Gå til innhold

Hva skjer med hårfargen min!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett før jul var jeg hos frisøren og farget håret ganske mørkt, nesten svart. Jeg hadde før dette en veldig utvasket, mørk farge. Når jeg vasket håret etter å ha vært frisøren, var skummet fra sjampoen HELT svart, flere vask etterpå. Først etter en uke eller to var skummet hvitt... Jeg bruker den Joico K-pak sin sjampo og balsam.

I dag skulle jeg vaske håret igjen, og nå er jeg hos kjæresten og er tok for den marrocainoil(?) sjampoen (den blåturkise kjøpt hos frisøren), og jeg brukte en fra Wella som er ganske gammel egentlig og skummet var nesten helt svart. Ser ingen forandring i fargen på håret, annet enn at den er blassere og utvasket. Og ja jeg bruker alltid balsam etter sjampo..

Hvorfor går fargen min så lett ut!?!?!? Dette har aldri skjedd før... Ja, det er permanent farge, ikke minicolor.

Anonym poster: c9dccfc210e07cd6b3cbc593c51b9ed3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du veldig slitt hår?

Anonym poster: 62970e167c7d5a081a0772f148080cc9

Gjest Loverdose
Skrevet (endret)

Ja...

Og der forsvant anonymiteten. Men la gå!! :fnise:

Endret av Loverdose
Skrevet

Sånn er mitt hår også. Permanent hårfarge går ut på noen få hårvasker. Skikkelig irriterende.. og DYRT.

Gjest linsina
Skrevet

Hvor har du farget håret? Vet du hvilken hårfarge de brukte? Redken, Joico, Loeral, Wella?

Skrevet

Ja...

Og der forsvant anonymiteten. Men la gå!! :fnise:

Når håret ditt er veldig slitt, står skjellaget ditt alle veier. Det betyr at hårfargen vil forsvinne mye raskere, fordi at den ikke blir innekapslet nok til å holde seg. Det er ingenting frisøren din kan gjøre med dette, annet enn å farge på nytt.

Anonym poster: 62970e167c7d5a081a0772f148080cc9

Gjest Loverdose
Skrevet

Huff da. Men hva kan jeg selv gjøre med det? Jeg har brukt Joico K-pak serien nå i over to måneder, men det virker ikke som om engang den serien biter på håret mitt. Og den er jo for slitt hår! :( Jeg bruker varmebeskyttende spray ved retting og føning av håret, og jeg gjør det ikke så ofte lenger heller.

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Du burde ikke bruke shampo eller balsam med sulfater. (hvis du gjør det da)

Endret av Mortem
Skrevet

Du burde kjørt på med en skikkelig god hårkur med proteiner pga det er slitt, kur det gjerne på hver hårvask. Joico K-pack har en veldig god en.

Ellers så er det ikke så mye å gjøre enn å stusse regelmessig, og farge håret jevnlig. Og unngå rettetang og hårføner, la håret være mest mulig i fred.

Skrevet

+ kanskje farge det selv? For det blir vel ofte billigere enn å farge hos frisør.

Og på mitt hår sitter fargen leenge, når jeg farger selv, men når jeg farger hos frisøren blir det blast og fælt fort..

Anonym poster: 23b42a99fd18cc4fa3f88be6e1bf97ff

Skrevet

Rett før jul var jeg hos frisøren og farget håret ganske mørkt, nesten svart. Jeg hadde før dette en veldig utvasket, mørk farge. Når jeg vasket håret etter å ha vært frisøren, var skummet fra sjampoen HELT svart, flere vask etterpå. Først etter en uke eller to var skummet hvitt... Jeg bruker den Joico K-pak sin sjampo og balsam.

I dag skulle jeg vaske håret igjen, og nå er jeg hos kjæresten og er tok for den marrocainoil(?) sjampoen (den blåturkise kjøpt hos frisøren), og jeg brukte en fra Wella som er ganske gammel egentlig og skummet var nesten helt svart. Ser ingen forandring i fargen på håret, annet enn at den er blassere og utvasket. Og ja jeg bruker alltid balsam etter sjampo..

Hvorfor går fargen min så lett ut!?!?!? Dette har aldri skjedd før... Ja, det er permanent farge, ikke minicolor.

Anonym poster: c9dccfc210e07cd6b3cbc593c51b9ed3

Det er pga du har slitt hår. Du må bare fortsette å kure det mest mulig og ikke rette, krølle, bruke kjemikaler i det på en stund samt stusse det ca hver 4-5-6 uke, alt ettersom. Venninnen min hadde veeeldig slitt hår for en stund siden, hun hadde ihjelbleket det i flere omganger, hele håret var nesten som tyggis. Etter mange måneder med kuring (som hun hadde i håret over natten), stussing og null kjemikaler fikk hun dødsfint og friskt hår. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...