Gjest Lene Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 En kollega av meg og jeg har en god tone oss i mellom. Vi treffes ikke hver dag på jobb men ca et par ganger i uken ihvertfall. Det er ikke mange mnd siden han begynte hos oss, så vi har vært igjennom en litt sånn bli kjent fase over en tid. Jeg kan kanskje virke litt flørtete, men jeg er egentlig bare blid og vennlig, så jeg har vært oppi situasjoner før der andre har misforstått mine intensjoner. (Jeg er alltid åpen om at jeg har sambo å barn, på den måten presisere litt at jeg bare er vennlig..) Så har jeg merket en periode at han var veldig mye rundt meg og veldig oppmerksom på meg, med smil, latter Blikk og berøring og slike ting.. Fikk en følelse av at han flørtet så jeg tenkte jeg skulle se an kroppspråket hans og gjøre d samme tilbake, så da var flørten igang.. Ok,mannen er pen så jeg sjekket profilen hans på fb og fant ut at han var i forhold.. Fint tenkte jeg,for da legger ikke han mere i det heller.. Det som forundret meg litt, er da ei kollega av oss spurte han hadde sambo, unvikte han og svare på spm og svarte at han hadde en katt... Han har ikke spurt meg om noe privat, men vil gjerne snakke med meg om alt annet. I en samtale for litt siden,med flere,det samtalen dreide seg om familie og kjæreste ol var det noen som spurte om hans sambo, og da svarte han fort og unnvikende, og jeg fikk følelsen av at han helst ikke ville snakke om henne. Han gikk raskt over til et annet tema og henvendte seg til meg og spurte om mye, men ikke om hvem jeg hadde hjemme. Ikke at det er så viktig, men i en bli kjent fase er det da vel normalt å spørre om slike ting? Det virker som at han ikke vil at jeg skal vite at han har sambo og at han ikke vil høre at jeg har familie.. Vi har en fremdeles en flørtete tone oss i mellom og jeg håper vi kan fortsatt ha en god tone når flørten " går" over
Gjest Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 En kollega av meg og jeg har en god tone oss i mellom. Vi treffes ikke hver dag på jobb men ca et par ganger i uken ihvertfall. Det er ikke mange mnd siden han begynte hos oss, så vi har vært igjennom en litt sånn bli kjent fase over en tid. Jeg kan kanskje virke litt flørtete, men jeg er egentlig bare blid og vennlig, så jeg har vært oppi situasjoner før der andre har misforstått mine intensjoner. (Jeg er alltid åpen om at jeg har sambo å barn, på den måten presisere litt at jeg bare er vennlig..) Så har jeg merket en periode at han var veldig mye rundt meg og veldig oppmerksom på meg, med smil, latter Blikk og berøring og slike ting.. Fikk en følelse av at han flørtet så jeg tenkte jeg skulle se an kroppspråket hans og gjøre d samme tilbake, så da var flørten igang.. Ok,mannen er pen så jeg sjekket profilen hans på fb og fant ut at han var i forhold.. Fint tenkte jeg,for da legger ikke han mere i det heller.. Det som forundret meg litt, er da ei kollega av oss spurte han hadde sambo, unvikte han og svare på spm og svarte at han hadde en katt... Han har ikke spurt meg om noe privat, men vil gjerne snakke med meg om alt annet. I en samtale for litt siden,med flere,det samtalen dreide seg om familie og kjæreste ol var det noen som spurte om hans sambo, og da svarte han fort og unnvikende, og jeg fikk følelsen av at han helst ikke ville snakke om henne. Han gikk raskt over til et annet tema og henvendte seg til meg og spurte om mye, men ikke om hvem jeg hadde hjemme. Ikke at det er så viktig, men i en bli kjent fase er det da vel normalt å spørre om slike ting? Det virker som at han ikke vil at jeg skal vite at han har sambo og at han ikke vil høre at jeg har familie.. Vi har en fremdeles en flørtete tone oss i mellom og jeg håper vi kan fortsatt ha en god tone når flørten " går" over Berøring? En skal ikke la seg bli tafset på av en kollega! Sett grenser! Ikke alle som respekterer andres forhold. Mange egoister der ute. Det er så utrolig respektløst å prøve seg på en kollega som er i forhold. Dobbelt fy! 1
