Gå til innhold

Hva skjer med pc-en min? Programmene havner i bakgrunnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bruker pc-en så skjer det noe rart. Jeg vet ikke hva det heter eller hvordan jeg egentlig skal forklare det ordentlig, og finner derfor ikke noe i google, men det er som om alle programmene på en måte legger seg i bakgrunnen plutselig. Alt fra programmer jeg bruker inkludert nettleseren. Når det skjer så blir f.eks det øverste stedet på nettleseren (der det står kvinneguiden Forum - Mozilla Firefox når du er på KG), rett over file, edit, der det røde krysset er, det blir grået ut, eller får en svakere farge, så jeg får jo ikke da skrevet noe eller scrollet, før jeg har trykket hvor som helst på nettleseren min. Det skjer flere ganger om dagen. Short cut knappene for diverse program virker heller ikke da, før jeg trykker med musa på programmet.

Så hva er det som skjer? Hvorfor skjer det? Er det farlig. Jeg scanner for virus hver dag og den finner ingenting. Jeg fant en trojaner med super antispyware for noen dager siden da som jeg fjernet, men det rare er at den lå i en exefil jeg hadde lastet ned i mai i fjor og jeg fant den ikke før tidligere denne uka, selv om jeg har scannet i flere ganger før det. Så vet ikke om det bare var en falsk trussel. Jeg scanner også alle program jeg laster ned. og fant ingenting den gangen jeg lastet det ned.

Problemet har vært sånn i flere måneder, i hvertfall siden september.

Skal ta å installere windows på nytt nå, så forhåpentligvis så løser det seg, men hadde vært fint om noen visste hva det er og hvor skummelt det er. Kan det være noe virus eller noe, program som prøver å kjøre i bakgrunnen, eller bare noe vanlige dataproblemer?

Anonym poster: 65705a718863552d8252905d7ff667ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne også at, hvis jeg skrir på skjærmspareren, så skrur den seg også plutselig av. Har jeg på windows media player i full screen, så hender at den plutselig blir sånn at den ikke er full screen.

Dette skjer også kun når jeg har internett tilkoblet. Har ikke merket det om jeg skrur av internett.

Skrevet

Er det en laptop eller en stasjonær pc det er snakk om?

For meg høres det ut som at du har en programm som overkjører de andre slik at den kommer "framst" og alle de andre går i bakgrunnen (elendig forklart men håper du forstår hva jeg mener). Det kan jo være et virus som driver å lusker rundt på pcen din siden du sier du merker det kun når du har en internett forbindelse.

Hvilket virusprgram bruker du?

Hadde jeg vært der så hadde jeg lagret det du vil ta vare på, og så formatert pcen.

Skrevet

Det er en stasjonær pc.

Bruker Eset smart security.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...