Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For en stund siden ble det slutt mellom meg og min x (det er noe av det vanskeligste jeg noen sinne har gjort, men jeg følte jeg måtte det pga forholdet ikke gikk videre og at jeg kanskje ikke hadde de riktige følelsene lengre)

Jeg har bare vært sammen med en person. Men nå er det så en ny jeg holder på med å bli kjent med. Vi har holdt på i 2-3 mnd, men jeg har enda ikke fått noe dypere følelser for han, føler meg heller ikke forelsket.

Det verste av alt må vel være at jeg har glemt den følelsen, jeg husker ikke hvordan det var å være forelsket. Jeg er garantert ikke forelsket i denne nye personen. Han er klar over at jeg ikke er forelsket i han, jeg prøver å være veldig åpen å si det jeg mener.

Men så har han disse tankene sine (jeg vet ikke hva som er normalt, er derfor jeg spør dere) han mener at man ikke kan inngå et forhold før man har hatt sex -

for meg så går dette helt mot mine verdier, jeg mener at man skal være kjærester og forelsket. Det er ikke det at jeg ikke har lyst, for det har jeg. Men for meg så er ikke det riktig. Det vi har blir da rent seksuelt - følelsesløs. Men kanskje jeg får følelser når vi har hatt sex? for nå føler jeg ingenting.

Men jeg kan garantere dere at han er ikke kun ute etter sex. Han liker meg veldig godt og jeg han. Med tanke på at han har ventet på meg i tre mnd burde vel bevise det?

Ja jeg er usikker og ung. Har aldri vært borte i denne problematikken før, det var ikke slik da jeg ble sammen med min x.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins ingen fasitsvar, noe kvinnene her inne til stadighet gir uttrykk for.

Mitt råd er noe annet. Sex er viktigere for noen, og betyr ikke så mye for andre. Men du må hele tiden ta følelsene dine alvorlig. Har du ikke lyst, så skal du ikke ha sex. Føler du ikke noe for han, så skjønner jeg godt at du ikke vil :P men det er kanskje på tide å vikle seg ut, før du vikler deg inn i noe mer seriøst forhold. Vær åpen og ærlig med han, så skal du se at ting ordner seg.

Skrevet

Takk for svaret :) Noen flere som har noen inspill?

Skrevet

Ikke ha sex med han dersom du ikke føler noe. Du sier i tillegg at det går mot dine prinsipper og verdier - ikke jekk ned på egne krav, holdninger og standarder i forhold til en kjæresterelasjon på denne måten.

Du sier også at det er gått to-tre måneder, og at du fremdeles ikke er forelsket i han. For meg hadde dette vært ganske enkelt. Jeg har funnet ut at det bare er bortkastet å treffe noen dersom det ikke er sterke følelser/begjær inni bildet. Jeg hadde gitt slipp på denne gutten og fortsatt livet mitt som vanlig.

Det dukker opp en som får hjertet til å slå litt ekstra igjen. Men ikke stress det frem.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som at dere bare er venner. Tror ikke det er noen vits i at du presser deg til å være sammen med ham hvis du ikke har de rette følelsene, og heller ikke ønsker sex uten at følelsene er tilstede allerede. Er dette virkelig "den rette" for deg? Jeg kan tenke meg at du kanskje etter hvert vil bli betatt og forelsket i andre menn, og hvordan skal han konkurrere da som aldri har vekket de samme følelsene i deg noen gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...