Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #1 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei Jeg forstår meg ikke på dere kvinner som er utro mot deres mann og etter på trenger noen å snakke med om det.En får være så voksen at en kan ta ansvar for sine handlinger mener nå jeg.Først utro og så stakkars meg (( Jeg veit at dere reagerer hvis deres menn er utro og da flyr dere til KG for å få trøst av de her inne.Men når dere selv er det skal alt dysses ned og helst være hemmlig for ektefelle.Jeg synes at når en av partene er utro er tiliten og partneren brutt og den tiliten er vanskelig å få tilbake igjen.Jeg gir ikke fem flate cent for folk som er utro mot ektefelle (sambo) eller barn.De burde leve alene og rote vidre med livet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegelille Skrevet 2. juni 2002 #2 Del Skrevet 2. juni 2002 Du er ganske klar i din tale... Jeg må si meg enig, utroskap er utilgivelig, og mer er det ikke å si om den saken... Vi kvinner er kanskje rare og uforståelig på mange vis... men det er dere mannfolk også... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 2. juni 2002 #3 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei Indianlady Jeg er enig med deg i at utroskap er forkastelig. Likevel skiller jeg litt mellom de som går inn i utroskap med åpne øyne, og ikke ser problemet - og de som gjør en feil èn gang, har det fryktelig vondt pga feilen, og ønsker å gjøre noe med det. Alle kan gjøre feil. Og alle problemer er like mye "verdt". Jeg kan ikke si at jeg aldri vil være utro, selv om jeg kunne ønske det. Jeg kan derimot si at jeg aldri vil være utro med vilje. Jeg vil ikke dømme noen som angrer. Jeg snakker ikke om de som sier de angrer, jeg snakker om de som føler de angrer. "Først utro også stakkars meg", sier du Indianlady. Vel, av og til gjør man gale handlinger. Og ofte ser man det ikke før etterpå. Det kan ha mange grunner, grunner du ikke trodde du selv ville bli utsatt for på forhånd. Men det ble du. Et menneske som angrer, synes ikke synd på seg selv først og fremst (det er de som bare sier de gjør det ). Det ser derimot konsekvensene. Og da er det lov å spørre om hjelp. Handlingen skulle selvsagt gjerne vært ugjort, men det betyr likevel ikke at å gjøre en feil = å dra til helvete - å gi opp. Jeg har mer respekt for dem som virkelig tar den tøffe jobben å face' realiteten, enn de som "gjemmer seg bort". Og jeg får ikke så veldig mye respekt for dem som dømmer andre utifra eget ståsted heller. Tilliten er brutt, men har du aldri gjort noe som du har angret på Indianlady? Noe som kunne såre et annet menneske? Det har jeg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. juni 2002 #4 Del Skrevet 3. juni 2002 meget bra skrevet Amanda! Utroskap er en uting, det er vel de fleste enige om. Jeg må dessverre stå for at jeg èn gang har gjort denne feilen. Jeg måtte stå for det ovenfor min daværende "kjære", måtte gi ham valget å se meg som den personen jeg faktisk er, som hadde gjort en feil, og la det være opp til ham om han ønsket ett forhold til ei som hadde gjort noe slikt! Det var jævlig da, det fortsatte å være jævlig (ikke at han tok det opp igjen, men det å vite selv hva man har gjort, og å måtte leve med det) og det er jævlig å vite den dag i dag! Noen sier "en gang utro, alltid utro", dette må da komme fra de som aldri har gjort en feil i livet sitt. En som ikke vet hvor råttent det føles å være den som har sviktet! endel av oss lærer faktisk en meget hard men lærerik lekse av å feile, og ville aldri noen gang latt det skje igjen! Det er ikke synd på oss, men det blir litt sånn som Amanda spør om: Har du aldri gjort en feil? har du aldri såret noen? Dersom man ikke har gjort noe av det, så ja! Da er du ett bedre menneske en meg! (etter å ha opplevd hvordan slike ting kan skje, har det også åpnet seg en mulighet for å kunne tilgi utroskap om det skulle skje meg! Fordi jeg vet hvordan det kan være.)