for noen uker informasjon om at hans bestekompis faktisk er hans firmenning. Dette visste ingen av dem om, så jeg kan jo bare forestille meg hvor rart det er å få vite at din bestekompis, helt fra barndommen plutselig viser seg å være din firmenning.

Spørsmålet er... Hva blir min datter og sønn til min manns bestekompis/firmenning??

Endret av Torepop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ingenting, men barna hans vil bli dine barns femmenninger.

Anonym poster: 776d185bfbaced922b788f8a12c9ba1c

Skrevet

De er ingenting, men barna hans vil bli dine barns femmenninger.

Anonym poster: 776d185bfbaced922b788f8a12c9ba1c

Blir de ingenting? Hvordan er det mulig om hans og våre barn blir femmenninger? Blir litt som å si at han og våre barn ikke er i familie, men hans barn er i familie. ELler??

Uff, familie greier er til å bli sprø av :P

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

så jeg kan jo bare forestille meg hvor rart det er å få vite at din bestekompis, helt fra barndommen plutselig viser seg å være din firmenning.

Jeg tror du må ha et helt annet forhold til familie enn meg, for jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig om så det var en fetter. Firmenning er jo fjeeeernt!

Skrevet

Jeg tror du må ha et helt annet forhold til familie enn meg, for jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig om så det var en fetter. Firmenning er jo fjeeeernt!

Hehe, jo kanskje det. Syns sånt er litt interessant jeg. :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Blir de ingenting? Hvordan er det mulig om hans og våre barn blir femmenninger? Blir litt som å si at han og våre barn ikke er i familie, men hans barn er i familie. ELler??

Uff, familie greier er til å bli sprø av :P

Der stemmer det. Han blir egentlig ingen ting.

For barna deres blir han pappas firmening.

Deres barn og hans barn blir femmeninger.

Skrevet

Barna hans er jo i din slekt, men det er et slektsforhold som ikke har noe eget navn.

Jeg er enig i at firmenning er fjernt. Med min store familie er slekt så langt ut umulig å holde rede på. Jeg aner ikke hvor mange det er snakk om en gang...

Skrevet

Der stemmer det. Han blir egentlig ingen ting.

For barna deres blir han pappas firmening.

Deres barn og hans barn blir femmeninger.

Utrolig rart.. Forstår ikke logikken.....

Skrevet

Logikken er at lenger ut i familien har kun de som er på samme linje i slektstreet et eget navn på forholdet seg i mellom.

Tenk over det, det er ikke mange familietitler på forhold som ikke er på lik linje eller rett opp- og nedadstigende. De eneste jeg kommer på er tante/onkel og grandtante/grandonkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...