Gå til innhold

Giftemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg har vært sammen i 6 år. Vi ønsker å flytte sammen og en gang stifte familie. Kjæresten min er født i Irak og kom til Norge da han var 8 år, han er 25 nå. Han er ikke praktiserende og vil ikke se på seg selv som religiøs. Men kulturen hans tilsier at man skal være gift før man bor sammen og får barn. I respekt for sine foreldre ønsker han derfor dette samtidig som han syns det er en fin ting og love hverandre evig troskap før vi bringer et nytt menneske inn i våres liv. For min del spiller ikke dette noen stor rolle, jeg mener at ekteskap kun er et symbol på kjærlighet, men at jeg ikke elsker ham hverken mer eller mindre uavhengig om vi er gift eller ei. Siden ikke han er kristen blir det unaturlig for oss å gifte oss i kirken. Vi har snakket om å gifte oss i tinghuset er det det samme som statenshus? Hvor mye koster dette? Skal jeg først gifte meg, som det nå ser ut at vi skal ønsker jeg å stille i brudekjole, ikke en voldsom en men en brudekjole og han i fin dress. Er dette kun forbeholdt tradisjonelle bryllup? Må man forlove seg først eller holder det med at vi har blitt enig om giftemål?

Anonym poster: b901611bba80ca53d215e9fc0d83a55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Å bli enig om giftemål er å være forlovet. Du kan ha hvit kjole. Tinghuset er rette stedet, ja. Skal dere begge ha ring? Iranere pleier praktisere at kun bruden har ring.

Anonym poster: fea2d4ea95cf6270bee8e7fcbec4f4b1

Gjest Kariannne
Skrevet

Takk :) han er fra Irak hehe. Ja han kommer nok til å ha ring men i sølv, gull er vist for kvinner og sølv til mannen. Vet ikke om vi får kjøpt sett da siden da er det gjerne samme farge på begge. Så bra at det er greit med brudekjole, har alltid sett for meg den dagen jeg skal gifte meg og da vil jeg være hvit brud :)

Skrevet

Gratulerer med forlovelse :)

Giftet meg i tinghuset selv, hadde på meg brudekjole jeg, hvit litt for hvit synes jeg siden jeg hadde bestilt kjolen i fargen elfenbein, men den var jo tross alt veldig fin.

Det er gratis å gifte seg i tinghuset, seremonien i seg selv er veldig kort :) det var festen som var det viktigste, synes jeg! wohooo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...