AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Jeg og ’samboeren’ har det utrolig fint sammen og trives virkelig med å være sammen hver eneste dag. Vi savner hverandre etter en dag fra hverandre Nyforelsket og forholdet har ikke vart så lenge De siste uken har vi bodd en uke hos meg og en uke hos henne. Det går egentlig veldig knirkefritt, bortsett fra at vi begge bor i en bag en uke om gangen og at det blir litt lite stabilitet kanskje. De fleste jeg har spurt syns det virker veldig slitsomt å bo på denne måten. Ingen av oss syns det er slitsomt (nå), men det er ikke til å stikke under en stol at det er litt upraktisk. Hvis vi mangler noe må vi hjem å hente det, og vi er jo bare på besøk hos hverandre på en måte. Vi har snakket litt om å flytte sammen, sånn på ordentlig. Men vi syns vel begge det er veldig tidlig (vi har vært sammen siden i høst). Og å bli samboere krever en del praktiske omordninger; vi eier begge leilighet i byen og må da pakke ut, og selge/leie ut. Et annet alternativ som har vært oppe er å bo lenger tid et sted; så vi for eksempel bor en måned hos meg. Kjæresten er ikke så ivrig på det, for hun vil savne sitt eget sted mener hun, og jeg forstår jo det. Det er veldig godt å komme hjem til min leilighet etter en uke! Skal vi fortsette med denne husbyttingen en stund eller bør vi bare flytte sammen? Jeg er redd for at husbyttingen etter hvert skal bli slitsom og tære på forholdet, så vi ødelegger forholdet vårt pga dette.. Innspill? Anonym poster: ce703e2db7a3dcaa696661403c165f62
Gjest nobilian Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Dere merker det når 'husbyttingen' blir et problem. Hadde det vært meg, villle jeg gitt forholdet tid til å 'lande'. Er ofte ingen god ide å flytte sammen når man er opp over ørene forelsket, se om lysten fortsatt er der når den første forelskelsen har lagt seg.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Mannen min og jeg holdt på sånn fra begynnelsen og flyttet sammen etter fire uker, oppover ørene forelsket. Det har holdt fint det i åtte år. Dere må leie ut så klart, men alt i alt lønner det seg nok økonomisk å bo sammen. Det er jo en fin måte å finne ut av om man passer sammen eller ei. Anonym poster: c83841248e15815c5f9fe1c02ad84758 1
Gjest gressløk Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Jeg bodde i en bag i nesten ett år, fram til for ett år siden. Jeg jobbet på stedet der kjæresten min bodde, og siden begge synes det var veldig greit, så var jeg stort sett der. Det var aldri noe tema at jeg skulle flytte inn på permanent basis, men jeg hadde heller ikke ønske om det. Jeg hadde det jeg trengte der, og det var deilig å komme hjem til sitt eget sted et par ganger i måneden, bytte ut klær og være litt alene. Jeg ville ventet med å flytte inn. Å flytte sammen bare fordi det er praktisk er sjeldent en god ide.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Mannen min og jeg holdt på sånn fra begynnelsen og flyttet sammen etter fire uker, oppover ørene forelsket. Det har holdt fint det i åtte år. Dere må leie ut så klart, men alt i alt lønner det seg nok økonomisk å bo sammen. Det er jo en fin måte å finne ut av om man passer sammen eller ei. Anonym poster: c83841248e15815c5f9fe1c02ad84758 8 år er lang tid, så da regner jeg ikke med at det årsaken til at dere gikk fra hverandre var at dere flyttet sammen så tidlig? Hyggelig å lese at det funket så bra i lang tid! Anonym poster: f366c51f7163973d6896933f7086c810
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Jeg bodde i en bag i nesten ett år, fram til for ett år siden. Jeg jobbet på stedet der kjæresten min bodde, og siden begge synes det var veldig greit, så var jeg stort sett der. Det var aldri noe tema at jeg skulle flytte inn på permanent basis, men jeg hadde heller ikke ønske om det. Jeg hadde det jeg trengte der, og det var deilig å komme hjem til sitt eget sted et par ganger i måneden, bytte ut klær og være litt alene. Jeg ville ventet med å flytte inn. Å flytte sammen bare fordi det er praktisk er sjeldent en god ide. Det blir ikke bare fordi det er praktisk, men fordi vi har det så fint sammen, om vi flytter sammen. Det fungerer jo slik som vi har det nå også, absolutt, men jeg er bare redd det skal bli veldig slisomt etterhvert. Kanskje det er lurt å vente til det faktisk blir slitsomt? Men da er jeg redd det kanskje er litt sent? At vi har ødelagt noe på veien? Vanskelig...! Anonym poster: f366c51f7163973d6896933f7086c810
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Er jo sånn mange skilsmisse barn har det i 18 år det...
Gjest Yacon Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Veldig spesiell løsning dere har kommer frem til egentlig. Aldri hørt om par uten parn som bor hos hverandre annenhver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå