Gå til innhold

Bryllypsdatoen?

nv

Anbefalte innlegg

Er det en grunn til at dere gifter dere akkurat den datoen dere skal?

Vet noen gifter seg på den datoen de forlovet seg, ble sammen etc.

Iandre tilfeller igjen er det praktiske hensyn som bestemmer datoen.

Litt morsomt å høre grunnen til hvorfor det ble akkurat den datoen det ble! :-)

Vi, for våres del, ønsker å ha lengst mulig tid å planlegge på, samtidig som vi ønsker å gifte oss denne sommeren. Vi skal også ha selve feiringen på fjellet, da ville f.eks et mai/juni bryllup kunne medført bjørketrær uten løv. Kjekt med litt farger og sommerfølelse. Dessuten synes vi 14.08.04 var en flott dato. Også er halvtårsdagen Valentinesdagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Muslingen

Vi bestemte oss bare for en dato vi... Men hadde vi visst at vi kom til å være midt i husbygging på den tiden, så tror jeg vi hadde utsatt det litt...

I ettertid synes jeg den 3 juli var greit, for hittil er vi 3 medlemmer i vår lille familie. Jeg skal ha 5 diamanter i ringen min, det skal stå for oss og de barna vi ønsker oss... Jeg er litt sånn, symboler er litt viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var enige om at det skulle bli denne sommeren. Og så spurte jeg min kjære en dag om når på sommeren vi skulle ha det da og da kikket han på kalenderen og så kom det meget bestemt: "26. juni!" og dermed ble det sånn! hehe! :) Ikke noe romantisk dato sånn på forhånd, men håper det blir en romantisk dato for oss hvert år etter bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er datoen som er nærmest den dagen vi offisielt ble sammen (23.06.) og den dagen som er nærmest forlovelses dagen (24.12.)

Og min tilkommende ønsket seg sommerbryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe romantisk dato sånn på forhånd, men håper det blir en romantisk dato for oss hvert år etter bryllupet!

Helt enig med deg Isiselin. Bryllupsdatoen er jo en helt spesiell dato i seg selv, så en ny romantisk dato til å markere hvert år er skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi valgte egenltig ikke ut fra noe spesielt, bortsett fra at vi ville gifte oss på sommeren, samtidig som vi ville legge det litt utenom den værste ferietiden.

14.8 er også nært opptil forlovelsesdatoen vår - selv om det ikke hadde noen betydning for valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss 4. oktober 2003, og siden man tradisjonelt skal være forlovet ca. 1 år, valgte vi 02.10.04 som er lørdagen nærmest opptil et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble offiselt sammen denne datoen for to år siden, forlovet oss året etter på samme dato. Da var det også helt naturlig å gifte seg denne datoen når den så beleilig falt på en lørdag i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...vi valgte ikke datoen av noen spesiell betydning, men den vil ha stor betydning for oss i ettertid... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forlovet oss i oktober i fjor, og bestemte oss for at vi ville gifte oss i august året etter. Men da var allerede kirken vår fullbooket (med tre vielser hver lørdag i august... ), så våre valg sto da mellom 11 og 18 september, så da ble valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville egentlig gifte oss på høsten men på en lørdag den 14, siden vi forlovet oss på den 14. Og den eneste datoen da ble august det var litt tildlig på høsten men men den eneste. Derfor ble det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble sittende og lure på forlovelsesdatoen :hoho: juni? 12. eller 14.? 14...

Og de sier at det bare er mannfolk som sliter med datoer?

Vi valgte bryllupsdato ut ifra at det skulle være om sommeren. Broren min annonserte at han og skulle gifte seg den sommeren, så da delte vi sommeren mellom oss, oss på starten av sommeren siden vi jobber, og de på slutten siden de er studenter, og vil slippe bryllup midt i eksamen.

Og da passet det jo å ha nærmest forlovelsesdato? Vi kommer nok bare til å feire bryllupsdagen, og ikke bli-sammen-dato og forlovelsesdato.

Skal jo huske bursdagen hans og.... sliter nok med datoer som det er.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Valgte senhøsten fordi jeg ville gifte meg innen rimelig tid når vi først ble forlovet. Ingen grunn til å vente over 1,5 år for å ha det om sommeren og 6 mnd ble litt for kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mann fridde 25. mars i fjor bestemte vi oss fort for å ha bryllupet det samme året. Sommeren hadde bare blitt stress og det at vi har familie som bor laaaaangt unna oss syntes vi julen ville være perfekt. Vi giftet oss 3. juledag. I ettertid fant ut at min fars foreldre giftet seg på samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...