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 3. juni 2002 #5 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg kunne nok kanskje ha tilgitt om hun fortalte om det og viste tydelig anger... men om hun holdt kjeft om det og jeg fant det ut, ville all tillit vært borte. Jeg er i mot utroskap, og håper jeg aldri faller for en slik fristelse, skulle det skje håper jeg at jeg forteller det slik at hun kan få ta et valg selv på om hun ønsker å tilgi. Etter min mening har ikke den som selv har vært utro rett til å ta dette valget for sin partner ved å tie om det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #6 Del Skrevet 3. juni 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #7 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei Aline Noen sier "en gang utro, alltid utro", dette må da komme fra de som aldri har gjort en feil i livet sitt. En som ikke vet hvor råttent det føles å være den som har sviktet! endel av oss lærer faktisk en meget hard men lærerik lekse av å feile, og ville aldri noen gang latt det skje igjen! Joda jeg har feilet på andre måter, men har selv opplevet utroskap fra min x mann.Derfor har jeg et slikt syn at jeg synes det er pjuk og vil ikke at min kjære skal oppleve noe slikt.Jeg veit enda ikke om hvordan jeg hadde reagert om gubben kom hjem og sa at han hadde vært utro.Dette hadde vært et stort dillemma for meg hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #8 Del Skrevet 3. juni 2002 Til Amanda : Beklager men jeg kjøper ikke argumentasjon som : - Det er lov å gjøre en feil - Jeg ville aldri gjort det med vilje Dersom man har bestemt seg for å ikke være utro så er man det ikke heller. Så enkelt er det. It takes 2 to tango Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. juni 2002 #9 Del Skrevet 4. juni 2002 Siste anonym; Du mener det aldri er lov å gjøre en feil? Har du selv aldri gjort en handling du angret (mer eller mindre) på etterpå? Er du virkelig så bombesikker på at du aldri vil havne i en slik situasjon også? Har du aldri havnet i nye situasjoner - aldri opplevd å måtte bite i seg tanken om at "det hender ikke meg"? Jeg sier "havne i ny situasjon". Det er bevisst, selv om det kan være feil ordvalg. Jeg er helt enig i at man ikke bare "havner" til sengs med noen som helst. Det jeg sier, er at det kan være årsaker og hendelser før dette, som gjør at du velger galt. Jeg har ikke vært i en slik situasjon selv - men jeg tror jeg kan sette meg ganske godt inn i hvordan det kan oppleves. Selv om ikke jeg har gjort feilen, betyr det ikke at de som har erfart dette skal dømmes nord og ned. Om de innser feilen. Hva utvikler vi oss mest av - dømmende holdninger på forhånd, eller en dyr erfaring? Mitt poeng her: det er svært lett å være nedlatende om en ukjent situasjon. Du "kjøper ikke" påstanden om at det er en forskjell på "spontane" engangssituasjoner, og et elskerforhold. Vel, det mener jeg. Jeg kommer ikke med nye eller gamle argumenter, etter som jeg vel har nevnt det meste av hvor jeg får konklusjonene mine fra før. Om vi begge er kjent med like argumenter, og velger ulik konklusjon, får det være greit. Jeg mener fortsatt det jeg skrev i begynnelsen. _________________ ~Amanda~1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-06-04 02:01 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. juni 2002 #10 Del Skrevet 4. juni 2002 Indianlady: Det er jo holdningen man MÅ ha det! uansett. Men tro meg, jeg verken trodde eller ønsket at jeg noen gang skulle være utro selv. Jeg har også opplevd det fra en X. Etter at jeg var det selv riktignok. Jeg vil heller ingen jeg er glad i så vondt. Det som skjedde har eller hadde jeg heller ingen god forklaring på, det har man aldri når det gjelder utroskap. Men det som er, er at den dagen man kanskje "hater" sin kjære, den dagen man er dritt lei av alt, den ENE dagen man ikke orker bry seg med andre, den dagen KAN gjøre at man gjør noe man ikke ønsker eller trodde man skulle gjøre. pga at man der og da ikke orker bry seg med partneren. Ikke tar hensyn for bare en bitteliten stund. Jeg har vært der, jeg vet at det kan skje uten at man er en ond drittsekk. Men jeg vet også hvordan følelsen MIN var etterpå! Jeg vet hvordan det er å føle seg gjennomsyret råtten ovenfor den man faktisk elsker eller er glad i. Den følelsen har jeg da dessverre blitt kjent med, og jeg kommer aldri til å utsette meg selv for den igjen! Så det jeg prøver å si, er vel at mange av oss lærer. Mange av oss som er utro er ikke noen bitcher eller djevler. Vi er ikke nødvendigvis noen store egoister, selv om vi gjorde den egoistiske feilen det er å være utro EN gang. Ønsker ikke å unnskylde det jeg gjorde jeg, men synes ikke man skal dømme mennesker for en situasjon man ikke kjenner/ som ikke har rammet en selv. Jeg hadde også hatt problemer med å akseptere utroskap, vet slett ikke om jeg hadde klart det. Men jeg har fått opp øynene for at det faktisk kan være sant når han sier "det kommer aldri til å skje igjen" for det sa jeg, og det mente jeg 100% 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå