AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg skal søke sykepleien nå til våren. Jeg blir ferdig på vgs nå til sommeren så blir ikke mye fri før det blir skole igjen, dette gjør at jeg vurd deltid for å få litt mer ut av hverdagen. At jeg kan få tid til annet enn kun skole og jobb. Har ikke barn men samboer og husdyr, hehe. Jeg jobber ved sykehjem fast hver tredje helg og kan nok fortsette med dette på begge, men kan vel jobbe mer på deltid og da tilsaman ha mer utbetalt hver mnd fra lønn og stipend, ønsker ikke ta opp lån om jeg ikke må. Men det står på hib sine sider at for å studere deltid må man være ansatt i kommunen/helseforetak?? Hvorfor... Og er privat sykehjem et helseforetak? Lurer også på om aldersgruppen er mye høyere enn meg ved deltid... Jeg er ca 20 når jeg begynner. Viktigste er egentlig hvilke av studieløpene jeg kommet meg bedt utav økonomisk. Nå når jeg går fulltid vgs jobber jeg fast hver tredje helg og endel ekstrsvskter. Erfaring med skoler i Bergen? Anonym poster: 37f91b3e4cc7449b01bb5030a7c86877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #2 Del Skrevet 12. januar 2013 Haraldsplass hadde deltid tidligere der det ikke var krav om ansettelse, du kan jo sjekke om de fremdeles har det dersom det er dette du vil. Personlig vil jeg anbefale deg å heller gå heltid. For det første er det flere folk på din egen alder, de som går heltid er ofte etablerte og litt oppi årene, og er nødt å ta det på deltid for å få ting til å gå rundt hjemme. Det er lettere å komme inn i et miljø når du går heltid og så blir du ferdig ett-to år tidligere. Uansett hvor mye du jobber som assistent under utdanningen de ekstra årene det tar på deltid vil det aldri kunne erstatte det lønnstapet du opplever mot å bli ferdig tidligere og oppnå full lønn. Anonym poster: d83a75d97b007a60daeb996c975d8ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Del Skrevet 14. januar 2013 Ts her. Ja du sier noe godt der. Jeg kommer jo et år tidligere ut i jobb og etter mye tenking føler jeg for å ta heltid. De fleste deltidstudenter føler jo de er heltidsstudenter likevel. Men jeg lurer litt på dette med lån, hvor OK er studielånet??... kan det være greit å ha det selvom man kanskje aaaakkurat hadde klart seg uten?.. Anonym poster: dbeff6d09836a4b576c47a9ee4814678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 14. januar 2013 #4 Del Skrevet 14. januar 2013 For det første vil eg absolutt ikkje anbefale sjukepleie på hib! Dårlig miljø, dårlig info frå skulen si side osv..trur også at for å bli tatt opp til deltidstudie må du ha fast stilling på minst 40% for å kunne bli tatt opp. (Ta det med ein klype salt og høyr med skulen) Om eg skulle velge oppatt kvar eg skulle gått ville eg tatt Haraldsplass eller betanien foran hib Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 14. januar 2013 #5 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Dobbelpost Endret 15. januar 2013 av Emas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 14. januar 2013 #6 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) trippelpost.. Endret 15. januar 2013 av Emas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 14. januar 2013 #7 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Anbefalar å lese om studiet til HIB på http://www.hib.no/studier/Default.asp Endret 15. januar 2013 av Emas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå