Gjest aam1972 Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Hei Jeg lurer litt på i hvilken grad det er OK å bruke mer enn ett utstyr på en gang mens man trener. Jeg ser at det et mest tidseffektivt å veksle mellom to eller flere, men samtidig så tar man straks "mye plass". Hva er greit synes dere?
Gjest Tidssone Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Dersom du deler, er det greit. I januar er det aldri greit. Da er det stappfullt. 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 (endret) Det er i utgangspunktet ikke greit å bruke mer enn ett apparat, og det er heller ikke anbefalt for nybegynnere (alt annet enn konkurrerende bodybuildere og slikt). Unntakene er hvis det er få folk der eller man trener sammen med andre slik at man bare bruker ett apparat hver. Edit: Hvis man deler er det greit ja, men det er ikke sikkert du er like heldig med at personen som tar det apparatet du ikke bruker liker å dele. Endret 12. januar 2013 av Herr Heftig
Alina X Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 psssjjjj, var på treningstudioet idag kl 11 ca og det var 1 annen person der enn meg selv....tror det går bra med tanke på hensyn til andre om man kan trene tidlig eller sent, og ikke feks etter arbeidstid på ukedagene da "alle"skal trene.På mitt treningssenter er det fullt som regel på ettermiddag/kveld og glissent på morgen/formiddag.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 (endret) psssjjjj, var på treningstudioet idag kl 11 ca og det var 1 annen person der enn meg selv....tror det går bra med tanke på hensyn til andre om man kan trene tidlig eller sent, og ikke feks etter arbeidstid på ukedagene da "alle"skal trene.På mitt treningssenter er det fullt som regel på ettermiddag/kveld og glissent på morgen/formiddag. Helt enig. Man burde ALDRI okkupere apparater lenge klokka rett-over-16, da kommer alle de sinna, slitne folka rett fra jobb. Bedre å trene før jobb, eller trene i lunsjen, eller mellom 19-20. Jeg mener at man heller ikke burde jogge lenge på tredemølla, eller okkupere noen apparater over lengre tid i "rushen". Nå i januar har jeg sett folk stå og vente på tredemølla mens de tripper på foten, haha! Glad jeg har fleksible dager og kan trene om morgenen. Endret 12. januar 2013 av Kevlarsjäl
juliane Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Helt enig. Man burde ALDRI okkupere apparater lenge klokka rett-over-16, da kommer alle de sinna, slitne folka rett fra jobb. Bedre å trene før jobb, eller trene i lunsjen, eller mellom 19-20. Jeg mener at man heller ikke burde jogge lenge på tredemølla, eller okkupere noen apparater over lengre tid i "rushen". Nå i januar har jeg sett folk stå og vente på tredemølla mens de tripper på foten, haha! Glad jeg har fleksible dager og kan trene om morgenen. Hva legger du i å jogge lenge? Hvis jeg er på senteret nettopp for å løpe på mølla gir jeg meg jo ikke etter et kvarter bare fordi det er noen som venter. 4
Belle de Jour Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Hva legger du i å jogge lenge? Hvis jeg er på senteret nettopp for å løpe på mølla gir jeg meg jo ikke etter et kvarter bare fordi det er noen som venter. Der jeg trener henger det skilt om at man må gi fra seg mølla etter 20 min om det er kø. Det er jo selvfølgelig kjipt når man nettopp har begynt på 10 km, men sånn er det. 2
juliane Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 Der jeg trener henger det skilt om at man må gi fra seg mølla etter 20 min om det er kø. Det er jo selvfølgelig kjipt når man nettopp har begynt på 10 km, men sånn er det. Seriøst? Da hadde jeg byttet treningssenter, man betaler tross alt for å trene der. 20 minutter er jo såvidt oppvarming. Kunne forstått det hvis grensa var en time eller til nøds 45 minutter, slik at folk ikke kjørte langkjøring. 5
Gud Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Seriøst? Da hadde jeg byttet treningssenter, man betaler tross alt for å trene der. 20 minutter er jo såvidt oppvarming. Kunne forstått det hvis grensa var en time eller til nøds 45 minutter, slik at folk ikke kjørte langkjøring. Det er litt sært å være på treningssenter for å jogge, synes jeg. Det kan man gjøre gratis ute. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Det er litt sært å være på treningssenter for å jogge, synes jeg. Det kan man gjøre gratis ute. Ikke så trivelig om det er -10 ute, eller om man har kuldetrigget astma. Anonym poster: 8ae65982ca5bab5d5d906630697ac18d 3
Strixvaria Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Der jeg trener henger det skilt om at man må gi fra seg mølla etter 20 min om det er kø. Det er jo selvfølgelig kjipt når man nettopp har begynt på 10 km, men sånn er det. Høres ut som Domus Athletica? Der er det hvertfall et sånt skilt ved møllene.. Jeg har også sett folk som tripper av utålmodighet der!
