Gå til innhold

Mobbet grovt, har ingen venner. Hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt oppgitt. Jeg bor i distriktet hvor noen skoletrinn ble nedlagt. Det resulterte i at den eneste 5klasse eleven måtte reise 1,1 time med buss hver vei for å gå på skole i "sentrum" av bygda lenger vekke.

Hun er nykommer i klassen der hvor alle allerede er sammensveiset, og hun blir kraftig mobbet, for dialekten, at hun er for bonde, at hun ikke bruker sminke, at foreldrene ikke har mer penger, at foreldrene kjører gammel bil, osv.

Det er andre barn fra bygda her som går på ungdommskolen på samme skole som hun kjenner, hun trodde disse var vennene hennes, men da de merket hvor mobbet hun blir på skolen, har også de snudd seg imot henne.

Jeg blir så utrolig frustrert, jeg håper det ikke blir gjenkjent av at jeg legger innlegg her. Hun jenta har forbudt meg å si i fra til foreldrene hennes, hun prøvde så søke hjelp hos lærere, men da ble det bare verre, mobberene, hele klassen, frøs henne fullstendig ut. Bussturene er visst verst, har jeg forstått, fordi det er ingen lærere eller noen der til å hjelpe henne.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva kan hjelpe?

Jeg gikk selv på samme skole, og mobbing ødela meg også, jeg ønsker ikke det for denne jenta som skal gå på den skolen helt frem til 10klasse, også sikkert havner på videregående med mange av de folkene, pga distriktnorge osv, dere skjønner.

Hva kan gjøres? Ingen hjalp meg når det kom til mobbing, eller venninnene mine som også ble mobbet, det hjalp ikke å si i fra til noen, det ble bare verre da, aldri bedre.

Anonym poster: 753a0ef76037704ad3c73d81d748081b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er læreren og rektors ansvar at miljøet på skolen er godt og trygt for alle elever. Det må drilles inn at alle elever skal ha det bra, mobbing er uakseptabelt, vi skal ta vare på og bry oss om hverandre. I tillegg kanskje lære jenta noen knep, vokale og fysiske så hun kan forsvare seg? Det krever engasjement hos skolen.

Husker det brygget opp litt rundt en elev i min klasse. Klassen måtte sitte en time helt stille ved pulten sin, en etter en ble kallt inn til samtale med lærer, hvor lærer satt tett på, så oss inn i øynene, forklarte med stort alvor at en elev føler seg mobbet, slik skal vi ikke ha det, det som skal ta slutt er x, y, z. Veldig konkret, veldig alvorspreget. Til sist fikk vi forbud mot å snakke om samtalen med de andre elevene inntil alle hadde vært inne. Dette gjorde stort inntrykk, og førte til endring. Vi mente jo bare å tulle, skjønte ikke at det ble oppfattet ille.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo mobbing et aktuelt tema på alle skoler. Du bør absolutt ta det opp med rektor og lærere og på den måten gjøre alt du kan for å hjelpe datteren din. Slik skal et barn ikke ha det på skole i 2013! Vi foreldre er alle ansvarlige for våre barns handlinger og vi bør alle snakke med våre barn om mobbing og hvordan mobbing kan ødelegge et barn.Det er desverre mange lærere og foreldre med skyggelappene på. Foreldre som ikke tror deres "gullunger" kan mobbe andre.

Får du ikke hjelp av skolen- så må du gå til Fylkeskommunen med saken. Hadde det vært mitt barn, hadde jeg ikke gitt meg før noen hadde gjort noe. Og hadde ikke min innsats hjulpet, hadde jeg holdt barnet mitt hjem fra skolen!

Skrevet

Her må faktisk foreldrene på banen for så å ta det videre med skolen.

Enkelte ting er så alvorlig at det må gjøres noe. Ja, jeg ser at du har lovet, men det er lov å si at dette er så alvorlig at foreldre må inkluderes.

Anonym poster: af76577860a9d1ece0f2b227294889eb

Skrevet

Foreldrene må selfølgelig informeres! jeg har en gutt som ble veldig mobbet. mest i det sjulte og pga familier med godt navn og rykte ble jeg ikke trodd.fikk besjed om at barnet mitt var problemet og sansynligvis hadde det vanskelig hejmme.jeg sende han til ppt og barnevernet ble koplet inn fra skolen. jeg samarbeidet så godt som overhode mulig og barnevernet kunne ikke finne noe som tydet på problemer hjemme. ppt ble også ferdig med sine ting og jeg fikk besjed om å kontakte bup. jeg gjorde det. mange tester og nye sjema ble fylt ut. etter 3 samtaler med gutten min konkluderte bup med mobbing og dårlig selvtillit. bup arr møte med skole og ppt og la press på skolen.

nå går det mye bedre og klassen har fått nye lærere.men det opp hender enda at det oppstår ting,men da er skolen rask på banen med tiltak.Dette siste halve året før jul er mitt barn blitt blidere og snakkker om skolearbeid og har fått venner! men det har tatt lang tid desverre! anbefaler deg å stå på og få skolen på banen fort!

Skrevet

Uff, dette er så trist å høre. :(

Hvilken relasjon har du til henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...