Gjest Fluttershy Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Du har kjæreste, han har kjæreste, er det noe å lure på? Høres ikke lurt ut i det hele tatt synes jeg. Det er fint å være venner, men dropp flørtingen, det bøir bare bråk og sårede mennesker av slikt. 1
Gjest loren Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Det er helt OK å flørte med kollegaer - så lenge begge er single. Jeg har en god tone med mine mannlige kollegaer uten å ha hatt noen flørtefase med dem, det er fullt mulig 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Når man flørter med en mann ser hver uke, på dagtid når man er opplagt og blid, og har kledt seg pent og viser fram den beste siden av seg selv.... Da er det lett å gå i utroskapsfella! Pass deg, følelsene for denne kollegaen kryper inn under huden din uten av du merker det og før du vet ordet av det har du gått for langt. Lett flørt er kanskje uskyldig men berøring og blikk er nok over grensen når man er i forhold... Anonym poster: c76aac2a96af116508b8dc05361f748f 2
Gjest tsejG Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Stopp mens leken er god. Dette er direkte skummelt iom at dere begge er i forhold. Tenk på hva som ligger i lufta neste gang dere er i en eller annen sosial setting, julebord, firmatur, sommeravslutning osv. med alkohol i bildet. Ikke risikerer dere bare å rasere forholdene deres på hver kant, kollegaforholdet og i verste fall hele arbeidsdagen kan bli et mareritt der en av dere eller begge til slutt må finne dere ny jobb. Ikke lurt i det hele tatt dette nei!
Cata Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Lett flørt er kanskje uskyldig men berøring og blikk er nok over grensen når man er i forhold... Anonym poster: c76aac2a96af116508b8dc05361f748f Enig i denne. Lett flørt i form av kvikke replikker og vennlige smil er greit. Berøring i flørteøyemed er over grensen. Slikt får man foreta seg utenom jobb, og da fortrinnsvis med samboer/kjæreste
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Enig i denne. Lett flørt i form av kvikke replikker og vennlige smil er greit. Berøring i flørteøyemed er over grensen. Slikt får man foreta seg utenom jobb, og da fortrinnsvis med samboer/kjæreste Ja, og her kommer vi over i temaet som alt for mange tråder handler om: utroskap. Veien til utroskap er så alt for kort hvis man har latt seg bedåre og beundre av en kollega. Men alkolhol i blodet og rette stemningen, er det lett å falle for fristelsen. Og i kjølvannet av det er det sinne, sorg, ulykkelighet, splittede familier og mange som sliter lenge etterpå. Men sex-en var sikkert god! Anonym poster: c76aac2a96af116508b8dc05361f748f 1
Gjest Katten. Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Berøring? En skal ikke la seg bli tafset på av en kollega! Sett grenser! Ikke alle som respekterer andres forhold. Mange egoister der ute. Det er så utrolig respektløst å prøve seg på en kollega som er i forhold. Dobbelt fy! Du vet, man kan ta på andre mennesker uten at berøringen er seksuelt ladet. Eller tar alle deg på diverse ulovlige steder?
Gjest Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Du vet, man kan ta på andre mennesker uten at berøringen er seksuelt ladet. Eller tar alle deg på diverse ulovlige steder? Siden TS betonet dette i sammenheng med flørt, så vil jeg anta at hun finner en ladning av noe slag. Ellers ser jeg ikke stort behov for fysisk kontakt mellom kollegaer i vanlig arbeid. I hvilke situasjoner synes du det er normalt? Videre lar jeg ingen klappe på meg, verken her eller der, uten at de tilhører den lille gruppen mennesker som jeg synes der er OK å ha fysisk kontakt med. En rask klem når man hilser bekjente man ikke har sett på en stund er selvsagt ikke det jeg regner som å bli "klappet på". 1
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 Berøring? En skal ikke la seg bli tafset på av en kollega! Sett grenser! Ikke alle som respekterer andres forhold. Mange egoister der ute. Det er så utrolig respektløst å prøve seg på en kollega som er i forhold. Dobbelt fy! Forutsatt at berøringene betyr at han prøver seg. TS burde vel i så tilfellet prøve følgende: Når han berører (jeg antar vi snakker om på nøytrale steder som arm, skulder el.l.) så legg din egen hånd fast og bestemt over hans, fang blikket og si "Dette er en veldig dårlig idè. Jeg tror vi lar det bli med dette." - den er virksom, den er effektiv, og den er trygg. Jeg snakker av erfaring her. Du vet, man kan ta på andre mennesker uten at berøringen er seksuelt ladet. Eller tar alle deg på diverse ulovlige steder? Veldig godt poeng
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Når han berører (jeg antar vi snakker om på nøytrale steder som arm, skulder el.l.) så legg din egen hånd fast og bestemt over hans, fang blikket og si "Dette er en veldig dårlig idè. Jeg tror vi lar det bli med dette." - den er virksom, den er effektiv, og den er trygg. Jeg snakker av erfaring her. Erfaringen min er at de med svake grenser oftere befinner seg i slike situasjoner. Så hvis TS egentlig trenger så mye bekreftelse at hun vil ha noe på gang med han, kommer en slik setning til å bli fulgt opp med: "Men vi kan ikke, kan vi? Nei.. vi kan vel ikke det..." mens de kliner og tar av hverandre klærne.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Erfaringen min er at de med svake grenser oftere befinner seg i slike situasjoner. Så hvis TS egentlig trenger så mye bekreftelse at hun vil ha noe på gang med han, kommer en slik setning til å bli fulgt opp med: "Men vi kan ikke, kan vi? Nei.. vi kan vel ikke det..." mens de kliner og tar av hverandre klærne. Ja Dette er vel typisk! Begge sier "Nei, dette må vi ikke gjøre" mens de fortsetter i godt driv fordi det er helt umulig å trekke seg når de først har startet. Og etterpå har de blitt så forelsket så forelsket at de forlater både mann/kone og barn for å bli sammen med denne kollegaen - som etter en stund viser seg å ikke være den store kjærligheten allikvel. Og slik går no dagan! Anonym poster: c76aac2a96af116508b8dc05361f748f 1
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 Ja Dette er vel typisk! Begge sier "Nei, dette må vi ikke gjøre" mens de fortsetter i godt driv fordi det er helt umulig å trekke seg når de først har startet. Og etterpå har de blitt så forelsket så forelsket at de forlater både mann/kone og barn for å bli sammen med denne kollegaen - som etter en stund viser seg å ikke være den store kjærligheten allikvel. Og slik går no dagan! Anonym poster: c76aac2a96af116508b8dc05361f748f Ja! Ikke at det er så umulig å trekke seg, men de elsker følelsen av at det er umulig og uimotståelig, som om det er magisk. Akkurat som på tv! (Barne-tv?) Oi ja, spenning. Så, når de blir tatt, kan de skylde på det! "Det var spenningen".
Kosemose Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Erfaringen min er at de med svake grenser oftere befinner seg i slike situasjoner. Så hvis TS egentlig trenger så mye bekreftelse at hun vil ha noe på gang med han, kommer en slik setning til å bli fulgt opp med: "Men vi kan ikke, kan vi? Nei.. vi kan vel ikke det..." mens de kliner og tar av hverandre klærne. Litt enig her. Jeg tror at hvis man benevner flørten - da har man automatisk tatt flørten et gedigent timilssteg lenger. Selv om man snakker om at man IKKE kan flørte mer, at det er dårlig ide, at man ikke skal gjøre noe, osv. For i det man snakker om det har man tilkjennegitt hva man føler og man har gitt hverandre den deilige bekreftelsen på det begge har lurt på, nemlig: Er dette en flørt, legger den andre noe i det, eller er det bare innbilning og noe den andre gjør med alle? Og til Katten: Selv om man ikke tar ballerøsk eller puppe/rumpeklyp på den man flørter med, så kan berøringer på uskyldige steder være ganske så flørtete og intimt.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 jeg flørter altid på jobb!!! jeg elsker det,en kolega jeg har jobbet sammen med i 20 år gir altid hverandre klem og holder rundt hvarandre,tuller og tøyser. spesielt for å underholde dem andre. når det bare er oss 2 snakker vi bare og ofte om private ting. han vet at jeg elser samboeren min og han vet hvordan vi"holder på" og har ingenting i mot det. min kolega hilser ofte til min samboer og seier jeg må hilese hjem og si at han er glad i han også... men tafsing av nye kolegaer er ikke greit. en skal kjenne når man kan gå nær