Gud Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Ikke så trivelig om det er -10 ute, eller om man har kuldetrigget astma. Anonym poster: 8ae65982ca5bab5d5d906630697ac18d Det kan forebygges. Martin Johnsrud Sundby har kuldeastma, og han klarer seg ganske bra... 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Det kan forebygges. Martin Johnsrud Sundby har kuldeastma, og han klarer seg ganske bra... Hva om man bare har lyst til å trene inne, da? Anonym poster: a8b07fb1661d4ffec6cd428a71baa37a 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Det kan forebygges. Martin Johnsrud Sundby har kuldeastma, og han klarer seg ganske bra... Ja, men nå er ikke alle idrettsutøvere da. Anonym poster: 8ae65982ca5bab5d5d906630697ac18d 1
juliane Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 Så lenge tredemøller og andre kardioapparataer er en del av tilbudet på treningssenteret forbeholder jeg meg retten til å faktisk bruke dem, selv om noen mener det kan gjøres ute. (Noen som kanskje ikke bor midt i asfaltjungelen med is på fortauene?) Og det er faktisk treningssenteret som har ansvar for å sørge for at det er nok møller og andre apparater til at evt ventetid uansett ikke blir for lang. Og er tredemøllene opptatt er det gjerne en ellipsemaskin/sykkel/romaskin tilgjengelig, så den som vil trene får alltids trent... 4
Anglofil Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Jeg ser ikke på det som et problem å oppta flere apparater hvis det er lite folk og ingen kø. Jeg synes derimot man skal kunne få lov til å løpe 60 min på mølla hvis det er det man vil. Mvh Yvonne 3
Gud Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 Hva om man bare har lyst til å trene inne, da? Anonym poster: a8b07fb1661d4ffec6cd428a71baa37a Det var vel på en måte det jeg mente. Jeg skjønner ikke hvorfor noen betaler for å trene inne når de kan trene ute i naturen gratis 2
Anglofil Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Det var vel på en måte det jeg mente. Jeg skjønner ikke hvorfor noen betaler for å trene inne når de kan trene ute i naturen gratis Fordi noen ikke liker det. Selv går jeg ute hver eneste dag fordi jeg ikke har bil og kollektivt er et stykke unna. Jeg synes derfor det er kjedelig å trene ute her jeg bor, det blir liksom det samme gamle. Dessuten så er det jo ikke slik at man nødvendigvis kun løper på tredemølla. Selv liker jeg også å trene styrke, samt bruke andre typer apparater som ellipsemaskin og romaskin. Dessuten er det såpass billig at det ikke er en spesielt stor utgift heller. Mvh Yvonne 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Hva legger du i å jogge lenge? Hvis jeg er på senteret nettopp for å løpe på mølla gir jeg meg jo ikke etter et kvarter bare fordi det er noen som venter. Jeg mener at så lenge det er lite folk i lokalet og flere møller ledig bør man jogge så lenge man vil. Men hvis det er mange folk og det er kø, bør man ikke overskride 1 time. Den 20-minutterspolicyen ville fått meg til å slutte på dagen! En ting er å være høflig, men man skal få det nan betaler for! (Det er jo som sagt bare å trene utenfor "rushtid", men det er det jo ikke alle som kan..) 3
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Det var vel på en måte det jeg mente. Jeg skjønner ikke hvorfor noen betaler for å trene inne når de kan trene ute i naturen gratis Jeg jogger ute om sommern, inne etter at frosten setter inn. Bor i en typisk østlandsby hvor vinter betyr is, holke, slaps, seriøst glatte fortau og dårlig strøjobb av kommunen. Sier seg selv at det ikke er joggeføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå