Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ha generell studiekompetanse, er 90uketimer totalt(etter 3 år) eller 100 uketimer totalt (etter 3 år) som gjelder? Leser litt forskjellig på nettet. Har gått yrkesfag+påbygging. Totalt har jeg 2524 årstimer + bestått alle eksamener. Er det nok timer til studiekompetanse?

Anonym poster: 625c967045b7e0cf5b456b0019800cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og forresten, om jeg har nok antall timer, gjør det noe at jeg da har stryk i to fag, men har karakter på det høyeste nivået? F.eks stryk i gym vg1 og vg2, men har bestått vg3?

Skal kontakte en vgs på mandag å høre om de kan hjelpe meg, bare lurte på om noen her viste litt:)

Anonym poster: 625c967045b7e0cf5b456b0019800cb2

Gjest gressløk
Skrevet

Generelt; hvis man har gått og bestått yrkesfag + påbygg så har du studiekompetanse, stort sett. Men dette krever at du har bestått da, og dermed fått vitnemålet ditt. Har du ikke det?

Tror nok jeg ville ha tatt kontakt med rådgiveren på skolen, ja. :)

Skrevet

Om du har 2524 årstimer må du ha gått på skolen i maaange år, hehe.. Hvis du har et fag fem timer i uka, så er det fem årstimer, du skal ikke legge sammen alle timene du har i det faget i løpet av et år. Har du f.eks 30 timer undervisning hver uke i 3 år, så har du 90 årstimer skolegang.

Hvor mange årstimer du må ha kommer an på hva slags retning du har gått. Jeg mener å huske at noen yrkesfaglinjer har krav om flere årstimer enn allmennfag. Dersom du har gått på skolen i tre år på et godkjent løp og stått i alle fag, så skal du ha studiekompetanse. VG1 og VG2 gym er ikke avsluttende fag, så det holder at du har karakter i gym for VG3.

Anonym poster: a6574df6d6a9e56f8aa3cf76efea0654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...