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Erfaringen min er at de med svake grenser oftere befinner seg i slike situasjoner. Så hvis TS egentlig trenger så mye bekreftelse at hun vil ha noe på gang med han, kommer en slik setning til å bli fulgt opp med: "Men vi kan ikke, kan vi? Nei.. vi kan vel ikke det..." mens de kliner og tar av hverandre klærne. Nope. Man må mene det. Mene at dette ikke er en god idè. Å sende tvetydlige signaler og vifte med øyevippene over slørede dådyrøyne er det samme som å rope "Fortsett". Fast og bestemt. Du stanser hånden, du løfter den, fjerner den, gir den tilbake, du avbryter det som antas å være en flørt. Fast, rolig og bestemt. Det virker, og det virker uten at det skaper rabalder, uten at man trenger bringe inn overordnede. - forutsatt at ham forstår norsk og har et minumum av sosiale antenner. TS har da heller ikke sagt noe om at hun ønsker hverken bekreftelse eller en affære med denne kollegaen ? Jeg forstår henne som hun ønsker en avslutning på det hun oppfatter som hans forsøk på å sjekke henne opp, og en avslutning på hans opplevde svakhet for henne. De jobber sammen og det kollegiale samarbeidet skal fortsette også etter at dette er avsluttet. Det eneste hun kan gjøre er å være tydelig, på en voksen måte. Hun må ta styringen over dette, og avslutte det hun opplever som has tilnærmelser av amorøs karakter. Litt enig her. Jeg tror at hvis man benevner flørten - da har man automatisk tatt flørten et gedigent timilssteg lenger. Selv om man snakker om at man IKKE kan flørte mer, at det er dårlig ide, at man ikke skal gjøre noe, osv. For i det man snakker om det har man tilkjennegitt hva man føler og man har gitt hverandre den deilige bekreftelsen på det begge har lurt på, nemlig: Er dette en flørt, legger den andre noe i det, eller er det bare innbilning og noe den andre gjør med alle? Og til Katten: Selv om man ikke tar ballerøsk eller puppe/rumpeklyp på den man flørter med, så kan berøringer på uskyldige steder være ganske så flørtete og intimt. Siden hun oppfatter dette som ubehagelig flørt, som hun gir inntrykk av å ikke ønske, så er det hun som må ta styringen over dette og gi klare signaler om at dette er uønsket. Det kan hun gjøre på mange måter, men den minst virksomme er å være uklar i hvordan hun oppfatter situasjonen. Disse to skal fortsette å arbeide sammen, og da må hun styre dette. Å gjør det slik jeg har beskrevet krever selvsagt at hun er den mentalt sterkeste, at hun er krystallklar. 'Ja' man bekrefter noe. Man bekrefter hvorledes man selv oppfatter situasjonen, at det ikke er ønskelig og at man herved setter et krystallklart punktum. Hvis TS er åpen for denne flørten, ønsker seg et eventyr med denne kollegaen, så er det en annen sak. Jeg har ikke helt fått det inntrykket så langt.
Kosemose Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Ok, jeg leste hovedinnlegget litt annerledes jeg. Kanskje jeg leste det litt for raskt, men jeg leste mer i retning at TS vet det ikke er så lurt men samtidig syns det er spennende og vil flørte litt og ønsker bekreftelse på at flørten er gjensidig.
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Ok, jeg leste hovedinnlegget litt annerledes jeg. Kanskje jeg leste det litt for raskt, men jeg leste mer i retning at TS vet det ikke er så lurt men samtidig syns det er spennende og vil flørte litt og ønsker bekreftelse på at flørten er gjensidig. Hvis oppmerksomheten egentlig er ønsket så bør nok TS først gå en runde med seg selv og finne ut hvor hun selv står i dette bildet. Da sender hun all verden av uklare signaler her og nå, og det blir vanskelig for hennes mannlige kollega å forholde seg til. Spesielt dersom han er svak for henne. Inntil hun er klar overfor seg selv vil hun heller ikke klare å være klar overfor ham. Men, også da ligger faktisk ansvaret for selv å bli klar i sine intensjoner på henne. Jeg synes nok det er urimelig å legge ansvaret for å bringe klarhet i hvor hun står over på ham Er hun uklar så er det du sier helt korrekt Endret 13. januar 2013 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå